Gå til innhold

Veivhusventilasjon problem E39


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg var i dag med bilen på en sjekk på et verksted pga diverse problemer. Et av problemene er fusking og vibrering fra bilen på tomgang, spesielt når bilen er kald.

Alle belger og slikt ble sjekket og det så bra ut, bortsett fra en ting. Veivhusventilasjonslangen har hull i og er tydligvis blitt teipet igjen på et tidspunkt. Han mente dette kan foresake fuskingen og kan også være en medvirking til mitt høye bensinforbruk. Høres dette riktig ut?

Uansett, han sa også at han mistenkte at det var en stor opperasjon for og bytte denne slangen pga. diverse delers som måtte ut, stemmer dette? Er det noen som har gjort dette før som vet?

Takk for svar! :-)

Skrevet
Uansett, han sa også at han mistenkte at det var en stor opperasjon for og bytte denne slangen pga. diverse delers som måtte ut, stemmer dette? Er det noen som har gjort dette før som vet?

Hva slags årgang er bilen din? Jeg har ikke gjort dette selv, men har hørt rykter om at det er noe mer kronglete å bytte veivhusventilasjon på en M52BxxTU (1999-2000) enn en M52Bxx (1996-1998).

Skrevet

om han sa at det er masse deler som må ut så har han ikke peiling eller vil tjene mye penger på deg, ta bort luftfilter huset så kommer du til å bytte alle slangene.

Litt mer knot å bytte veivhusventilen men man må ikke ut med noe mer da heller.

Skrevet
om han sa at det er masse deler som må ut så har han ikke peiling eller vil tjene mye penger på deg, ta bort luftfilter huset så kommer du til å bytte alle slangene.

Litt mer knot å bytte veivhusventilen men man må ikke ut med noe mer da heller.

er ikke helt enig i det, man bør ta av insuget (som er lett å demontere). Er trangt som fy de under den!

Skrevet
Jeg har gjort det selv. Det tok ca. 5 timer. Det ble mye vondt på ryggen dagen etterpå. Her er min erfaringer. Husk å bestille alle slangene som er veldig lett å knekke i to. Du må demontere mye før du når den ventilen.

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=187956

cmvd8c0mhplxmrq3u6kk.jpg

rf6hwuscxd146yytt5qs.jpg

Her er DIY for M52TU.

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=354754

Tok det 5 timer og demontere og montere ventilen, eller slangen? For er slangen det er snakk om her. Om det tar 5 timer for og bytte slangen så snakker vi seriøse høye kostnader for og få det gjort på verksted. Om du snakker om ventilen, og ikke slangen. Hvor lang tid bør beregnes på slangen?

Skrevet

Returen fra filteret inn på peilepinnerøret var pottetett på min M52B28, så jeg måtte bytte hele røret. Gikk ikke an å trenge gjennom med ståltråd engang.

Skrevet
Fikk du peilepinnerøret opp og ut til slutt da? ref. denne tråden: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=135663

Ja, mener å huske jeg tok av hele innsuget, og så var det vel noe banning og steiking inne i bildet. Har heldigvis knapt skrudd bil på et par år nå etter vi oppgraderte til litt nyere bilpark, og nyter det. Prøver samtidig å fortrenge alle timene jeg har brukt på bilskruing tidligere...

Skrevet

5 TIMER? er det ink røykepause og tenking???

Jeg brukte 2 timer jeg. Ut med luftfilter,vekk med litt ledninger/rør. Trykk hånden godt nedi under innsuget.Bare knekke gamle slanger av, skal byttes ut uansett. Skru opp peilepinne røret. Ja det er trangt og jævlig. Men det er ingen grunn til å ta vekk innsuget. Dette har jeg lært av en kompis av meg som jobber på Stenshagen som bilmek.

Og en annen ting til trådstarter. Tomgangs problemet forsvinner ikke. Det skal jeg love deg. Problemet ditt er selve vanosen. Og ta også ut tomgangsregulatoren, rens den med bremserens. Da har du utelukket det.

Skrevet

Tok det 5 timer og demontere og montere ventilen, eller slangen? For er slangen det er snakk om her. Om det tar 5 timer for og bytte slangen så snakker vi seriøse høye kostnader for og få det gjort på verksted. Om du snakker om ventilen, og ikke slangen. Hvor lang tid bør beregnes på slangen?

5 timer er for hele jobben. De slanger er så sprø og veldig hard for å kople av. Det er lønnsom å skifte allle slange og ventilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...