Gå til innhold

E61 - Oppgradering av stereo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har for ikke så lenge siden kjøpt en 08 520 E61 hvor jeg ikke er så spesielt fornøyd med stereoen. Etter å ha lest litt rundt temaet var jeg nå ute i bilen og åpnet litt deksler, og så da at det ikke er montert diskanter (tomme diskanthus) i taket bak og sannsynligvis heller ikke i a-stolpene (hører ihvertfall ikke noe lyd). Klarer heller ikke å finne noen forsterker i bagasjerommet, og har da forstått at jeg har standard stereo.

Jeg kommer da frem til at jeg har følgende:

2 x midrange i fremdører.

2 x "subwoofer" under seter.

2 x midrange i taket (bagasjerom).

Selvfølgelig litt skuffende ettersom selger mente det var "hifi pro" eller hva han nå sa..

Uansett, jeg har også lest litt om BSW Stage 1 høyttalersettet og ettersom jeg ikke har et fnugg peiling på bilstereo ser dette ut som en kjekk løsning for min del ettersom det er pnp. Sitter nå og vurderer sterkt å kjøpe. :) Tenkte da å starte med kun BSW settet, og så heller utvide med forsterker (blaupunkt) senere og evt bytte sub'ene som sitter under setene. Må bare først sette meg mer inn i ting først.

Dukket opp et lite spørsmål i hodet mitt her: Jeg ser at det er et deksel for "senter-høyttaler" oppå dashbordet. Jeg åpnet dette og fant ut at det selvfølgelig var tomt, men så jo ut som om brønnen var "klargjort" for høyttaler. Er det mulig å montere BSW-settet som er ment som en oppgradering til logic 7, eller er dette bortkastet? Vil det ligge kabling til den ekstra høyttaleren der?

Sånn jeg har forstått det er det totalt 8 høyttalere i oppgraderingskitet ment for standard audio, mens oppgraderingskitet ment for logic 7 har 11 høyttalere? Stemmer dette, og hvor monteres da eventuelt de siste høyttalerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...