John90 Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 Tok diagnose på bilen min igår og då fekk eg opp boost pressure sensor. Altso map sensoren. Prøvde og låne ein kompis sin map sensor ifrå ein e39 525 tds. Denne skal være lik. Men dette utgjorde ingen forskjell. Har sjekka ledningane ifrå hjernet til map sensor kontakten og desse var det ingen brudd i. Sjekka og "vakum" slangen som går ifrå ein slange under innsuget og inn på map sensoren og denne var tett. Sensoren er lokalisert på mitt venstre dempertorn i bakkant av dieselfilteret med ein kontakt innpå og ein trykkslange. Nokon som veit ka andre ting som kan forusaka problem med denne map sensoren?
John90 Skrevet August 18, 2011 Forfatter Skrevet August 18, 2011 Var norman på trimchip som tok diagnose for meg. Men kan skrive opp ka meir som stå på programmet vist det hjelper. Boost pressure sensor Advice The engine looses efficiency Please check the connections The boost pressure could be defective Single diagnostic completed
John90 Skrevet August 19, 2011 Forfatter Skrevet August 19, 2011 Nokon som har forslag til kor eg kan få tak i map sensor? Er det vits og kjøpe ein større map sensor no når eg fyst skal bytte den?
LasseTheDude Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Hvis du setter på større sensor så blir vel trykket helt feil. Eller tar jeg feil nå? På tahoe diesel gjør man det for å få lurt opp Turbotrykket
TRF Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 skal du ha større sensor må du mappe på nytt. Det bør ha stått noe mer, er signalet usannsynlig, kretsbrudd, osv.
John90 Skrevet August 26, 2011 Forfatter Skrevet August 26, 2011 Ser at gs selger map sensor. Er ikkje ein mulighet og eventuelt måle den for og sjekka om den virker?
Aroid Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Den sensoren er en trykk sensor. Når du hadde datan tilkoblet så kunna du har sjekket hva ladde trykket ligger på. Sjekk om slangene er på plass opp under innsuget og samma med trykk regulering på turboen Vist sensoren er defekt så har du en fast måling eller ingen måling fra sensoren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå