karl92 Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Hei! Jeg var i dag med bilen på en sjekk på et verksted pga diverse problemer. Et av problemene er fusking og vibrering fra bilen på tomgang, spesielt når bilen er kald. Alle belger og slikt ble sjekket og det så bra ut, bortsett fra en ting. Veivhusventilasjonslangen har hull i og er tydligvis blitt teipet igjen på et tidspunkt. Han mente dette kan foresake fuskingen og kan også være en medvirking til mitt høye bensinforbruk. Høres dette riktig ut? Uansett, han sa også at han mistenkte at det var en stor opperasjon for og bytte denne slangen pga. diverse delers som måtte ut, stemmer dette? Er det noen som har gjort dette før som vet? Takk for svar!
aigin Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 utette slange til V.hus-vent fører ofte til tomgangsproblemer, så svaret må jo bli ja skift ut med nytt ..
Hollabaloo Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Uansett, han sa også at han mistenkte at det var en stor opperasjon for og bytte denne slangen pga. diverse delers som måtte ut, stemmer dette? Er det noen som har gjort dette før som vet? Hva slags årgang er bilen din? Jeg har ikke gjort dette selv, men har hørt rykter om at det er noe mer kronglete å bytte veivhusventilasjon på en M52BxxTU (1999-2000) enn en M52Bxx (1996-1998).
Haug530D Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 om han sa at det er masse deler som må ut så har han ikke peiling eller vil tjene mye penger på deg, ta bort luftfilter huset så kommer du til å bytte alle slangene. Litt mer knot å bytte veivhusventilen men man må ikke ut med noe mer da heller.
aigin Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 om han sa at det er masse deler som må ut så har han ikke peiling eller vil tjene mye penger på deg, ta bort luftfilter huset så kommer du til å bytte alle slangene.Litt mer knot å bytte veivhusventilen men man må ikke ut med noe mer da heller. er ikke helt enig i det, man bør ta av insuget (som er lett å demontere). Er trangt som fy de under den!
mudbug Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Jeg har gjort det selv. Det tok ca. 5 timer. Det ble mye vondt på ryggen dagen etterpå. Her er min erfaringer. Husk å bestille alle slangene som er veldig lett å knekke i to. Du må demontere mye før du når den ventilen. viewtopic.php?f=1&t=187956 Her er DIY for M52TU. http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=354754
Hollabaloo Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Og her ar du en "enkel" DIY for M52 der man kun bytter selve CCV-en: https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=258503 De fleste vil mene at man i samme slengen bør bytte alt av slanger og peilepinnerøret. Ta en titt i denne tråden, her er det endel erfaringer fra folk med M52-motorer: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=135663
karl92 Skrevet August 25, 2011 Forfatter Skrevet August 25, 2011 Jeg har gjort det selv. Det tok ca. 5 timer. Det ble mye vondt på ryggen dagen etterpå. Her er min erfaringer. Husk å bestille alle slangene som er veldig lett å knekke i to. Du må demontere mye før du når den ventilen.http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=187956 Her er DIY for M52TU. http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=354754 Tok det 5 timer og demontere og montere ventilen, eller slangen? For er slangen det er snakk om her. Om det tar 5 timer for og bytte slangen så snakker vi seriøse høye kostnader for og få det gjort på verksted. Om du snakker om ventilen, og ikke slangen. Hvor lang tid bør beregnes på slangen?
Gunnar Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Returen fra filteret inn på peilepinnerøret var pottetett på min M52B28, så jeg måtte bytte hele røret. Gikk ikke an å trenge gjennom med ståltråd engang.
Hollabaloo Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Returen fra filteret inn på peilepinnerøret var pottetett på min M52B28, så jeg måtte bytte hele røret. Gikk ikke an å trenge gjennom med ståltråd engang. Fikk du peilepinnerøret opp og ut til slutt da? ref. denne tråden: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=135663
Gunnar Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Fikk du peilepinnerøret opp og ut til slutt da? ref. denne tråden: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=135663 Ja, mener å huske jeg tok av hele innsuget, og så var det vel noe banning og steiking inne i bildet. Har heldigvis knapt skrudd bil på et par år nå etter vi oppgraderte til litt nyere bilpark, og nyter det. Prøver samtidig å fortrenge alle timene jeg har brukt på bilskruing tidligere...
bmw cab Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 5 TIMER? er det ink røykepause og tenking??? Jeg brukte 2 timer jeg. Ut med luftfilter,vekk med litt ledninger/rør. Trykk hånden godt nedi under innsuget.Bare knekke gamle slanger av, skal byttes ut uansett. Skru opp peilepinne røret. Ja det er trangt og jævlig. Men det er ingen grunn til å ta vekk innsuget. Dette har jeg lært av en kompis av meg som jobber på Stenshagen som bilmek. Og en annen ting til trådstarter. Tomgangs problemet forsvinner ikke. Det skal jeg love deg. Problemet ditt er selve vanosen. Og ta også ut tomgangsregulatoren, rens den med bremserens. Da har du utelukket det.
mudbug Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Tok det 5 timer og demontere og montere ventilen, eller slangen? For er slangen det er snakk om her. Om det tar 5 timer for og bytte slangen så snakker vi seriøse høye kostnader for og få det gjort på verksted. Om du snakker om ventilen, og ikke slangen. Hvor lang tid bør beregnes på slangen? 5 timer er for hele jobben. De slanger er så sprø og veldig hard for å kople av. Det er lønnsom å skifte allle slange og ventilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå