HaraldG Skrevet August 26, 2011 Share Skrevet August 26, 2011 Er det bare meg, eller er biltilsynet helt på tryne? Jeg var for noen dager siden inne på etterkontroll for senkesett som ikke ble godkjent i første omgang pga. camber avvik. For det første er det vanskelig for en nybegynner som meg å i det hele tatt vite hva som skal til for å godkjenne et senkesett, det er ikke rent lite. Uansett, biltilsynet gjør det ekstremt vanskelig å få slikt godkjent, i tillegg til at det er dyrt, og tar veldig lang tid. Dersom man spør noen spørsmål, eller er forvirret over noe så blir de sure, og gidder ikke forklare skikkelig. Men det er ikke egentlig derfor jeg skriver dette. Skriver dette pga. oppførselen til så og si alle som jobber i biltilsynet. Eksempel: var på BT i drammen og en av kontrollørene som skulle godkjenne en bil ved siden av meg, var helt utrolig frekk og stygg i oppførselen. Eiern av bilen gikk ut for å hilse på han, og han ble ignorert helt, ville ikke ta han i hånden eller noe, sa ikke hei. Bare så på bilen og tok bilder og marsjerte rundt og ble borte igjen. Og typisk bruker alle på biltilsynet så lang tid de bare vil. Jeg er på timen min nøyaktig på tidspunktet, og blir sittende der i 30 min til 45 min før det etter hvert kommer en sur tulling ut og sier jeg må vente litt til. Når jeg endelig kommer inn og får bilen på bukk forsvinner tullingen til lunsj, og jeg blir sittende på en liten stol og vente i 30 min til. Makan til lite respekt for andre mennesker. De elsker tydeligvis at andre mennesker venter på dem og de elsker å ha makten til å sette mangelapper i hytt og pine. Som prikken over i'en har ikke biltilsynet greid å holde sin lille del av "avtalen", nemlig gi meg oblater. Det glemte de i drammen, og Oslo ville ikke gi ut oblater ettersom bilen ikke er godkjent der (hva faen?). Så nå må jeg vente enda lenger med å kjøre til oblatene kommer i posten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 26, 2011 Share Skrevet August 26, 2011 Dette er jo klassisk BT, men oppførselen hans var jo helt over alle grenser. Rapporter ham inn og krev ny kontrollant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet August 26, 2011 Share Skrevet August 26, 2011 Du skal vel kunne bruke bilen alikevel? Sålenge bilen er i stand, eu-godkjent, årsavgift betalt osv så har de ikke noen grunn til å ta skiltene iallefall, selv om de nok merker bilen din lettere med blå oblater... Ellers er det helt tullete at de skal holde på sånn! De burde vært bedre på tid og mye hyggeligere enn det! De har "makt" til å kontrollere biler, men det gir dem jo ingen unnskyldning til å være sure! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet August 26, 2011 Share Skrevet August 26, 2011 Sånn er det med offentlig sektor. Det er en eneste, stor verna bedrift full av kjøtthuer som er for inkompetente til å få jobb i det private. Du har et valg: enten får du kjøre original bil, drit i å godkjenne modifiseringer, du kan flytte til utlandet, eller du kan vente til Norge går tom for oljepenger - da er det kanskje en sjanse for at offentlig sektor slutter å ekspandere år for år, og at de sier opp lønnssnyltere som slike hagenisser som du møtte på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaraldG Skrevet August 26, 2011 Forfatter Share Skrevet August 26, 2011 Greit å se at det er andre med samme erfaring. Man blir rett og slett behandlet som søppel hos BT. Nå var ikke han kontrolløren min kontrollør, så blir vel ikke min oppgave å klage han inn. Men må si jeg ble litt sjokkert da jeg så hvilken oppførsel han hadde. Men jaggu tror jeg at jeg sender en mail og klager dem inn. Problemet mitt da jeg var der var jo selvfølgelig at de sitter med makten til å ikke godkjenne bilen min, og det gjør jo at jeg ikke ønsker å komme på feil fot med noen av dem. Men nå som bilen min er godkjent, kan jeg jo sende en liten mail. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaraldG Skrevet August 26, 2011 Forfatter Share Skrevet August 26, 2011 Du skal vel kunne bruke bilen alikevel? Sålenge bilen er i stand, eu-godkjent, årsavgift betalt osv så har de ikke noen grunn til å ta skiltene iallefall, selv om de nok merker bilen din lettere med blå oblater...Ellers er det helt tullete at de skal holde på sånn! De burde vært bedre på tid og mye hyggeligere enn det! De har "makt" til å kontrollere biler, men det gir dem jo ingen unnskyldning til å være sure! Tror ikke jeg tør å kjøre uten oblater nå. Bor i Oslo, og her er det ekstremt mye politi etter den 22. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet August 26, 2011 Share Skrevet August 26, 2011 De driter nok bra mye i email. Det er stort sett bare nerder som klager på email (no offence). Vil du ha ting gjort får du møte opp personlig, be om å få møte sjefen og se dem i øynene. Alt annet er tidsfordriv... Mtp oblater, så kan man prøve å skrape av gamle oblater til man kommer til "riktig" årgang/farge, og kjøre med det. Da ser det i hvertfall lovlig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet August 26, 2011 Share Skrevet August 26, 2011 Sånn er det med offentlig sektor. Det er en eneste, stor verna bedrift full av kjøtthuer som er for inkompetente til å få jobb i det private.Du har et valg: enten får du kjøre original bil, drit i å godkjenne modifiseringer, du kan flytte til utlandet, eller du kan vente til Norge går tom for oljepenger - da er det kanskje en sjanse for at offentlig sektor slutter å ekspandere år for år, og at de sier opp lønnssnyltere som slike hagenisser som du møtte på. NÅ får du faen meg ta deg en bolle. Du kan ikke ta alle under det offentlige under en kam. Jeg jobber for de offentlige (IT) og gjør en sabla god jobb, bedre enn mange som jobber under det offentlige og i det private! Snakker vi om Statens vegvesen (som de heter, og ikke biltilsynet som de ikke heter lengre) så er det en annen sak, men å dra alle i det offentlige under en kam er å dra den for langt! Hva pokker jobber du med, siden du uttaler deg på ett område du ikke har peil om i det hele tatt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaraldG Skrevet August 26, 2011 Forfatter Share Skrevet August 26, 2011 De driter nok bra mye i email. Det er stort sett bare nerder som klager på email (no offence). Vil du ha ting gjort får du møte opp personlig, be om å få møte sjefen og se dem i øynene.Alt annet er tidsfordriv... Mtp oblater, så kan man prøve å skrape av gamle oblater til man kommer til "riktig" årgang/farge, og kjøre med det. Da ser det i hvertfall lovlig ut. Jeg drar ikke til Drammen for å kjefte, det har jeg ikke tid til Så det blir nerdemetoden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet August 26, 2011 Share Skrevet August 26, 2011 Sånn er det med offentlig sektor. Det er en eneste, stor verna bedrift full av kjøtthuer som er for inkompetente til å få jobb i det private.Du har et valg: enten får du kjøre original bil, drit i å godkjenne modifiseringer, du kan flytte til utlandet, eller du kan vente til Norge går tom for oljepenger - da er det kanskje en sjanse for at offentlig sektor slutter å ekspandere år for år, og at de sier opp lønnssnyltere som slike hagenisser som du møtte på. NÅ får du faen meg ta deg en bolle. Du kan ikke ta alle under det offentlige under en kam. Jeg jobber for de offentlige (IT) og gjør en sabla god jobb, bedre enn mange som jobber under det offentlige og i det private! Snakker vi om Statens vegvesen (som de heter, og ikke biltilsynet som de ikke heter lengre) så er det en annen sak, men å dra alle i det offentlige under en kam er å dra den for langt! Hva pokker jobber du med, siden du uttaler deg på ett område du ikke har peil om i det hele tatt ? TOUCHY.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miklysa Skrevet August 26, 2011 Share Skrevet August 26, 2011 Opplevd samme oppførsel som OP fikk på BT i Ålesund. Makan til kvalmende paragrafryttere har jeg aldri sett maken til!.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet August 26, 2011 Share Skrevet August 26, 2011 off.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet August 26, 2011 Share Skrevet August 26, 2011 Drit i å godkjenne det da vel, ønsker de å gjøre det vanskelig med å godkjenne, så har vi makten til å gi faen. Det er tydeligvis deres ønske at folk kjører rundt med enten originale biler, eller ulovlig modifiserte så de har noe å bedrive arbeidsdagen med. Forøvrig helt enig med Werther Skal vel godt gjøres å finne noen jeg ser mer ned på enn de som jobber i offentlige etater. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 Jeg har jo vert innom kontoret til en del offentlige instanser etterhvert. Hva Statens vegvesen angår så har jeg delte erfaringer. Vi dreiv med noe ombygging og slikt av russebilen vår, og da vi var litt usikre på gjeldende regler og slikt så dro vi på lokale trafikkstasjonen og fikk snakke med en kontrollør. Han var på alle måter hjelpsom og tok seg tid til å svare på spørsmål. Dagen vi skulle godkjenne den så var han meget hyggelig og det var ingenting å utsette på væremåten hans. Skal nevnes at han så relativt ny ut Når det kommer til de gamle damene i skranken derimot så er de et kapittel for seg selv. Møtte forøvrig en hyggelig damen i skranken når vi holdt på med russebilen. Hun sa til oss at det var ikke ofte hun satt der, så det var jo litt morsomt å gjøre det fra tid til annen. Vi hadde levert omreg. og betalt denne på høsten en gang. Når vi da skulle få ut skiltene på våren kunne hun dessverre fortelle oss at avgifen hadde økt med 27 kroner eller hva det nå var. Dette måtte vi altså da betale. Vi kunne ikke betale det der, nei det måtte vi på posten å betale. Dette i seg selv var ren idioti i mine øyne, men kan jo si at hu dama var helt enig med meg Når det kommer til andre offentlige etater så vil jeg trekke frem skatteetaten. Makan til hjerneløse amøber har jeg aldri vert borti. Jeg har vert nede på kontoret mange ganger, og uansett hvor mye jeg spør og maser så får jeg alltid svaret "sjekk skatteetaten.no" på hvert et spørsmål. Også presterer de spasere rastløst rundt i ring bak skranken der og ikke gjøre en dritt (dette er fakta, ingen overdrivelse).. dette gjerne etter at de har sagt "vi kan gjøre det her, men ser helst at du gjør det selv på skatteetaten.no"... Nei, skal ikke skjære alle under en kam, men frem til nå er jeg ikke imponert av den offentlige sektor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 Sånn er det med offentlig sektor. Det er en eneste, stor verna bedrift full av kjøtthuer som er for inkompetente til å få jobb i det private. I mange store offentlige forvaltningsorgan er det desverre sånn! Ofte ligger mykje av problemene på topp planet. Mykje av grunnen kan skrive seg frå lave lederlønninger som gjere at dei smarteste hodene heller går inn i private bedrifter eller reiser til utlandet. Derav alt rotet som ofte kommer fram om rot i offentleg institusjoner - f.eks NAV. Biltilsynet ser ut til å ikkje vere noko unntak. Som noen andre seie, klag på oppførselen til fyren. Ikkje det at det vil ha noko å seie... Bukken passer alltid på havresekken. EDIT: BT i Bergen har eg gode erfaringer med. Dei er som oftest hyggeleg og hjelpsomme. Dei er forøvrig pliktige til å svare på spørsmål siden dei skal følge forvaltningsloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå