joachim sørlie Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Alpina front?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2012 Denne er blitt rå! Har ikkje vurdert nytt enderør 2x76 eller lignende? Trur det kunne blitt prikken over i-en Har vurdert det, men er redd jeg må kappe litt i fangeren for å få det til å passe, og slikt liker jeg ikke Alpina front?? Er nok ikke veldig aktuelt nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2012 Da blei jeg stoppa på vei hjem i kveld og fikk muntlig pålegg om å godkjenne felger og senk. Fikk 1uke på meg til å godkjenne dette, om det gikk utover dette vil jeg bli anmeldt for å ikke etterkomme pålegg fra politiet. Så trenger sårt litt hjelp. 1. Husker ikke hvor høy bilen er originalt, og dermed vet jeg ikke hvor mye jeg har senka og om det er innenfor hva som blir godkjent. Er det slik at alle gjengene på coilovern er innenfor det den godkjenner? Eller er maksimum grensen allerede før man har skrudd i bunn? Noen som eventuelt vet avstanden fra felgsenter til skjermkant på en original e39 touring? 2. Jeg har 8,5" forran og 10" bak, noe som ikke lar seg godkjenne på touring så vidt jeg vet. Men lurer egentlig på om noen har prestert å få til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielk Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Så sinnsykt kjipt, Lasse. Virker som flaksen din tok seg en jævlig lang ferie for en stund siden, det virker ikke som den har tenkt seg tilbake heller.... Syns virkelig synd på deg nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Så utrolig kjedelig Lasse:/ jeg krysser fingrene for at det her ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Dette går bra Lasse. Først ringer du BT og bestiller time. Så hadde jeg skrudd den endel opp for å være på den sikre siden. Skru den 3-4 cm opp hvis det går. Så må du ta hjulstillingskontroll på verksted (hvis du ikke har gjort dette i den siste tiden). Ta med TUV og hjulsstilingskontrollseddelen til BT timen. Sett på vinterhjula dine så går dette fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Kom en tur til meg, har en E39 touring som du kan sammenligne med hvis du vil.. Bare og ringe eller sende en sms hvis du ville sjekket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 For å svare på punktene dine: 1. Coiloversa dine går lavere enn hva som er lovlig, så du må nok justere den opp som jeg sa i posten over. Hva som er orginalhøyde trenger du ikke tenke veldig på. 2. Glem godkjenning av de felga, kjør det safe og møt opp på kontroll med vinterfelga dine / stålfelger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseEllingsen Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Er det ikke supersport sitt TÜV-gjodkjente senkesett du har? I papirene der står det vel at bilen kan være på det laveste, og at det er godkjent fra TÜV-labben i Tyskland. Min er jo bare 6-7 cm over bakken, målt fra frontfangern, og det sa de ingenting på. Jeg hadde levert bilen med TÜV-papirene og bevis på hjulstillingskontroll. Jeg fikk det hvertfall godkjent da jeg gjorde det slik. Hiv på vinterfelgene i samme slengen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Bilen din skal ha 8cm opp til laveste punkt under bilen. Plastikk gjeldes ikke. Før var det 50cm opp til underkant av lyktene, men er litt usikker på hvordan reglene er der etter nye regler om høyde under. Så er det bare å ta hjulstillingskontroll og vise på BT. Husk TUV på settet, og at de kan lese av nummer på fjærene og demperne. Felgene dine kan du få godkjent. Det finnes TUV papirer på de til touring og, hvis jeg ikke husker feil. Jeg har iallefall til sedan om du ville hatt det. Bare huske at rulleomkrets må være innenfor de 5% fra originalt, og at lasteindex skal være riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 elastisk laveste punkt kan være 7 cm over bakken prøv å ha den så lav som mulig når du godkjenner du dette ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Hahaha! Jeg liker! Jeg kjørte jo bare fire dager selv fra senk ble montert, og jeg ble stoppet av lovens lange tarm. Om du har et tuv-godkjent senkesett, så står måla i godkjenningspapirene dine. Noter at minsteklaring er 8 cm opp til laveste faste punkt på karosseri ja, men da må det stå skriftlig i papirene dine. Gjør det ikke, så er det fortsatt 11 cm som er the shit. Hos meg står det oppgitt minsteavstand senter felg til øvre kant på hjulbue. Kan det være 32 cm forran, og 30 bak tro? Det var på kw settet mitt da. Men likevell om du er innenfor den minsteavstanden, så må du forsikkre dek om at du har minsteklaringen din under bilen. Ikke gjør som jeg gjorde, juster med sommerhjul, sett på vinterhjul (som hadde mindre omkrets i mitt tilfelle, og den ble lavere) og tro alt er i orden. Bilen din skal ha 8cm opp til laveste punkt under bilen. Plastikk gjeldes ikke.Før var det 50cm opp til underkant av lyktene, men er litt usikker på hvordan reglene er der etter nye regler om høyde under. Så er det bare å ta hjulstillingskontroll og vise på BT. Husk TUV på settet, og at de kan lese av nummer på fjærene og demperne. Felgene dine kan du få godkjent. Det finnes TUV papirer på de til touring og, hvis jeg ikke husker feil. Jeg har iallefall til sedan om du ville hatt det. Bare huske at rulleomkrets må være innenfor de 5% fra originalt, og at lasteindex skal være riktig. Se over her. Målet opp til lykter gjelder fortsatt. Men jeg husker ikke om det akkurat er 50 cm. Det står muligens noe om det i papirene også. Og de 8 cm er en særregel for de senkesettene som er godkjent for det. Står det ikke noe så er det fortsatt 11 cm som gjelder. Det er nok bestemmelse om laveste punkt på frontfanger også ja. Cluet er å lese gjennom papirene på senken NØYE først, for der kan det faktisk stå mye er viktig for godkjenningen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Hvis jeg ikke husker feil, står det ingenting om høyden i verken TA Technix, FK, Supersport eller Raceland papirene.. 50cm gjaldt når jeg godkjente senken min for rundt 2 år siden nå, så kan godt hende den er endret. Da sa han også at plastikk og andre myke materialer ikke teller som laveste punkt på bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Jeg ville ikke møtt opp på kontrollen med veldig lav bil. Kravet er 8 cm. Skru den opp slik at den har 9-10cm klaring til vangene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Det er klart at det ikke er noe poeng å satse på at det går, ad er det bedre å kjøre med en god klaring. Men å skru den opp veldig mye bare for å få den godkjent er vel ikke helt bra det heller tenker jeg, sånn hvis du blir stoppet i etterkant og så står det at høyden er monstertruck, mens bilen din skraper på flatmark da må du fort inn igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå