lasseln Skrevet August 16, 2011 Share Skrevet August 16, 2011 Da var det tid for at jeg skulle legge ut bilen min her også da, slik som med de fleste andre. Kan vel begynne med å si at dette blir et saktegående "prosjekt", da økonomien er stram, og tiden er knapp. Blir en lang førstepost, da jeg er sent ute med å lage denne tråden og dermed har litt bilder å vise til. Bilen ble kjøpt, relativt spontant den 16.Mai 2011. Skulle egentlig bare se, var i utgangspunktet ikke denne bilen jeg var ute etter. Etter en god samtale med selger og en overkommelig sum, så ble jeg eier av denne bilen. En 2001 E39 520d Touring med 207k på telleren. Altså har bilen hatt ett langt liv på veien, men med kun 1 eier tidligere. Utstyrslisten er igrunn ikke stort å skryte av. Planene er mange, men de vil trolig endre seg etterhvert. Orker ikke å skrive noen to do-liste, da jeg er så til de grader ubesluttsom. Men i grove trekk blir det standard komposisjonen: Senk (Så mye som mulig) Felger (19" med kant) Shadowline And the list goes on and on. Lar heller updates komme som en "overaskelse" i stedenfor å lage en skikkelig detaljert liste. Småtteri som er gjort: - Rask polering av bilen, men ikke det helt store resultatet. - Byttet interiørlister fra treverk til "børsta stål" - Gule tåkelys og fjernlys - 8000k Xenon - US-blink koblet sammen med Angel Eyes. - Våtslipt frontlykter (Takk til Saltkjelen) - Våtslipt baklykter (Takk til Saltkjelen) - Instrumentringer montert (type "svart chrome") - Svarte nyrer - Midlertidig shadowline (El-teip edition) - Byttet ut orginalspiller med 1DIN spiller, for deretter å bytte i den nye Dynavin enheten til e39 (dvn-e39a) - 2x10" Pioneer subber - Montert nye skilter, og fjernet skiltrammer - Soting av ruter (Hele veien) - Senk (Supersport Black Evolution coilovers) - Lagt sotefilm på frontlykter - 18" Rondell D58 Får prøve å oppdatere når det er noe å dele, men det vil nok variere mye. Jeg er elendig til å huske å ta bilder, så her er det ingen god struktur på bildene i forhold til når ting er gjort, og mangler endel før-bilder av ting som er gjort. Samt at store deler av bildene er av elendig kvalitet. PICTURETIME! Da jeg hadde hentet bilen hjem Bilder av interiør etter bytte av lister og spiller (elendige bilder, og jeg er klar over at girkula fortsatt er treverk) 8000k Xenon: Svarte nyrer: VÅTSLIPING (Takk til Saltkjelen) FØR: UNDERVEIS: RESULTAT: Grunnen til montering av gule fjernlys: (Vanskelig å gjengi effekten, men det er hvertfall slik at det da blir et gult gjennskinn i lykta, ser meget pent ut i mine øyne) Montering av US-blink: Øvrige bilder verdt å dele: Meg og Spruddel på vei hjem fra BMWCCN-treff på Hamar Til slutt et redigert bilde, som gjerne kan kalles et mål for hvordan jeg har planer om at den skal bli (til en viss grad vel og merke). Tar med glede imot kommentarer og spørsmål, samt tips og triks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet August 16, 2011 Share Skrevet August 16, 2011 Fett det siste bildet. Senk er vel det første du bør satse på, og det koster ikke mye om du kjøper noe billig. Om det er bra er jo noe annet.. Bak kan du lage deg noen stag og senke med, istedetfor å inn på verksted å bruke penger. Har du gule spreder-pærer, eller er det halogen? Hvordan funker 520d egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet August 16, 2011 Forfatter Share Skrevet August 16, 2011 Senk kommer, men la oss bare si det slik at økonomien kunne vel ikke vært stort værre enn den er nå. Så ting tar tid dessverre. Planen blir i første omgang SuperSport justerbart, så får jeg eventuelt finne noe annet om dette ikke skulle være tilstrekkelig. Har gule pærer, liker at ting ser orginalt ut når bilen er skrudd av, om du skjønner hva jeg mener Pærene er av typen X-D light Lemon Yellow 2800k fra Realcar.no om det skulle være interessant å vite. Må si at 520d er på ingen måte noen spurter. Jeg opplever den egentlig som en glimrende bruksbil, men ikke stort mere enn det sånn rent motormessig. Så vil nok ikke anbefale 520d om man er interessert i noe med litt fraspark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet August 16, 2011 Share Skrevet August 16, 2011 Tenkte mest på om det sto i stil med en 220cdi for eksempel av samme årsmodell. De er jo såpass kvikke at de ikke er direkte kjedelige å kjøre da. Billig i drift sikkert? Supersport klarer seg i massevis det, sålenge du ikke bryr deg om ekstremt redusert komfort ved mye senk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet August 16, 2011 Forfatter Share Skrevet August 16, 2011 Har ikke sammenlignet den oppmot tilsvarende, så det kan jeg nok ikke svare på. Ved snill kjøring ligger den rundt 0.6 på mila. Med min kjøring ca. 0.75, så vil si at denne er snill mot lommeboka sånn sett Missforstå meg rett, men jeg vil heller ha en lav bil med sterkt redusert komfort, enn en høy bil med masse komfort. Utseende betyr til en viss grad mer enn komforten i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielk Skrevet August 16, 2011 Share Skrevet August 16, 2011 Endelig kom tråd om bilen din! Meget kul bil som allerede har blitt mye fetere fra du kjøpte den, Lasse. Og med planene dine videre fremover i tid, kommer denne til å bli drit fet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet August 16, 2011 Forfatter Share Skrevet August 16, 2011 Endelig kom tråd om bilen din! Meget kul bil som allerede har blitt mye fetere fra du kjøpte den, Lasse. Og med planene dine videre fremover i tid, kommer denne til å bli drit fet! Ting tar tid med meg, det veit du Men satser på å få litt fortgang i ting, slik at bilen kan bli slik jeg ønsker litt fort som f***! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristerM Skrevet August 16, 2011 Share Skrevet August 16, 2011 Fin bil, og liker planene. Godt at du ikke satser på M-optikk slik alle andre gjør selvom det virkelig er en vinner i mine øyne ! Men å holde det fortrinnsvis orginalt er også en veldig grei løsning. Nå skal det sies at jeg bare fikk mer lyst på sorte nyrer i front på min også !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet August 17, 2011 Share Skrevet August 17, 2011 Kjekt med flere touringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet August 17, 2011 Forfatter Share Skrevet August 17, 2011 Fin bil, og liker planene. Godt at du ikke satser på M-optikk slik alle andre gjør selvom det virkelig er en vinner i mine øyne ! Men å holde det fortrinnsvis orginalt er også en veldig grei løsning. Nå skal det sies at jeg bare fikk mer lyst på sorte nyrer i front på min også !!! Mulighetene er til stede or at det blir Mfangere på denne også, er bare vanskelig å redigere inn på et bilde. Men samtidig som du sier vurderer jeg andre løsninger, der i blandt helt orginal, bare lav, eller eventuelt Aerodynamic leppa Vet at blandt annet RS-Heggem er veldig uenig med meg når jeg sier dette, men for meg så er sorte nyrer det eneste riktige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet August 17, 2011 Forfatter Share Skrevet August 17, 2011 Kjekt med flere touringer Definitivt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet August 17, 2011 Forfatter Share Skrevet August 17, 2011 Liten update! Koste litt med bilen tidligere idag. Resultatet er ikke bra nok, men sålenge det er forbedring er jeg fornøyd. Bildene er av elendig kvalitet, men det er nå så. Førstemann ut var kanalen: FØR: ETTER: Deretter toppen av bakfanger. (Tror forrige eier har hatt hund ellerno, for denne toppen ser ikke ut, umulig å få det med på bilde hvor torpedert den er) FØR: ETTER: Mye dype hakk og lakkflass på denne bakdelen, så stort bedre enn dette er nok ikke mulig uten å gå hardere tilverks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielk Skrevet August 20, 2011 Share Skrevet August 20, 2011 Her er noen utdrag fra photoshooten i kveld! Desverre får man ikke det rette inntrykket av lysene på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Appelgren Skrevet August 20, 2011 Share Skrevet August 20, 2011 Fin touring! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet August 20, 2011 Forfatter Share Skrevet August 20, 2011 Fin touring! Takk for det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå