karl92 Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Hei, felles bimmere! Jeg blir litt trist av og si det, men jeg har reservert en bil, og den er ikke BMW! Men uansett, bilen har heftelser. Pant i motorvogn. Jeg sa til selger at han måtte få hedtelsen vekk før jeg overtar bilen. Men her er problemet. Selger har ikke råd til og fjerne hedtelsen før han får pengene mine for bilen. Så hvordan skal jeg gjøre dette trygt for meg? Tusen takk for svar!
stian1990_2 Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Kan dere ikke nevne dette i kjøpskontrakten, at heftelsene blir slettet ved salg? Slik at om dem ikke blir fjernet har han brutt kontrakten, og han kan få bilen tilbake og du pengene
Robin L Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 det jeg gjorde når jeg kjøpte var at jeg sjekka på brønnøysund hva som sto i lån (trur det var 80k) også betalte jeg selgeren resten av summen, så ringte jeg banken der han hadde lån noen dager etterpå og fikk et kontonr og bekreftelse på at det var 70k eller hva det var som sto igjen. betalte ut lånet og betalte så selger de resterende 10k. da er du hvertfall sikker på at lånet blir betalt ut. hvis ikke KAN du risikere at han tar penga selv, også følger lånet over på deg....
RS-Heggem Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Du betaler alle pengene til de som har pant i bilen, så får eieren det overskytende. Skal ikke du betale så mye for bilen som størrelsen på panten er, så må nåverende eier betale resterende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå