spruddel Skrevet August 16, 2011 Share Skrevet August 16, 2011 Nå som klubbtreffene er over for i år, kan vi kanskje ta en vurdering av treffenes innhold og vurdere om vi skal sette sammen treffprogrammene på en litt annen måte. Hva med mer alternativt sporvalg, mer system på utstillingsbiler og premiering, og generelt mer underholdningsverdi for folk som kommer for å se på (ikke bare kjøre selv). Jeg tror det er et større potensiale for frammøte/oppslutning rundt treffene dersom det blir mer publikumsvennlig og mer å se på. Det er virkelig ikke utrolig spennende å se bil etter bil kjøre rett gjennom sving etter sving. Når Gatebil klarer å trekke 40.000 personer i løpet av en helg, så viser det at interessen for bil og banekjøring er stor i Norge. Selvfølgelig skal ikke BMW-klubben bli noe liknende Gatebil, for mange av tilskuerne er der like mye for festing og festivalens del. Da håper jeg å ha satt i gang en debatt angående dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 16, 2011 Share Skrevet August 16, 2011 Burde ikke dette tas på BMWCCN sitt forum? Uansett.. Selvfølgelig skal ikke BMW-klubben bli noe liknende Gatebil, for mange av tilskuerne er der like mye for festing og festivalens del. Nettopp - og dermed er det vel egentlig ikke så imponerende at det møter 40.000. Nakne damer og fyll drar alltid folk. Solberg-gutta lager noen show nå og da hvor det er lagt opp til at publikum skal ha det gøy, men BMWCCN sine treff egentlig er kjøretrening. Jeg forstår ikke helt hvorfor det skal være et mål med at det er flest mulig folk innom? Jeg tenker at det riktige er å lage et (enda) bedre opplegg for de som faktisk kjører. Når det gjelder utstilling så er jo alt på plass for det - det handler bare om at noen som bryr seg om slikt tar tak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet August 16, 2011 Forfatter Share Skrevet August 16, 2011 Burde ikke du sjekke BMWCCN sitt forum først? Skrev det samme innlegget der før jeg skrev her, men valgte å skrive det her også fordi de fleste som er på BMWCCN sitt forum er vel de som er skikkelig entusiaster og liker det som det er nå, og da vil nok de fleste ønske å ha det som det er vel. Overrasker meg heller ikke at det var du som svarte her Men mange velger jo å droppe hele BMWCCN, hvertfall nå etter at kontigenten gikk opp til 600 (ikke noe problem for min del), men man er jo avhengig at det kommer penger inn i kassa og hvis det kommer fler folk på treff, så blir det mer penger. Alt var ikke på plass for utstilling på Rudskogen altså. Helt vilkårlig parkering, lite informasjon rundt dette. Vinneren av peoples choice fikk hele 2 stemmer, og når det dukker opp mange folk som har lagt sjela si i at bilen skal være fin å stille ut, da er det kanskje litt kjedelig at pokalen går til en original bil fra fabrikk uten eier (1-serie M Coupé). Forøvrig er drifting veldig mye med bilkontroll (egentlig alt) og er kjøretrening det også. Men jeg prøver bare å få i gang en diskusjon rundt dette for å se hvordan folk ønsker at klubben skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 16, 2011 Share Skrevet August 16, 2011 Ingen liker BMWCCN sitt forumet uansett, Hehe ser ikke noe problem med å ta det her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 16, 2011 Share Skrevet August 16, 2011 men man er jo avhengig at det kommer penger inn i kassa og hvis det kommer fler folk på treff, så blir det mer penger. Koster jo ikke noe å se på, så mer publikum drar jo ikke inn spesielt med penger. Alt var ikke på plass for utstilling på Rudskogen altså. Det er en stor åpen plass - alt er klart - det handler bare om at noen tar tak i det. Det blir ikke meg, da å se på parkerte familiebiler, om de er aldri så dynket i meguiars - fort blir ganske så kjedelig. Er det utstilling du interesserer deg for, hvorfor ikke melde deg som frivillig til å hjelpe til? Kom med noen forslag på opplegg - BMWCCN hadde ikke for mye folk som jobbet Forøvrig er drifting veldig mye med bilkontroll (egentlig alt) og er kjøretrening det også. Absolutt, men det var jo masse muligheter til å kjøre sidelengs på BMWCCN-treffet. Jeg snurret tre ganger etter å ha gått tom for talent og rattutslag på fredagen jeg. Kjøringen min ville vært svartflagg og bortvisning på et NSK-treff f.eks - så at det er så strengt på BMWCCN sine treff er bare tøys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet August 16, 2011 Forfatter Share Skrevet August 16, 2011 Nå snakker jeg ikke nødvendigvis om mine personlige meninger Kim, jeg er ikke så stor fan av å se på utstilte biler jeg heller, går stort sett forbi og ser på hver bil, men ikke noe mer. Jeg har selv jobbet på treff før jeg, kommer sikkert til å gjøre det mer også. Og jeg er der jo og kjører selv også jeg. I tillegg er mye av gleden ved disse treffene å møte kjentfolk og det sosiale også. Kan jo fint tjene penger på folk som ser på, bare å tjene penger på mat, parkering osv det. Evt betaling for å se på også. Mulighetene er mange, derfor jeg tar det opp så man kan diskutere om det finnes bedre løsninger/alternativer på ting. Jeg vet at det er mindre strengt nå enn før, men veldig mange forsvant jo tidligere fordi det var for strengt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet August 17, 2011 Forfatter Share Skrevet August 17, 2011 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet August 18, 2011 Share Skrevet August 18, 2011 jeg stemmer for mer alternativ kjøring! og ikke no problem i å ta det her, når de fleste her vil ha flere treff, og dere legger jo ut linker til treff her, så hvorfor ikke litt debatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Lie Skrevet August 18, 2011 Share Skrevet August 18, 2011 Nå snakker jeg ikke nødvendigvis om mine personlige meninger Kim, jeg er ikke så stor fan av å se på utstilte biler jeg heller, går stort sett forbi og ser på hver bil, men ikke noe mer. Jeg har selv jobbet på treff før jeg, kommer sikkert til å gjøre det mer også. Og jeg er der jo og kjører selv også jeg. I tillegg er mye av gleden ved disse treffene å møte kjentfolk og det sosiale også. Kan jo fint tjene penger på folk som ser på, bare å tjene penger på mat, parkering osv det. Evt betaling for å se på også. Mulighetene er mange, derfor jeg tar det opp så man kan diskutere om det finnes bedre løsninger/alternativer på ting. Jeg vet at det er mindre strengt nå enn før, men veldig mange forsvant jo tidligere fordi det var for strengt. Hvis bmwccn selger mat og drikke får vi regning fra rudskogen på tapte inntekter til rudskogen. Debatten er godt i gang på bmwccn forumet. Det er tross alt bmwccn sitt offentlig forum, er ikke sikkert at vi i styret får med oss alt her på bimmers! Mye bedre å ha alt samlet i en tråd på bmwccn, enklere for oss i styret å forholde oss til bmwccn forumet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgan GS Skrevet August 18, 2011 Share Skrevet August 18, 2011 trenger nok litt liv og røre , så kommer folk Må være litt for alle ... det er viktig. Og at folk kommer og ser øker både interesse og ikke minst iveren til de som lager treff også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingB Skrevet August 18, 2011 Share Skrevet August 18, 2011 Enten folk benekter det eller ikke - BMWCCN er en utdøende klubb.. Nettsiden er kjip, forumet er elendig og banekjøringstreffene er for mange svært ensporet og kjedelige (dessverre..) Folk forandrer seg, samfunnet endres, biler oppgraderes og kjørestil blir mer og mer spektakulært. BMWCCN bør åpne seg og bli mer inkluderene. Det finnes faktisk ikke en fasit på banekjøring. Jeg synes BMWCCN burde åpne for et "alternativt sporvalg" (eller frikjøring) på lik linje som "optimalt sporvalg". Det burde settes opp 2 heat med 30min intervaller. Altså like mye kjøretid til Frikjøring som til Sporvalg! Dersom dette blir gjennomført kommer BMWCCN til å merke en betraktelig økning i anntall kjørende biler på treff samt vesentlig flere tilskuere. Antageligvis er det flere sjåfører som ønsker å kjøre frikjøring enn sporvalg også. Jeg kjenner mange mennesker (inkludert meg selv) som finner det totalt uinteressant å stille opp på et banetreff i regi av BMWCCN. Det er den trauste fasaden og det snevre kjørestil-synet som frastøter (dessverre..) Åpne øynene, endre synet, møt fremtiden - høst frukter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet August 18, 2011 Forfatter Share Skrevet August 18, 2011 Må ikke glemme at nye generasjoner kommer til også. Det er 25 år siden klubben ble startet og på den tid var drifting kun stort i Japan og USA, men nå har sporten virkelig tatt verden med storm og Norge også. Må følge med i tidene og modernisere klubben litt også. Og styret bør vel klare å følge med på denne tråden her ved siden av CCN sitt eget forum, hvis nok folk kommer med samme meninger/ønsker i DENNE tråden. Vanskelig når det er litt prat om det i mange forskjellige tråder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 18, 2011 Share Skrevet August 18, 2011 Jeg kjenner mange mennesker (inkludert meg selv) som finner det totalt uinteressant å stille opp på et banetreff i regi av BMWCCN. Og jeg kjenner mange (inkludert meg selv) som finner det totalt uinteressant å stille opp på et banetreff i regi av [sett inn en eller annen klubb som driver med drifting/herjing her]. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet August 18, 2011 Share Skrevet August 18, 2011 Debatten er godt i gang på bmwccn forumet. Det er tross alt bmwccn sitt offentlig forum, er ikke sikkert at vi i styret får med oss alt her på bimmers! Mye bedre å ha alt samlet i en tråd på bmwccn, enklere for oss i styret å forholde oss til bmwccn forumet! Det er vel på tide å innse at BMWCCN forumet ikke er creme de la creme? Det er kanskje 10 aktive brukere som poster "daglig", og 20 halveis passive som skriver noe en sjelden gang. Jeg også er enig med King B om at klubben virker til å dø ut. Jeg vil tro at flerparten av de som kommer på CCN sine treff, er aktive brukere av bimmers, og ikke CCN sitt forum.. og hva er feil med å ha _EN_ tråd her inne som _EN_ av styremedleme kan sjekke innimellom? En annen ting er jo at CCN styremedlemer reklamerer her inne hver gang det er ett hovedtreff, må jo være en grunn til det? Det er ikke for at CCN skal være snille og 'hjelpe' folk å huske treffa. Det er vel mer at man trenger større oppsluttning? CCN forumet er kanskje det offisielle, men det hjelper lite når ingen bruker det. Mulig jeg tar feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingB Skrevet August 18, 2011 Share Skrevet August 18, 2011 Jeg kjenner mange mennesker (inkludert meg selv) som finner det totalt uinteressant å stille opp på et banetreff i regi av BMWCCN. Og jeg kjenner mange (inkludert meg selv) som finner det totalt uinteressant å stille opp på et banetreff i regi av [sett inn en eller annen klubb som driver med drifting/herjing her]. Nok et eksempel på trangsynhet.. Jeg nevnte "alternativt sporvalg" og "frikjøring" i mitt innlegg. BMWCCN må kunne skille mellom DRIFTING og HERJING. Herjing hører ikke hjemme noen andre steder enn på Gatebil (og der kommer det til sin fulle publikumsrett.) Drifting derimot er bilkontroll ved "alternativt sporvalg". BMWCCN bør på sine treff åpne for "alternativt sporvalg"! Så lenge sjåførene i denne gruppen holder bilene sine innenfor banen, samt viser hensyn til de andre sjåførene som også kjører "alternativt sporvalg" - bør det ikke være noen grunn til å heve det sorte flagget! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå