Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

kor kjøpte du stab staget? eg og behøver et slikt

Kjøpte dem hos en som kaller seg for Individual Racing Parts (IRP). Søk på det på Facebook, så finner du "siden" hans..

Jeg kjøpte også e46 camberarmer, som også virker til å være veldig solide.

Totalt kostet dette ca 1500 inkl frakt, og mener prisen på tårnstaget var 45 euro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med syrefaste håndbrekkvaier-rør :) Fjæren til håndbremsen oppe ved justeringsskruen er feil. Den skal stå nede, og det har du jo, men på den andre siden. Oppe ved justeringsskruen skal det være en litt mindre fjær med spiral nesten fra ende til aen. Ville også hatt litt kopperpasta på ekspansjonslåsen. (der som vaieren er festet)

Sår bensinfilteret fast? Jeg måtte tape noen runder da det filteret ikke ble låst av holderen. Ellers ser bensinsystemet veldig bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen blir virkeleg bra :) Bladde meg tilbake til starten av tråden, og det er morro å sjå denne utviklinga, og det på så kort tid! Kjekt med slike gjennomførte (uten snarvei) bygg! Stå på!

Takk for det! :) Jeg føler igrunnen selv at ting har tatt ganske lang tid, men er jo desverre slik :P

Jeg følger jo med i ditt prosjekt, og kunne sagt mye av det samme til deg også! Satser på at vi møtes på treff neste sommer? ;)

Fint med syrefaste håndbrekkvaier-rør :) Fjæren til håndbremsen oppe ved justeringsskruen er feil. Den skal stå nede, og det har du jo, men på den andre siden. Oppe ved justeringsskruen skal det være en litt mindre fjær med spiral nesten fra ende til aen. Ville også hatt litt kopperpasta på ekspansjonslåsen. (der som vaieren er festet)

Sår bensinfilteret fast? Jeg måtte tape noen runder da det filteret ikke ble låst av holderen. Ellers ser bensinsystemet veldig bra ut :)

Ja, di røra var endel styr med! Måtte få fatt på røren, låne rørbøyer/kutter på jobb, få rette lengden på den samt riktig bøy, for at det skulle bli noenlunde likt orginalt :P

Takker for innspill! :) Men jeg mener at jeg fant ut at fjærene måtte stå slik?! Den nederste fjæra er det to små knekker på, som nesten må være der :/ det er koed sitt monteringssett, så er muligens litt ulikt orginalt? Ja, den låsen er bare latskap at jeg ikke smurte opp..

Jeg har brukt endel tid på dette håndbrekk styret, og var ganske lei når jeg endelig skulle få montert sammen siste rest. På andre sida er låsen skikkelig smurt ;) Er ikke det å montere håndbrekkskoa og justering som har tatt tid, men den rustfrie røren samt modifisering av bremseskjolda ble mye ekstra arbeid :P

Som joachim sørlie skriver, så har jeg også gjort det :) Jeg brukte vell også en gummimatte, som jeg klippet til å ligge mellom holder og filter. Det henger fast, men ikke veldig godt. Men sammen med slangene som er festa, så kommer det seg ingen vei :)

Det er jo enda grommere å ha bensinsystem i rustfrie rører slik som deg, men jeg må jo ha noe som jeg kan oppgradere en dag jeg får lite å gjøre på! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått solgt caddyen, å kjøpt meg "ny" bil. Det ble en e46 320d touring. På mange måter en ganske kjedelig bil, der det eneste spesielle er at interiøret er m-tech, med skinn og sort taktrekk. Men jeg har planer for for bilen, men blir ikke noe av det før etter e30'n er ute på veien! :D

Må bare beklage at mangen av bildene ble dårlige. Må vist nesten begynne å dra med meg speilreflekskameraet nå når det er blitt så mørkt ute..

2012-10-30190559.jpg

2012-10-30190612.jpg

Jeg kjøpte meg noen sorte stålomspunnede goodridge bremseslanger. Men fikk bare med 4, så antar at jeg har fått til en bil med trommelbrems bak, og ikke til skivebrems. Har dobbelsjekka at jeg hadde bestilt til 325, men gidder ikke klage. Så jeg bruker bare org slanger mellom kaross og svingarmer.

2012-10-30184902.jpg

Har såvidt begynt å legge opp bremserør. Begynte på ene sia bak. Jeg var litt i tvil om hvordan jeg skulle løse det med at kalipperen står så nerme coiloveren. Men synes jeg fant en god løsning på dette. Laget bare en kort rørbit, med en nippel i vær ende. Da fikk jeg også løst problemet med at denne slangen som egentlig skal være midt under bilen var litt kort.

2012-10-30190102.jpg

2012-10-30190157.jpg

2012-10-30204552.jpg

2012-10-30204533.jpg

Jeg kunne endelig få montert opp mellomakselen, siden jeg er ferdig med hånbrekkstyret, samt gearoverføringen:

2012-10-30194827.jpg

Jeg har også kommet litt lenger på å henge opp bensinslanger:

2012-10-30204624.jpg

2012-10-30204637.jpg

Når jeg fester opp forskjellige ting, så bruker jeg avogtil popnuts. Da borrer jeg først opp et hull på 9mm, for å så sette i denne popnuten. Men for at det ikke skal bli fare for fuktinntrenging her, så har jeg på litt karosserikitt:

2012-10-30210711.jpg

Og stryker på litt etter den er montert, både på innsiden og utsiden av bilen:

2012-10-30210945.jpg

2012-10-30210922.jpg

Skal gå over undersiden med en liten pensel når jeg er ferdig med alt arbeid der, og flekke ting som ikke ser helt 100% ut. Og da blir karosserikittet overmalt, og ingen kommer til å se at det er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpe du de "nuttsa" og den tanga til de ?

Dette er noe jeg har lånt på jobb.. Men jeg mener på at det selges der hvor verktøy selges. Mener også at Würth har et sett. Den tanga jeg bruker går på trykkluft, men det er det absolutt ingen behov for ved privat bruk! :)

Med fastmonterte calipere trenger du ikke slangebiten som er på selve bærearmen. Du drar bare rør frem til der hvor det er slange mellom bærearm og karross. Så 4 slanger holder fint.

Nei, jeg gjør vell kansje ikke det. Men er vell slanger orginalt på 325? Jeg har egentlig lyst å ha slanger der, pga enklere hvis kalipperen skal taes av. Men takk for tipset, det er ikke umulig at det blir den løsningen :)

Har du 2 e46 stasjer nå altså ? :)

Meget fin E30, du har laget deg, stor skryt til deg!

Hehe, ja stemmer det. Det er mest fordi jeg vet ikke om noen andre biler som er både gode å kjøre, praktiske og ser bra ut i samme prisklassen.. Så måtte nesten bli en til slik :P

Takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 2 e46 stasjer nå altså ? :)

Meget fin E30, du har laget deg, stor skryt til deg!

Hehe, ja stemmer det. Det er mest fordi jeg vet ikke om noen andre biler som er både gode å kjøre, praktiske og ser bra ut i samme prisklassen.. Så måtte nesten bli en til slik :P

Takk for det :)

Det er jeg helt enig. Mtech 2 fangere, og coilovers så er det smukke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...