Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

Det lokket over batteriet er i salg enda tror jeg:-)

Oki :) Jeg tror faktiskt at jeg har det liggende! Jeg har mistet litt oversikten over hva jeg har og ikke, så får ta det litt etter hvert. Bagasjerommet mitt kommer jo uansett ikke til å være brukende slik det egentlig skal, så er ikke sikkert jeg kommer til å montere dekslene..

Digger dette prosjektet... Er så mye nice løsninger og gode gjennomførelser at jeg blir helt matt...

Takk Pedi! Når jeg klarer å gjøre "kongen av detaljer" matt, så må jeg ha gjort noe riktig! :D

Meget pen løsning på det med coilene! :)

Ser pent og ryddig, ikke minst originalt ut.

Det var kjekt å høre! :) Jeg er veldig fornøyd selv, har sett noen løsninger med slike coiler som ikke ser bra ut i det hele tatt.. Men så er jeg pirkete også :P Coil nr 5 (den andre jeg koblet) hadde ledningene som gikk ut fra "hovedkabele" for langt fremme fant jeg ut. Så da brukte jeg 25 min på å flytte dem 4 cm lenger bak :P (tok ekstra tid siden det var endel loddetinn på ledningene). Men hadde jeg ikke gjort det, så hadde det nok irritert meg..

Jeg fikk disse brakettene til gassbeholderene til coiloversene i går. Disse ble desverre for store til at dem passet inn i motorrommet mitt :? Så da blir det den enkleste løsningen, som faktiskt ikke ser så ille ut, samt fungerer bra :)

Jeg leste i går på et lokalt forum, at det var sett en 320 2 dørs e30 på det lokale huggeriet. Så da stilte jeg med verktøyskassen kl 8 i dag morres, for å få plukket div deler :) Det var en nesten rustfri bil, som hadde 138.000 på telleren. Nesten ikke slitasje på førerstolen engang.. Synn at slik havner for opphugging, eigeren skulle bare vist hvor mye han kunne fått for bilen :P Så jeg fikk plukket med meg ganske mye interiørdetaljer. Kan godt vær at jeg har dobbelt av endel ting nå, men det gjør ingen ting. De delene jeg fikk med meg, var nesten som nye. Jeg plukket også med meg alle 4 sidevinduene, siden dem var vesentlig mindre slitt en dem jeg har fra før. Er jo også greit å ha 2 sett med fremruter, i tilfelle det skulle komme sotefilm på det ene paret :) Eneste jeg ikke fant, var gjennomføringen til hovedstrøm kabel i motorrom. Denne hadde bateriet monter forran..

Jeg merket også at ikke formen var på topp mens jeg holdt på, og når jeg kom hjem så målte jeg over 39 i feber :( Så får nesten ta det rolig i noen dager nå fremmover..

2013-02-20080820_zpsdd22af46.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått gjort littegrann, men ikke så mye som jeg ønske den siste uka :/

Jeg hentet jo vinduene fra den bilen som sto på huggeren. Disse er nå levert inn hos dekoratøren, og skal få sotefilm :)

Jeg har fått somla meg til å legge opp siste rest av bremserøra.. Jeg gikk lenge å ventet på noen overganger som jeg skulle bruke på line-locken. Jeg fikk disse for en stund siden, og fikk montert dem. Men når jeg fylte på bremsevæske og luftet systemet, så var det en liten lekasje her :( Så i første omgang så la jeg bare bremserøret utenom denne ventilen..

Jeg fikk også luftet clutchen. Her hadde jeg glemt å stramme til den nippelen som sitter på toppen av slavesylinderen, så jeg måtte ut med denne for å komme til for å få strammet den. Etter endel knoting, så fant jeg en teknikk for å få av slaven på en grei måte.

Jeg manglet noen klips til oppheng av bremserørene, men ville ikke la det stoppe meg fra å få lagt opp røra :P

2013-02-26200036_zps0a734fb7.jpg

2013-02-26200123_zps1f2b5420.jpg

Jeg har også fått fullført giveren til cam sensoren. Jeg gjorde et forsøk på å lage vekta gjevnt fordelt, selv om det mest sansynlig ikke har noen betydning..

Jeg har nå ca 0,3-0,6 klaring mellom sensor og giveren (bolten). Jeg vet ikke hvor nerme disse må stå, men nå tar dem garantert ikke borti hverandre :)

2013-02-22224202_zps8323d563.jpg

Jeg har hatt strøm på det eletriske systemet, men ikke koblet til pc ennå.. Motoren kjinner vertfall om ikke annet :P Det var et par småting som jeg måtte forandre på, men nå virker alt som det skal. Jeg hadde glemt ut hvor nøpent datasprutet var for at ALT av signaler det er tilknyttet, må brytes når tenningen tas av. Men nå skal det være i orden :)

Jeg har også vært fremme med malerkosten og lekt meg litt :) Så fikk malt over div plasser, som trengte det. Jeg valgte også å male alu plata som jeg har i bagasjen.. Jeg angrer litt på denne løsningen, men får forandre det litt ved en senere anledning!

Lur som jeg var, så brukte jeg silikon til å tette mellom plata og karosseri - på begge sider. Det jeg ikke tenkte på, er jo at silikon er lakkererens værste fiende :P Så var faktiskt krevende å få malt dette slik at det så bra ut etterpå..

2013-02-26200214_zps2a8206be.jpg

Jeg har vist tatt ganske få bilder når jeg ser over det nå, er skjedd litt mer :) Jeg gikk litt i min egen feber verden mens jeg holdt på med bilen :P Men er uten tvil go terapi å holde på litt med bilen, selv om ikke formen er på topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør vel bytte ut den A4 bolten med en som er magnetisk om det skal fungere.

Ja, det har du helt rett i! :) Har ikke tenkt over det, men jeg bruker jo for det aller meste kun rustfrie bolter, og dem gir jo dårlig med utslag på en magnet :P

Takk for tilbakemeldingen! :D Jeg hadde jo etter hvert sett at jeg ikke fikk noe signal, men greit å få ordna det nå før jeg har vann i kjølesystemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( triste greier.. men fint for deg hehe

Ja, denne tror jeg nesten er på høyde med ix'n din! ;) Men er jo ikke noe å gjøre med det, når vrakmeldinga er levert :(

det gjør da ikke noe? er mulig å få ut biler fra høggern ;)

og en ting til

2013-02-22224202_zps8323d563.jpg

hvorfor brukte du ikke den orginale ifra 3,8? :D

jeg har alt det der liggendes om du tilfeldigvi har lyst på ;) send pm isåfall har lokket som passer på toppen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...