Thewiz Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Hehehe, ja. Mente ikke å stille til monstertruck høyde. Men et par cm over kravet til BT. BT er noen jævler forresten, fikk mangel på hjula mine når jeg ble stoppa her om dagen. "feil innpress" Bitch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Tror det kommer veldig frem og tilbake på hvem du møter, i redsel for å jinxe meg selv nå så håper jeg at jeg møter en hyggelig person der den gangen jeg må dit! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Hvis jeg ikke husker feil, står det ingenting om høyden i verken TA Technix, FK, Supersport eller Raceland papirene.. 50cm gjaldt når jeg godkjente senken min for rundt 2 år siden nå, så kan godt hende den er endret. Da sa han også at plastikk og andre myke materialer ikke teller som laveste punkt på bilen.. Plastikk og myke materialer teller ikke som laveste punkt nei, men det er en minsteavstand der også i retningslinjene til svv. Målte iallefall høyden opp til både frontlykter, spredere og skiltlys hos meg. Jeg hadde også bilen akkurat på mm minstekravet på mål fra senter felg og til skjermbue. Jeg trodde det var ok da, men skulle målt til laveste punkt også, for jeg var 7 cm. Da ble det avskilting og prøveskilt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Da var du sikkert veldig glad for at vi bor i trangsynte Norge, Heggem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Da var du sikkert veldig glad for at vi bor i trangsynte Norge, Heggem Overlykkelig!! jeg var jo så heldig jeg måtte ha ny hjulstillingskontroll også.. Avskiltet mandag, hjulkontroll tirsdag, etterkontroll onsdag. (jeg hadde tatt meg fri ei uke for å godkjenne bilen og slappe av. Jeg har snitt-arbeidstid på 264 timer siste halvår. Desember 208, november 287, så det gjør seg med fri..) Jeg sliter selv jævlig om jeg blir stoppa med hjula mine.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Hehe, høres ut som lommeboka fikk trimma seg litt. Han karen som stoppa meg sa at hvis jeg blir stoppa igjen med hjula mine blir det større konsekvenser enn å vise den med andre hjul. Bring it on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2012 Takk for mye hjelp sålangt. Er det noen av dere som har de riktige tallene for høyde opp til skiltlys, spredere, frontlykter (siden det er uenighet om hvorvidt det er 50cm)? Får måle meg frem på de forskjellige punktene i kveld, og justere slik at alt stemmer. Appropo felgene, så har jeg tuv papirer liggende på de, til 5 dørs faktisk. I vognkortet så står det: Hjul forran: 205/65 R15 Hjul bak: 205/65 R15 Mens jeg kjører på: Hjul forran: 225/40 R18 Hjul bak: 255/35 R18 Er dette innenfor de 5%'ene? Jeg har ikke den minste peiling på hvordan jeg regner ut dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Ja, de er innenfor. Det er 1,6% skilnad foran og 1,8% skilnad bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Sålenge du overholder målene på brevet fra tuv, så skal du ikke legge fler tanker til saken. Tuv tar høyde for høyde til lykter o.l, så at svv sjekker er nok bare for å sjekke. Han sa ikke noe til meg om det, jeg bare sto å så på at han sjekka det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2012 Så hvis jeg har forstått dette riktig, så skal de hvertfall i teorien være mulig å godkjenne felgene, siden de er innenfor rulleomkrets og jeg har tuv papirer på de. Da skal jeg lese igjennom tuv papirene til senkesettet og følge alle mål slavisk, med litt feilmargin vel og merke. Samt sjekke høyden på laveste punkt under bilen, slik at jeg slipper uheldige overaskelser slik som deg RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Evt du kan skru opp igjen senken litt etter hjulstillingskontroll for å være helt sikker. Jeg selv gjorde det. Det hjelper ikke med tuv papirer, sålenge de ikke hører til felgene du har montert på. Men om felgene ikke stikker utenfor, er for nærme faste deler i understell, og dekkene er innenfor rulleomkretsen kan jeg ikke skjønne de skal henge seg opp i det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2012 Evt du kan skru opp igjen senken litt etter hjulstillingskontroll for å være helt sikker. Jeg selv gjorde det.Det hjelper ikke med tuv papirer, sålenge de ikke hører til felgene du har montert på. Men om felgene ikke stikker utenfor, er for nærme faste deler i understell, og dekkene er innenfor rulleomkretsen kan jeg ikke skjønne de skal henge seg opp i det. Jeg vil gjerne ha den godkjent så lavt som overhode mulig, slik at jeg trenger å skru ned minst mulig etter godkjenning. Slik at jeg bare kan skylde på at det har "sigi" sammen i etterkant om jeg blir stoppa. Har tuv papirer på felgene som er montert på bilen (Rondell D58) til E39 touring. Er bare nødt til å spørre og grave endel, da forskjellige bredde forran og bak er noe jeg har hørt ikke er tillat what so ever på touring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Hvis du møter en skikkelig idiot på BT kan du ende opp med å ikke få godkjent verken senk eller felg. Ta senken først. Blir du stoppa med rondell er det bare å bytte hjul / eventuelt snakke seg ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Det blir akkurat som jeg gjorde. Jeg fikk på mm forran, og litt høyere bak. Er avhengig av valsing først jeg. Angående forskjellig bredde forran og bak, så vet jeg at svv i Ålesund var veldig strikse på dette. Alpina-modellene hadde da forskjellig bredde, og det er da samme råkarosseri som vanlig touring. Jeg har ikke papirene på alpinaene mine, men skal være ganske enkelt det. Hvis du møter en skikkelig idiot på BT kan du ende opp med å ikke få godkjent verken senk eller felg. Ta senken først. Blir du stoppa med rondell er det bare å bytte hjul / eventuelt snakke seg ut av det. Siden det er politiet han har fått påpakning fra, vil jeg ikke si det er så lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Hadde nok gått for å godkjenne begge deler samtidig jeg. følg tuvpapirer og mål, så skal det jo gå bra? tror jeg har hørt at bmw og mercedes kan godkjennes med forskjellig bredde, siden noen biler kommer med det originalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå