Gå til innhold

Montere elektrisk skinn interiør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet åssen det er å sette inn et elektrisk skinn interiør i en E39 touring som har manuelle stoler fra før? Mye jobb? Fare for airbag og lampefeil?

Er elektrisk skinn med memory.

Skrevet

veldig enkelt dette. sålenge du dropper memory da...

jeg gjorde dette på min e39. den originale el.sete kursen er 30a mener jeg å huske så du trenger minimum 4kvadrat kabel. jeg la opp en ny sikring bake ved batteriet og la kabelen framover under dekslene ved dørene og fram til setet. der satte jeg på en wago, og koblet til setet. så la jeg over til neste sete. jording ordnet jeg under setene. da var de koblet med faststrøm. fungerte helt supert.

det er de to tykkeste kablene du skal bruke under setet. ang airbaglampa så har ikke dette noe med denne og gjøre. MEN koble av batteriet og for all del ikke slå på tenninga når setene er ute, da kommer lampa på. det det forutsetter at beltestrammerene og den matta i pass.setet som føler om det sitter noen der er ok på de nye setene selvfølgelig ;)

Skrevet

har gjort dett på samme måte som space ace fungerer helt topp. men jeg la to forskjellige med to sikringer en til hver stol. space-ace har du koblet til varme? har lyst til og prøve meg p varme og memory.

Skrevet

hadde ikke koblet opp varme nei. eller dvs det var varme i stolene men ikke i bilen min. men de selger jo ettermonterigs kit for dette på bmw for en ok pris.

eller så kan man gjøre det slik:

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/7

memory er litt mer omfattende. det enkleste er nok å plukke ut ledningsnettet fra en delebil eller noe. har selv tenkt litt på å ettermontere memory på pass.siden på e38n min, men det innebærer skifting av alle motorer osv....

Skrevet
fått det til nsr

Har ikke prøvd.. Har et elektrisk skinn interiør m/ memory til E39 touring som jeg skal selge, så var det en som var intr. i å kjøpe det som lurte på hvordan det var å montere dette i en bil som har vanlige manuelle stoler fra før..

Skrevet

og få setene til og fungere elektronisk er ikke noe problem.

jeg har ikke koblet til varme og memory enda men det skal vist være endel jobb og knot men skal prøve etterhvert. prøver og finne brukt ledningsnett til memory s hvis du skulle komme over det så send meg gjerne en pm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...