Ola. Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 3.2 er dobbel vanos.. Og ECU sku helst vært flashet ja, men den kan loddes også. Kan komme med litt info så fort jeg har rukket å teste nå.. Skal se om jeg rekker det ikveld eller imorgen, da jeg straks reiser offshore på jobb igjen..
M3 Yngve Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Den har vel også andre kammer og carbonboks den touringen der, er oppgitt til 381hk, men det høres optimistisk ut syntes jeg.. Men den ser ut til å gå rimelig bra ja.. Den er vel også letta endel.. Ja, andre kammer, boks og ecu trim. Tror nesten den har så mye hk, for går noe inne denne her. Ja, fangere, skjermer, dører, bakluke, vinduer osv er glassfiber. Mener han sa 1100 kg jeg.
Ola. Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Den har vel også andre kammer og carbonboks den touringen der, er oppgitt til 381hk, men det høres optimistisk ut syntes jeg.. Men den ser ut til å gå rimelig bra ja.. Den er vel også letta endel.. Ja, andre kammer, boks og ecu trim. Tror nesten den har så mye hk, for går noe inne denne her. Ja, fangere, skjermer, dører, bakluke, vinduer osv er glassfiber. Mener han sa 1100 kg jeg. Det er nok vektreduksjonen på 400kg som gjør det største utfallet der tror jeg..
morten325i Skrevet August 29, 2011 Forfatter Skrevet August 29, 2011 jupp høres spennede ut hvordan dette kommer til å funke kan motoren gå dårligere med slitt vanos?? vanosen min rasler litt... den touringen der gikk rimeli greit korsn er det å sette på turbo kitt på de motorene å kjøre med org spurt?? bare å flache den eller?? legge inn ny mapp eller?? har tenkt litt på å bytte stempel å råder å topp-paking..men hadde ikje tenkt å ha mer enn ca 400hjulhk sån at d holder.. er det noe vits å bytte innmat då eller?? hører jo mye rart om de motorene..men etter mi mening så er det gode motore... eller mener dere det er bedre å bytte kammer å ecu trim??
Ola. Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Jaws motorsport i sverige har fremstilt et 400whp kompressorkit som de selv har kjørt 8000+km på nå, i en uåpnet 200k km M3 3.2.. Det har tydeligvis fungert så langt.. Ellers er folk flest (som faktisk har testet) veldig negative til overlading på S50, uten nye stempler..
morten325i Skrevet August 29, 2011 Forfatter Skrevet August 29, 2011 jupp har vore å sett litt på det kitte til de..men vet ikke om det er plass i e30 til det..siden radiatorn kommer lengre bak enn den gjør i e36... har funnet dette kittet her..... hva trur du om det?? http://store.vacmotorsports.com/vac---s ... p2046.aspx jeg har jo egentli liggende litt deler jeg kan bruke..har en sikkeli bra garret turbo liggende..sm4..550cc dyser å bredbandslamda å nye elektromotiv coiler å et sikkeli bra bensinsystem...
Ola. Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Da er min chippet.. AFR målt før/etter, og er faktisk et hakk fetere etter chip..! G-tech pro sier økning på 14hk 20nm på hjula, som da tilsier 18hk 23nm i motor.. Oppgitt var 19hk 32nm, så det er jo ikke langt unna sannheten Husk oppgitte tall er kun peak tall, og sier lite om selve effekt økningen.. Effekt kurven ligger inne på g-tech klar for opplastning til PC, men kabelen har forsvunnet. Skal skaffe ny såklart, men ikke før jeg kommer hjem ifra jobb igjen. Har også g-tech målinger ifra en annen M3 3.2, så jeg vet at orginal tallene er riktige sammenlignet med denne andre bilen.. Selve tallet er dog irrelevant, da det er et upresist instrument. Det er forkjellen før/etter som er det eneste dette kan brukes til IMO.. Bilen føles piggere over hele effektregisteret, men jeg har ikke rukket å testkjøre så mye enda..
Ola. Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Etter litt mere kjøring, så må jeg absolutt si det merkes.. Naturligvis på fulllgass, men også på delgass / finkjøring.. Mye av den skarpe overgangen ifra gassbrems til svakt pådrag, er redusert betraktelig bl.a.. Mye mykere overgang, samt sterkere drag helt ifra 1500rpm, som igjen forbedrer finkjøring/komfort..
morten325i Skrevet August 30, 2011 Forfatter Skrevet August 30, 2011 Tok å koblet vacum å koblet til den ledningen til hjern.. merket ikje noe forskjel.. eneste er at speedometre går som en turteller?
ehrnst Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Tok å koblet vacum å koblet til den ledningen til hjern.. merket ikje noe forskjel.. eneste er at speedometre går som en turteller? ? Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Ola. Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Tok å koblet vacum å koblet til den ledningen til hjern.. merket ikje noe forskjel.. eneste er at speedometre går som en turteller? Du har måttet koblet noe feil Speedometeret skal fungere akkurat som før, men ECU skal i tilegg få signal om hastigheten.. Får den ikke det, går motoren i nødmodus.. Dette skjedde med min S50b30 i E30, hver gang jeg kjørte.. Men det varierte hvor lang tid det tok før dette slo inn, alt ifra 30sek til 2-3min med kjøring.. Og bilen gikk ikke HELT røv, bare litt dårligere enn den sku.. Husker jeg la opp 1 ledning ifra en av de to diff ledningene, og opp til ECU, men aner ikke hvilken.. Det burde være enkelt å finne med litt søk på nett.. Det var det jeg gjorde den gang.
morten325i Skrevet August 30, 2011 Forfatter Skrevet August 30, 2011 Jupp send fra tlf:-P jaok.. fikk opp 9 feil på dignosetest på den.. husker du talle på stikke som den skal inn på? Kan skriv senere ka jeg fikk opp
Ola. Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Tror signalet skal inn på pinne 42, men går ikke god for det.. google it
SSM Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Når kan jeg få en slik chip Ola???? Angående fartsmåler signal så ligger den orginalt i motorstikket på S50, pinne 14. Det er en 0.75 sort/hvit i følge guden til M50 i E30 her på forumet, det var den jeg brukte når jeg kobla opp min. Fra DME stikket er pinne 42 Vehicle speed signal ja.
Ola. Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Når kan jeg få en slik chip Ola????Angående fartsmåler signal så ligger den orginalt i motorstikket på S50, pinne 14. Det er en 0.75 sort/hvit i følge guden til M50 i E30 her på forumet, det var den jeg brukte når jeg kobla opp min. Fra DME stikket er pinne 42 Vehicle speed signal ja. Ahh, noe var pinne 42 ja, men der ser en at en burde bare holdt kjeft Er mange år siden jeg var borti det der. Chip er tilgjengelig det.. Blir forøvrig 3000kr for den. Sku jo helst ha flashet ECU`n din direkte i bilen, men jeg skal se om jeg kan få brent chip til deg om du har tilgang til noen som kan lodde.. Da må jeg isåfall ha infoen som står på lappen på ECU`n din (delenr etc) Kan også flashe ECU`n din om du sender boksen hit til meg naturligvis. Problemet nå er at jeg reiser på jobb i 14dg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå