Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

Gleder meg til fortsettelsen av tråden din :) No som du er godt i gang med sveisinga, sveis plate betane butt i butt! Dette tar kanskje litt ekstra tid, dog eit mykje flottare resultat og mykje betre med tanke på rust seinare. Sveiser du med overlapp, har du med ein gang fin inngangsport for fukt mellom platene og rust i framtida.

Ja, er godt mulig at jeg sveiser kant i kant! Ble betydelig mindre platearbeid på bilen når jeg bestemte meg for å bytte skjermene/bakplata! :) Men vist det blir overlapp, så helsveiser jeg på begge sider.. Di små porene som muligens kommer, blir tetta av epoxygrunninga..

Er denne BN33*** regga?

Litt flaut å si det, men er usikker på reg nr.. Men er ganske sikker på at det ikke er BN! Kjenner du muligens til bilen? Denne bilen skal ha gått i stavanger området etter den ble ombygget.

Litt mye rust her ja og bakskjermene var veldig dårlig valset. Men ser ut som det blir bra til slutt. Jeg har også nettopp kjøpt nye bakskjermer. Var jo greie pris på dei.

S38 er absolutt den rette motoren :)

Ja, det er en go del rust på karossen :? Men begynner å komme seg, og blir deilig å ha et rustfritt karosseri å bygge videre på! :D

Hehe, har forstått det slik at du liker s38 ja! :) Og det gjør jeg også! Har egentlig ikke tenkt på noen andre motorer. Måtte i så fall blitt s54, men jeg liker bedre "mekaniske" motorer..

Setter stor pris på tilbakemeldignger! :D

Skal få lagt ut noen bilder i kvell, har skjed noen småting den siste uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne BN33*** regga?

Litt flaut å si det, men er usikker på reg nr.. Men er ganske sikker på at det ikke er BN! Kjenner du muligens til bilen? Denne bilen skal ha gått i stavanger området etter den ble ombygget.

Det lignet veldig på en jeg kjenner til ja, men den var BN-regga.. Så om den ikke er det så kjenner jeg den nok ikke! :) Men det virker som om du er på god vei til å ta vare på bilen, og arbeidet ditt superbra ut!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort litt i det siste.

Har fått av bakskjermen på ene sia. Var jo selvfølgelig noe mer rust her, men ikke så gale..

IMG_2071.jpg

2011-09-17122924.jpg

Har fått begynt å sandblåse litt.. Må stå ute, så er væravhengig. Fikk holdt på ca 1/2 time før bilen måtte trilles inn igjen :? Det ser jo bra ut etter sanblåsing. Nederste delen av kanalen kom seg vertfall veldig:

2011-09-22183240.jpg

Har også bestemt meg for å helsveise alle plateskjøytene.. Det er ikke så mye ekstra arbeid som det kan virke som. Og det styrker karosseriet, samt jeg slipper å ha på karosserikitt etter grunninga. Begynt littegrann her på bildet:

2011-09-22184830.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått gjort litt med bilen i det siste :)

Hadde en lørdag med fint vær, så da fikk jeg trilla bilen på utsiden å sandblåst endel..

2011-09-24164241.jpg

2011-09-24164307.jpg

Slik ble det seende ut:

2011-09-22184826.jpg

2011-09-24183159.jpg

2011-09-24183213.jpg

2011-09-24183223.jpg

2011-09-22184836.jpg

Jeg er også godt i gang med å helsveise bilen på undersiden:

IMG_2113.jpg

IMG_2115.jpg

IMG_2124.jpg

Har bytta ut endel metall, der hvor det var rust som ikke gikk bort ved sandblåsing. Har gått over til å kun sveise kant i kant, og ikke overlappe.. Det er litt mer utfordrene, og resultatet blir bedre :)

IMG_2116.jpg

IMG_2117.jpg

Har også hatt på epoxygrunning der hvor jeg er ferdig. Har sveisegrunning der hvor jeg skal sveise når skjermen skal på igjen..

IMG_2118.jpg

IMG_2119.jpg

IMG_2122.jpg

IMG_2123.jpg

Har også epoxygrunning på baksiden av skjermen:

IMG_2121.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...