Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vurderer å bygge om min 99 modell 320 diesel til 330d.

Noen her som har gjort eller har erfaring med det?

Noen som vet om 204 hk eller 184 hk motorene er like med tanke på motorfester og passform i en e46 320d??

  • 3 months later...
Skrevet
Sett heller i en nyere 2 liter diesel, den med 163/177 hester, og tuner du denne, så får du mye power!!!

For noe tull å komme med? Er ikke bare bare å bytte om til nyere motor enn den "modellen" han har av bil, da bilnettet og slikt ikke går særlig overens med motornett.

Trådstarter:

184 og 204hk skal passe nedi, men det er visse forskjeller på motorene som kan gjøre jobben lettere for deg.

Men alt går da bilen din ble levert med begge to.

Vær obs på en del ledningslegging og omprogrammering av EWS (kan ikke gjøres av hvemsomhelst) hvis du ikke er interessert i å ha to nøkler med en som åpner bilen og en som starter den :)

Lykke til

Skrevet

Til trådstarter her. Vet du hvor mye arbeid dette innebærer?

Disse bilene er svært forskjellige. Den ene 4 cyl og den andre 6cyl.

I tillegg til vektforskjell, foraksel spesielt: motor m fester, girkasse, mellomaksel bakaksel Motor-ledningsnett, bremser framme, spedometer osv er forskjellig.

Model: BMW 320d Touring Year: 1999 Category: Station wagons/estate cars

Engine size: 1951 ccm (119.05 cubic inches) Fuel type: Diesel

Transmission: Manual, 5-speed

Displacement: 1951 ccm (119.05 cubic inches)

Engine type: Inline, 4 cylinder

Max power: 136.00 PS (100 kW or 134 HP) at 4000 Rev. per min.

Max torque: 280.00 Nm (28.6 kgf-m or 206.5 ft.lbs) at 1750 Rev. per min.

Fuel system: Direct injection (DI)

Valves per cylinder: 4

Gearbox: Manual, 5-speed

Front brakes: Disks

Rear brakes: Disks

1999 BMW 330d Specifications

Model: 330d

Year: 1999

Engine: 2977 ccm (180,75 cubic inches)

Engine position: Front

Engine type: in-line, 6-cyl

Valves per cylinder: 4

Maximum power: 186.00 PS (136,32 kW or 182,09 HP) at 4000 Rev. per min.

Maximum torque: 390.00 Nm (39,60 kgf-m or 286,26 ft.lbs) at 1750 Rev. per min.

Bore Stroke: 84.0 x 88.0 mm (3,28 x 3.5 inches)

Compression: 8.6:1

Top speed:

Fuel type: Diesel

Transmission type: 5-speed automatic or 5-speed manual

Power per weight: 0.1148 PS/kg

Brakes type (front): Ventilated disks

Brakes type (rear): Disks

Dette blir en spennende prosjekttråd ja. Kostnader fra start til godkjent bil blir like spennende, men anything goes. Har selv 3,0en og vet hvor stor forskjell det er på 186 og 193ps motorene. Ikke bare bare å bygge om fra preface til facelift der heller, selv med "identisk" motor. >Til og med skivene framme er forskjellig.

Skrevet

Er jo lettere å dra over hele el.nettet ifra en e46 enn ifra en e60. M57'n kan man jo fint dra ut 300hk av. Riktig nok med en del modifikasjoner.

Skrevet

Må vell også nevnes at det allerede er i hvertfall en her på forumet som har gjordt det og fått det godkjent. En 330D får man med full skinn og utstyr fra 30k og oppover i Tyskland.

Skrevet

Var en engelsk 330d som lå en stund på Finn i sommer. Pen bil med "mye" utstyr. Kostet vel 35000 hvis jeg husker riktig. Må alikevel understreke at selv om det kan bli en veldig grom bil, er det mye arbeid og krever en god del utstyr/ verktøy og ikke minst know how.

Men igjen lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...