Gå til innhold

Skifte bremseskive bak + hylende alarm E34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

1) jeg lurer på om noen kan rettlede meg hvordan jeg skal få av bremseskiven (venstre side)bak på min BMW 520i 1994 modell. Jeg har tatt av bremseklossene m/kalipper, men bremseskive henger i noe i framkant- antagelig noe som har med skivebremsen og gjøre.

Er det rå kraft, a la en ters, som må til - eller er det noen triks som kan være verdt å prøve først?

PS. bilen har stått ute 1 år uten tilsyn pga utenlandsopphold.

2) Tyverialarmen hyler + nødblink blinker hele tiden når jeg kobler inn batteriet. En kabel som var koblet til + polen på batteriet ble koblet ut og tyverisirenen sluttet heldigvis å tute, men nødblinkingen er på hele tiden selv når bilen er i gang. Jeg antar at alarmen er av en ikke orginal type, DWA eller noe i den duren? Jeg har forsøkt å ta ut alle sikringer, men det har ikke hjulpet.

Det blir nevnt at det skal være en koblingsboks til slike alarmer - hvor kan en slik befinne seg?

Håper noen kan hjelpe meg med dette også???

mvh

Helge Klinge, Avaldsnes

Skrevet

Siden du skriver at den henger i noe i fremkant antar jeg den er løs men samtidig fast. Da tipper jeg du slåss med håndbrekket og må løsne/slakke dette. Kan gjøres gjennom bolthullene i bremseskiven.

Skrevet

Er sikkert en slitekant innenfor bremsebåndene ja.

Kan og løsne på brekket inni bilen, men det er begrenset hvor mye man får slakket der.

Skrevet

Hei S. Hafsmo,

det er riktig det du skriver om at den henger i noe i fremkant som er løs,men samtidig fast. Jeg skal derfor prøve å slåss med håndbrekket og må løsne/slakke dette. Skal prøve å gjøre dette gjennom bolthullene i bremseskiven.

Skrevet

Hei Hanskr,

OK, jeg skal lete der. Hvor stor pleier en slik boks å være? Er den sort eller? Hvor mange ledninger er innvolverte, 5-6?

Jeg antar det er en DEFA alarm.

mvh

Helge Klinge

Skrevet

Den er svart eller grå om de er defa - er sikket 30 ledinger inn på den - de som må gjerast for å kople den ut er å fine ledingen som går fra tenningslåsen ( har staum når nøkkelen er i startpossisjon) og på den andre siden av boksen den ledningen som går til startmotoren) om du finner desse to så starter og får bilen til å starte slik som no - da kan du ta ut sikringen på defa boksen og kople fra alle støpsla og eigentleg bare stripse den godt fast under der :) lykke til !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...