Escape Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 E39 2001 model touring auto Hadde høyt forbruk og skiftet veivhusvent og toppdekselpakning (begge deler så bra ut, bortkastet..) Ble fortalt at jeg skulle bruke godt med pakningssement på toppdekselpakningen. Det tyter nå brun guffe ut overalt som stivner. Dessverre lekker det ennå litt fra forkant deksel (der det er to halvbuer som peker ned) Frykter jeg kanskje har brukt for mye, lagt på ujevnt eller brukt feil guffe. Oppdaget også oljesøl under vanos dekselet. To av mutterne var litt løse, så jeg dro de til. Dessverre litt for mye på den ene så bolten brakk. Har bestilt ny bolt og regner med at det går greit å skifte. Men, bør jeg bytte toppdekselpakning på nytt, eller bare trekke til med riktig moment (brukte ikke momentnøkkel sist jeg byttet)
Morty999 Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 skal helst bruke minst mulig pakningsguffe da.. for mye sånn kan gjøre så det lekker faktisk
Haug530D Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Når jeg skiftet i forbindelse mev Vanos overhaling brukte jeg ingenting, er potte tett hos meg.
torbfer Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Skal ikke bruke får mye pakkningstoff nei.. de kan gjør vondt verre desverre.. Skal være så tynt lag som muligt. å helst ikke tyte ut da tyter de innvendigt og å de er ikke alltid så bra.
Escape Skrevet August 21, 2011 Forfatter Skrevet August 21, 2011 Uff, ser ut som om toppdekselt må av igjen. Ikke store jobben, men ergelig. Hva tenker dere om jobben med å skifte den brukne bolten ? Er det bare å få tak med en kraftig tang å vri den ut av blokka ?
Haug530D Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Uff, ser ut som om toppdekselt må av igjen. Ikke store jobben, men ergelig. Hva tenker dere om jobben med å skifte den brukne bolten ? Er det bare å få tak med en kraftig tang å vri den ut av blokka ? Om du får tak på bolten med tang så bør du prøve det først, får du ikke tak på den så må du sveise en mutter på den å skru den ut, eller bruke Grisepikk (sistnevnte har jeg som regel hatt dårlige erfaringer med, så jeg anbefaler det helst ikke)
Escape Skrevet August 21, 2011 Forfatter Skrevet August 21, 2011 Enig. Grisepikk knekker som regel. Takk for tips.
El-Rabiato Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Her må du sjekke toppdekselet NØYE!! Disse har lett for å sprekke, særlig hvis en skrur til en tanke for hardt. Vask dekselet helt rent, tipper du finner sprekken da.
hao Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Enig. Grisepikk knekker som regel. Takk for tips. +1 Men det finnes bedre alternativ til grisepikk. Tror Biltema har hvis det er aktuelt.
mudbug Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Jeg fikk lekkasje etter bytting av toppdekselspakning helt innerste. Jeg byttet alle skruene med pakning (BMW selger ikke løs pakning) på deksel pga gummipakning krympet ned. Det ble tett etterpå Her er en link som jeg skiftet selv : http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=187761 Har du silikon Dreibond 1207 rund Vanos og på baksiden???
Escape Skrevet August 25, 2011 Forfatter Skrevet August 25, 2011 En kollega av meg brukte Dreibond slik som beskrevet på bildet, og fikk lekkasje. Han prøvde med tetningsmasse og fikk lekkasje. Til slutt gjorde han alt rent med aceton og satt på pakning uten noe som helst i mellom. Da ble det tett.
skiern Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Hva gjorde du for å få det tett? Jeg sliter med akkurat det samme. Har byttet toppdekselpakning, gjorde det skikkelig rent, men det lakk fortsatt. Tok så av igjen, gjorde det godt rent igjen, men fortsatt lekker det over de innerste grenrørene. Vurderer å prøve med pakningssement neste gang, men er det samme hvordan pakningssement man bruker?
mudbug Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Hva gjorde du for å få det tett? Jeg sliter med akkurat det samme. Har byttet toppdekselpakning, gjorde det skikkelig rent, men det lakk fortsatt. Tok så av igjen, gjorde det godt rent igjen, men fortsatt lekker det over de innerste grenrørene. Vurderer å prøve med pakningssement neste gang, men er det samme hvordan pakningssement man bruker? som tidligere har nevnt. Har du byttet pakning på bolter som strammer ned toppsdekselen. BMW selger ikke løs pakning dvs du skifter bolter også.
skiern Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Ja, har byttet de små gummi-pakningene som skal sitte på hver bolt. Om det er de du mener? Fikk kjøpt de løst.
mudbug Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Ja, har byttet de små gummi-pakningene som skal sitte på hver bolt. Om det er de du mener? Fikk kjøpt de løst. Ja, jeg fikk stoppet lekkasjen på min bil. Jeg strammet bolten til den stoppet. Hummmmmmh, BMW i Stavanger sa at de solgte ikke løs pakning, så måtte jeg kjøpe hele greie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå