tonyku Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 [list=] Gjelder diff fra E34 M5 3.8 Lekker fra diffen. Tenkte jeg skulle bytte alle simmeringer. På aksling inn på diff fra mellomakselen, så er det en mutter. Denne skal skrues ut å da må akslingen tæsjes ut? Er det noe inni diffen som bør monteres først? Regner med akslingene ut fra diffen må og tæsjes ut? Noe annet jeg bør passe på når jeg tar ut diffen fra diffhuset og akslinger? Jeg veit jeg må ha nye bolter og pakning til difflokket. Pakning har gått ut av produskjon så pakning har jeg laget selv og skruer er kjøpt til mellomaksling og stikkaksling.
S.Hafsmo Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Merk mutter/aksling før du tar av flensen til mellomaksling, slik at du får den tilbake til hvor den sto. Husker ikke hvor godt den satt, men en ters er jo alltid kjekt å ha i bakhånd, ellers går det sikkert fint med noen forsiktige kakk med f.eks en kobberhammer eller tilsvarende. Stikkakslingene praier man ut med et brekkjern, Da helst med f.eks en trekloss som underlag. Disse sitter kun på en låsering, som og kan være en fordel å bytte i samme slengen.
tonyku Skrevet August 28, 2011 Forfatter Skrevet August 28, 2011 Takk takk Mye jobb å bytte bremsesskjoldene bak? Må jeg av med hjullager? Og de 4 foringene mellom de "store" travers foringene får jeg tak i dem i polyurethan eller noe ala gsperformance foringer? usikker på hva dem heter.
S.Hafsmo Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 Vedr. bremseskjoldene er jeg faktisk usikker, men jeg vil tro du får et ganske klart bilde av operasjonen om man tar av bremseskiva, noe som i seg selv skulle være fort gjort. De 4 foringene på svingarmene/bærearmene tror jeg er noe skikkelig drit å bytte. Jeg var 4 nye liggende til min egen bil, men jeg har bare ikke gidda å ta meg tiden til å gå løs på det enda. Personlig kommer jeg til å bruke deler fra M5, da disse bruker lagere der, istedet for foringre. Har dog aldri fått bekreftet at diameter på disse er lik på ikke-M5. De fleste "DIYer" innebærer brenning av gummi, kutte hakk i yttre hylse, for så å banke ut resten. Ellers har folk vært utstyrt med dreiebenk og hydraulisk verktøy, noe som gjør ethvert foringsbytte til en lek.
iittala Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 Nederst her finner du bentleyen for den bilen. Operasjonen for simmerringbytte er godt beskrevet der. viewtopic.php?f=9&t=132914&hilit=bentley+e34 Bremseskjoldene er litt pes ja. Har aldri gjort dette selv, men studerte det når jeg vurderte å oppgradere til de store m5-bremsene bak på min. Du trenger i teorien ikke bytte hjullagerne, men de må demonteres. Ergo ville jeg satt sammen med nye med mindre de gamle har kjent alder. I midt tilfelle hadde det ført til nye hjullagere bak fordi jeg aner ikke hvor gamle de er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå