Krippi Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 Hei, Jeg kjøpte meg nylig en E61 (2008) og ser nå at det sitter ganske mye støv/skitt på innsiden av glasset på frontlyktene. Jeg tenkte først at dette ville være en smal sak å fikse, men når jeg ser nærmere på lykta (jeg er over hodet IKKE en mekkemann) så ser jeg ingen lett løsning på hvordan jeg skal få fikset dette. Setter STOR pris på om noen har tips om hvordan dette kan renses / fikses. Jeg antar at disse lyktene (adaptive, xenon) har en rimelig stiv ny-pris, så jeg vil helst ungå å kjøpe nye bare for å få ro i jåle-sjela mi. Se bilde under. På avstand ser det enda styggere ut egentlig, men det er vanskelig å få fanget på bilde.
larserso Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Vanskelig å se på bilde. Ser ikke så ille ut der Det er støv inne i lykta og ikke slitasje som steinsprut etc. på utsida? Nå gir du meg noia så nå må jeg ut og sjekke lyktene mine i kveld også
Krippi Skrevet August 25, 2011 Forfatter Skrevet August 25, 2011 Nei, de kjennes helt fine ut utvendig, så jeg er 99,9% sikker på at det er inni. Min faste parkering på jobb er rett foran et digert glassvindu (under tak slik at hovedlyktene skrur seg på automatisk) og jeg blir sånn sett påminnet om denne "skjønnhetsfeilen" hver morgen. Fack! Ser at lyktene koster ca 12 000 pr. stk, så 24 000 er kanskje litt hardcore for å få fjernet litt støv/skitt? Men på den annen side... Det kommer sikkert til å klikke for meg en vakker morgen på vei til jobb, og det kan jo også bli dyrt. Som sagt... tips mottas med glede!
wicky124 Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 lurer på om det var no garanti på disse lyktene på de seneste modellene fra bavaria grunnet kondens...?
Krippi Skrevet August 25, 2011 Forfatter Skrevet August 25, 2011 >> lurer på om det var no garanti på disse lyktene på de seneste modellene fra bavaria grunnet kondens...? Heyheeey... Kanskje det er noe å hente der? Må sjekkes.
gica Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Du er heldig mann, dine ser faktisk ok ut i forhold til mine. Pgr fukt og dritt, så ser dem ikke ut innvendig. Disse har jeg også prøvd å få på garanti men uten å komme noen vei. De mente at det var vanlig for disse lyktene at de dugget innvendig. Om de skulle bytte lyktene ville de nye bli like stygge etter noen år.
gallay Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Hadde samme greia på 3rn min, men etter lykter glasset var tatt av, og rengjort på innsiden, fant jeg ut at den var hel og fin og at jeg måte bruke spesielt rengjøringsmiddel på utsiden
Krippi Skrevet August 25, 2011 Forfatter Skrevet August 25, 2011 >> fant jeg ut at den var hel og fin og at jeg måte bruke spesielt rengjøringsmiddel på utsiden 1) Husker du hvilket rengjøringsmiddel du brukte? 2) ble det bra? Gica: Jeg sliter ikke med dugg selv (foreløpig), men det kan da UMULIG være "vanlig"? I så fall er det jo latterlig. Jeg har sett flere BMWer med MYE dugg på innsiden av lykta, og det er veldig lite pent. Lykke til med å få det fikset dersom du fortsatt prøver på det.
todleif Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Er det glass eller plast? Er vel berre å polere med maskin rekner eg med. Er det enda verre må det kanskje våtsliping til
gica Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Dugg og møkk lager flekker innvendig. Hjelper med våtsliping og polering (det har jeg gjort allerede), men flekkene innvendig er ett problem. Noen som har åpnet lyktene sine og renset dem innvendig før ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå