Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Har fått gjort litt for lite her i det siste, men litt har skjedd.. Har fått sveisa en del mer på bakskjermene og diverse. Har ikke tatt så mye bilder av dette, siden det ikke viser så mye igjen.

Har også motatt en av to esker som felgene ble sendt i! Den andre ligger lagret på tollen i oslo, men ska bli sendt ganske snart.. Har tatt noen bilder, men kommer garantert flere når den andre eska blir levert :D Senterene skal også få ny farge, men er usikker på når dette blir gjort.. Men er ikke umulig at det skjer fort, siden jeg er spendt på å se hvordan felgene ser ut når dem er ferdige!

Er faktiskt kun dette som gjenstår av biter som må sveises inn, pga rust.. Så nermer seg endelig lakk på undersiden! :D

2012-01-09163529.jpg

Har fått sveisa noe mer på skjermene, men gjenstår litt med innerskjermene, samt å slipe ned en del av sveisene:

2012-01-17205945.jpg

2012-01-17205936.jpg

2012-01-17210002.jpg

Og så et par bilder av den ene bakfelgen:

IMG_2284.jpg

IMG_2285.jpg

Gjorde et forsøk på å vise hvor blank kanten er:

IMG_2289.jpg

Jeg har nye typen senterkopper liggende klar til felgene, men har ikke fått verktøyet for å ta av de som står på enda.. Det ligger selvfølgelig i den eska jeg ikke har motatt.

IMG_2297.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut, digger og følge med her, er alltid innom og titter når noen skriver, men gir ikke så mye tilbakemeldinger selv da alle andre gjør det.. Men følger med og digger det jeg ser ;)

Det er kjekt å høre! :) Jeg følger selv med på endel prosjekter, uten å komentere noe særlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut :) Kjøpte også nye kopper til hjul, hadde gamletypen. Finner berre tra av koppane, så skrik ut om du har til overs (nytypen).

Oki :) Har ganske mye å si på helhetsintrykket av felgene med den nye typen kontra den gamle..

Jeg har desverre kun 4 stk.. Jeg fulgte med på ebay uk, de og com i ca 1måned før dem jeg kjøpte kom for salg :shock: Så er ganske vanskelig å få fatt i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig imponerende arbeid!! Lots of credit!! ;)

Skikkelig artig å følge med, og se mange gode bilder. STÅ PÅ! :D

Har et veldig likt prosjekt selv, men slapp heldigvis unna den værste rusten. Men tar nok litt kontakt med deg hvis det er noe jeg lurer på, for du ser ut til å ting til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig imponerende arbeid!! Lots of credit!! ;)

Skikkelig artig å følge med, og se mange gode bilder. STÅ PÅ! :D

Har et veldig likt prosjekt selv, men slapp heldigvis unna den værste rusten. Men tar nok litt kontakt med deg hvis det er noe jeg lurer på, for du ser ut til å ting til! :D

Takk for det! Ja, det er bare å spørre, vist det er mulighet for at jeg kan bidra med noe :D Jeg hadde nok ikke gått i gang på et såpass rusta karosseri en gang til! Men jeg trodde jo ikke at det var så mye rust når jeg kjøpte bilen. Men slik er det vell for så godt som alle :P

Helsveiser du utvendig på bilen også???

Nei, ikke noe mer en det jeg vil tro "alle" gjør når dem bytter bakskjermer og bakplate.. Er punktsveisa der hvor skjermene var punktsveisa tideliggere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2012-01-17210002.jpg

Du står jaggu på du!!

Men er det bare meg, eller bruker du litt lite strøm når du sveiser? Får håpe du har skikkelig innsmelting når du sliper ned sveisene. Det ser litt ut som at sveisen legger seg litt "på topp", eller er det bare bilde?

Stå på videre, følger med her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice work :)

Takk! :)

Vi er allerede godt i gang med å få rustsveisa touringen vi henta hos deg! :D Tror det kommer en tråd på den etter hvert..

dette er innponerende arbeid, gleder meg til denne står ferdig :D

Det kan jeg love deg at jeg også gjør! :D Gleder meg også veldig til å få lakert bilen, alt blir litt kjekkere da.. Har satt meg et mål om at den skal være ferdig lakert både under, inni og utenpå til begynnelsen på mars!

Du står jaggu på du!!

Men er det bare meg, eller bruker du litt lite strøm når du sveiser? Får håpe du har skikkelig innsmelting når du sliper ned sveisene. Det ser litt ut som at sveisen legger seg litt "på topp", eller er det bare bilde?

Stå på videre, følger med her!

Jo, takk for det! Holder ikke like gjevnt tempo som deg, men prøver :)

Ja, sveisen var muligens noe kald der i overgangen mellom skjerm og kanal.. Men tror innbrenningen er bra alikevell! Er ca den styrken jeg har sveiset mye av helsveisinga på undersiden med, og der har vertfall gjennombrenninga vært tilnermet perfekt.. Punktsveisinga er veldig godt innbrent, men lagt i flere lag liskom, for at dem skal stikke skikkelig ut fra skjermen. For at jeg skal få en helt gjevn overflate etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjort litt mer med bilen :)

Jeg har i den siste måneden brukt endel tid på caddyen(bruksbilen), men heldigvis er den på stell nå! Mye derfor det har skjedd såpass lite med m3'n.. Har hatt caddyen på etterkontroll etter full teknisk. Jeg hadde også turbo havari på den, samt at den har fått ny lakk :) Mest sansynlig samme fargen som m3'n får :D

Dette hjørnet av vinduet har jeg gruet meg til å fikse igjen.. Det var sveist på en litt merkelig måte av dem som gjorde ombygningen, og ble ganske ødelagt når skjermen skulle av.

2012-01-24191611.jpg

Slik ble det:

2012-01-24212712.jpg

Har forsterket det ene dempertårnet bak også nå :) Er ikke sikkert jeg har gjort det på den beste måten, men det er garantert sterkere enn org. Har fra før helsveist rundt dempertårnet, der det kun var punkta.. Har ei 4mm plate på toppen av tårnet, og brukte 1,2mm ellers.

Før:

2012-01-26171107.jpg

Ferdig punkta:

2012-01-26183441.jpg

Helsveist og malt:

2012-01-26214852.jpg

Måtte prøvemontere sideskjørtet før jeg festa skjermen i nedre kant:

2012-01-26192909.jpg

Har også fått gjort en del ting det ikke er bilder av.. F.eks endel sveising og sliping, samt pusset på epoxymalingen, slik at lakken får heft :)

Er det noen som har gode tips og triks for å få av lista som ligger langs taket?? Jeg har prøvd litt, men er livredd for å ødelegge lista! :P Blir mye ekstra arbeid vist jeg ødelegger denne lista..

Nederste delen ved vinduet er løs, men resten sitter veldig fast:

2012-01-24193922.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...