Gå til innhold

Tyverialarmen hyler + nødblink blinker hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Tyverialarmen hyler + nødblink blinker hele tiden når jeg kobler inn batteriet. En kabel som var koblet til + polen på batteriet ble koblet ut og tyverisirenen sluttet heldigvis å tute, men nødblinkingen er på hele tiden selv når bilen er i gang. Jeg antar at alarmen er av en ikke orginal type, DEFA eller noe i den duren? Jeg har forsøkt å ta ut alle sikringer, men det har ikke hjulpet.

Det blir nevnt at det skal være en koblingsboks til slike alarmer - hvor kan en slik befinne seg?

Inn under handskerommet et det en liten hvit og en sort "koblingsbokser"/kontakter for en del ledninger. Kan noen av disse ha med tyverialarmen og gjøre?

Håper noen kan hjelpe meg med dette også???

mvh

Helge Klinge, Avaldsnes

Skrevet

Hei alle eksperter på bilalarmer,

jeg finner ikke noen DEFA boks hverken inn under handskerommet eller inn under der hvor rattet befinner seg.

Ser at det er en million ledninger inn under til venstre for rattet - kanske dette er en orginal alarm likevel???

Med en gang jeg kobler inn batteriet begynner tutingen og alarmlysene kommer på.

Bilen er en BMW 520i 1994 (E34).

Jeg har forsøkt å låse dørene med nøkkelen, men ingen ting hjelper. Jeg kan allikevel starte bilen, men den forbaskede alarmen vil ikke av.

Har forsøkt å ta ut sikringene som befinner seg under baksetet, man intet skjer mht alarmen. Har koblet ut den røde strømledningen som er koblet direkte til batteriet og tutingen forsvant, men nødblinkingen er fremdeles på...

Må den røde strømledningen(den som gjør at det tuter) være koblet til batteriet???

Er det noen eksperter på orginal alarm(tror jeg), som har greie på dette og som kan hjelpe meg, slik at jeg får deaktivert denne alarmen?

mvh

Helge Klinge, Avaldsnes

Skrevet

har du fjernkontroll til den? Er der lyd når du låser opp og igjen? Er det kun ett kvitteringsblink i lysene nå den låses men ingen når den åpnes?

Skrevet

Hei Stig,

jeg har fjernkontroll til bilen, men den har sluttet å virke - kan i allefall ikke låse opp bilen med den lenger. Har byttet batteri i nøkkelen - den lyser rødt når trykker på åpne og låseknappen. Jeg låser derfor opp bilen på gamle måten med nøkkelen nå.

mvh

Helge Klinge, Avaldsnes

Skrevet

Så du har altså original fjernkontroll på nøkkelen. Men hva med det andre jeg lurte på? DEFA har alarm som koples opp mot originalfjernkontrollen, men har aldri selv montert slike i E34. Kun med DEFA sin egen fjernkontroll. Hvis det er DEFA så skal blinklysene blinke en gang ved låsing og to ganger ved åpning.

Skrevet

Hei Stig,

jeg tror jeg har orginal fjernkontroll på nøkkelen.Dete er et rødt lys på flatsiden av nøkkelen - der hvor åpne og lukke knakkene er. Så er det et lys framme, men det lyser ikke. Hva dette er til vet ikke jeg.

Når det gjelder blinking ved låsning og åpning, så er jeg meget usikker.

Jeg tror det blinket en gang ved låsing, og muligens en gang ved åpning - men som sagt, nå er jeg virkelig på glattisen. Jeg har ikke lagt dette på minnet akkurat.

Jeg har ikke funnet noe som det står DEFA på, hverken på høyre eller venstre side framme. Pr. dags dato er jeg 70% sikker på at dette er en orginal alarm.

Forresten, er det forskjell på nøkklene om det er en orginal alarm eller ei? Hvordan ser i så fall en orginal nøkkel ut, slik som min?

mvh

Helge

Skrevet

Hjelp,

er det noen som kan hjelpe meg med følgende problem:

Med en gang jeg kobler inn batteriet begynner tutingen og alarmlysene(nødlysene) kommer på.

Bilen er en BMW 520i 1994 (E34) og jeg antar jeg har EWS I.

Jeg har forsøkt å låse dørene med nøkkelen, men ingen ting hjelper. Jeg kan allikevel starte bilen, men den forbaskede alarmen vil ikke av.

Har forsøkt å ta ut sikringene som befinner seg under baksetet, man intet skjer mht alarmen. Har koblet ut den røde strømledningen som er koblet direkte til batteriet og tutingen forsvant, men nødblinkingen er fremdeles på...

Når jeg tar ut releet(starter immobilizer relay) slutter nødblinkingen, men blinklysene virker ikke lenger.

Kan EWS I starter immobilizer releet bypasses, slik at jeg kan bruke bilen normalt(blinklys, nødlys) uten at alarmen går på?

Er det noen eksperter på orginal alarm(tror jeg), som har greie på dette og som kan hjelpe meg, slik at jeg får deaktivert denne alarmen?

mvh

Helge Klinge, Avaldsnes

Skrevet

Hjelp,

er det noen som kan hjelpe meg med følgende problem:

Med en gang jeg kobler inn batteriet begynner tutingen og alarmlysene(nødlysene) kommer på.

Bilen er en BMW 520i 1994 (E34) og jeg antar jeg har EWS I.

Jeg har forsøkt å låse dørene med nøkkelen, men ingen ting hjelper, dvs jeg får ikke slått av alarmen når jeg låser førerdøren eller passasjerdøren framme for den del.

Jeg kan allikevel starte bilen, men den forbaskede alarmen vil ikke av.

Bilen har stått uten tilsyn i et år, men har ladet opp det relativt nye batteriet igjen.

Har byttet til riktige batterier i nøkkelen.

Har forsøkt å ta ut sikringene som befinner seg under baksetet, man intet skjer mht alarmen. Har koblet ut den røde strømledningen som er koblet direkte til batteriet og tutingen forsvant, men nødblinkingen er fremdeles på.

Når jeg tar ut releet(starter immobilizer relay) slutter nødblinkingen, men blinklysene virker ikke lenger.

Kan EWS I starter immobilizer releet bypasses, slik at jeg kan bruke bilen normalt(blinklys, nødlys) uten at alarmen går på?

mvh

Helge Klinge, Avaldsnes

Skrevet

Hei alle sammen,

fant den blå hovedsikringen til alarm systemet. Tok den ut og nå hyler ikke alarmen lenger!!!

Den blå sikringen til alarm systemet var j.................godt gjemt synes jeg.

Helge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...