ealoken Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 Jeg har kun gode erfaringer med biltilsynet jeg. De var til og med på garasje besøk for befaring av e28 under ombyggningen. Vidre har jeg godkjent en varebil til personbil, mange senkesett og to biler for motor konvertering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B3KK15 Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 Drite i godkjenning av modifikasjoner og ha ppk på ett lokalt bygde verksted er tingen! Blir du stoppa på kontroll er det bare å være bestemt på skrøner om att det du har er lovlig fordi kontrollanten har ikke peiling uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaraldG Skrevet August 29, 2011 Forfatter Share Skrevet August 29, 2011 Er lite keen på å selge bilen uten godkjent senkesett. Ofte vanskelig å selge, og overfører bare problemet på en annen. Nå står det ihvertfall i vognkortet, og har endelig fått oblatene. Heldigvis lenge til jeg skal på biltilsynet igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet August 29, 2011 Share Skrevet August 29, 2011 Drite i godkjenning av modifikasjoner og ha ppk på ett lokalt bygde verksted er tingen!Blir du stoppa på kontroll er det bare å være bestemt på skrøner om att det du har er lovlig fordi kontrollanten har ikke peiling uansett. +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet August 30, 2011 Share Skrevet August 30, 2011 Tror jeg har den desiderte norgesrekorden i venting og tidsbruk på godkjenning av ett baksete. Orker ikke å ta alle detaljene her, men det tok ca 9, ni klokketimer å få bilen godkjennt. Dette var på Billingstadsletta ved Asker og Bærum Trafikkstasjon. Var en erfaren og kunnskapsrik bilingeniør som bestemtes seg for å trakassere meg fullt ut. Fyren oppførte seg så totalt uspiselig og arrogant at min snille og sindige bror som var med og ventet en hel fredag fra ti min. før åpningstid til to, tre min. over lukketid holdt på å riste fyren. Hadde ikke en yngre kar som satt i skranken tatt affære, hadde jeg måttet kjøre leiebil i ferien min. Mannens oppførsel var det mest uspiselige jeg har sett i mine snart 50 år. Noen uker senere var jeg og en kollega innom for å godkjenne en aUdi A6 2,7TQ. Vi var der MAKS i 7 minutter før samme person godkjennte bilen. Kikket kun raskt inn i bilen og sa alt var ok. aUdi det da og ikke registrert på meg sef. I min verden burde fyren vært dratt med på baksiden og rundjult, men gode miner til slett spill osv. Jeg bor jo her og skal leve med dem. Selv om jeg har ett agg til onkel og tante P, er sosionomer i Nav og barnevernet rent proffesjonelt sett de værste idiotene jeg møter. Tror de glatt slår ut både ligningsfolk(som jeg opplever som greie og hjelpsomme, men ofte inkompetente), NAVansatte, BT, onkel og tante politi og øvrige stat og kommune ansatte. Merkelig at man rent juridisk ikke kan påklage en offentlig tjenesteperson, men at de kan hjemme seg bak etatene. Hvor ofte er det at en offentlig ansatt i norge er blitt dømt for grov uforstand i tjenesten? Kun få enkeltsaker og da oftest i Politiet, meg bekjennt. Aldri i de andre instansene.? Forøvrig meget skjeldent at jeg innrømmer å ha jobbet i barnevernet. Jeg har ALDRI tatt det med i CVen min når jeg har søkt jobb. Forklarer hullet i CVen med studier og pappaperm. Vet ikke om det bare er lavere lønninger som gjør at stat og kommune kan oppleves som såppas vanskelig og "tungrodd". Pensjonen vi stat og kommuneansatte får er svært gunstige og kompenserer mye for litt lavere lønn. Alikevell er dårlige ledere nærmest påbudt, uvisst av hvilken grunn. Det er rart da noen mellomleder og lederjobber i stat og kommune er greit betalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet August 30, 2011 Share Skrevet August 30, 2011 Forøvrig meget skjeldent at jeg innrømmer å ha jobbet i barnevernet. Jeg har ALDRI tatt det med i CVen min når jeg har søkt jobb. Forklarer hullet i CVen med studier og pappaperm. Heilt klart lurt. Har jobbet med noen fra barnevernet, og skal leite lenge etter større idioter. Har også inntrykk av at personer som jobber i barnevernet kun er interisert i å "holde på makten sin", istede for å faktisk hjelpe dei som trenger det. Ser ut til å vere ein gjennganger både i politiet, BT, NAV, kommune/fykles-nivå etc. Men som alle institusjoner, så gjere dei også bra arbeid - det er berre synd at noen få skal øydelegge for alle andre. . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå