Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er nesten litt redd at forventningene rundt bilen blir for høye :P Det er fremdeles en 27 år gammel bil.. Men, helt erlig så tror jeg egenltig ikke at noen blir "skuffa" når dem ser bilen live :)

Samme som jeg tenker det.

Jeg prøver å ta masse bilder, og i forskjellige vinkler. Dette for at jeg VET at bilder ofte lyver, om en aldri så mye prøver at de ikke skal det.

Min bil er også en hauggammel bil, med frisk lakk og div friske deler. Men den er ikke ny for det. Så når jeg får mye skryt, så vet jeg jo enhver ting som kan settes fingen på - bagatell eller ikke.

Men jeg prøver så godt jeg kan å si at de ikke må skru forventningene opp, for det er ikke en amerikansk historie dette. Det er nok med din bil som det er med min: div småknask. Men den er rimelig bra for det...

Jeg syns du har utført et særdeles flott arbeid, som det står respekt av. Derfor gleder jeg meg til å se bilen din live. Småknask eller ei... Hva syns folk er greia da, skal vi møtes 1 mai meg og deg side by side - og lete etter feil på den andres bil? Nope, det er ikke det som kjennetegner en entusiast....

Veldig enig i det du skriver! :applause:

Jeg er også i den situasjonen, at skulle jeg gjort alt det jeg har lyst til å gjøre med bilen, så hadde den garantert ikke vært på veien denne sesongen! :P

Men jeg har valgt å begrense hvor mye jeg gaper over på en gang, og å heller gjøre dette skikkelig! Også pengene er en begrensning hos meg, men da prioriterer jeg heller det som er viktig, og det som er vanskelig å bytte ut senere.. Jeg synes det er viktig å få brukt bilen, ellers er jeg redd at jeg blir lei hele greia!

F. eks, så monterte jeg girkule i dag. Den er av typen som har skinntrekket og girkula i ett. Den har også lys. Denner er ikke ny, men mest sansynlig fra da m3'n var ny, eller den ble ombygd. Den ser helt grei ut, og blir sikkert enda bedre når jeg får brukt noe god stoff på den :)

Jeg kunne selvfølgelig tenkt meg å kjøpt en helt ny, men velger å ikke gjøre det pga det koster mer enn det smaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går, når jeg skulle prøve å starte bilen igjen, så ville ikke starteren slå inn. Den sveiv, men innslaget ville ikke.

Jeg så mørkt på dette, til jeg fant ut at den var skrudd fra motorrom siden, slik at jeg slapp å knote under bilen, hvor det er veldig trangt!

Jeg tok av starteren, smørte opp innslaget, og fant en plass det muligens kunne være dårlig kontakt.

Monterte starteren igjen, men var akkuratt lik :( Jeg skrudde den så av igjen, og kjørte den med strøm på arbeidsbenken.. Men innslaget fungerte ikke!

Heldigvis, så har E28 Power endel s38 deler liggene (ikke så mye nå lenger pga meg)! Jeg fikk ta starteren hans, fikk montert den og så virka ting som det skulle igjen! :)

Den pensjonerte startmotoren:

2013-04-07142722_zps546f4df7.jpg

Så da kunne jeg montere innsuget igjen:

2013-04-08164956_zps573ff490.jpg

2013-04-08165007_zpsd0f7d125.jpg

Jeg var også å jobba litt i dreiebenken forrige uke! Jeg lagde meg motorfester i aluminium.. Har også fått montert disse. Får se hvordan bilen er når jeg kjører den, jeg må muligens få laget meg noen puter i en eller annen type plast, som tåler varme!

2013-04-07142729_zps52f8b2cb.jpg

2013-04-07142747_zpsaaf4527c.jpg

Jeg fikk også dreid meg en overgang fra insugsbelg, til luftfilter. Håper på at luftfilteret dukker opp i posten i morgen :)

2013-04-08175710_zpsa200591b.jpg

2013-04-08180704_zps24b65312.jpg

Jeg laget også en liten "weld bung" som jeg skal sveise på denne overgangen. Den er gjenget med m8, og jeg ser for meg å lage en brakett som går bort til ekspansjonstanken, for å støtte av litt.

2013-04-08194748_zpsfc9874b2.jpg

I forrige uke var jeg også en tur i dreiebenken. Jeg laget meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd litt mer med bilen :)

Jeg har fått montert vindusviskere. Disse var i bra stand, med kun bitelitt rust. Men valgte allikevell å gi dem et strøk med lakk!

2013-04-09161639_zps34976763.jpg

2013-04-09161656_zps6769d9dd.jpg

Jeg monterte midkonsoll og gearkule. Det ble ikke serlig grundig vaska før montering, siden jeg alikevell må ha en grundig vask av interiøret etter jeg begynner å bruke bilen!

2013-04-08165145_zpsa3149831.jpg

Jeg har motatt luftfilteret som jeg bestilte for en god stund siden, og fått montert det. Jeg skal få sveiset på weld bungen snart, slik at jeg kan feste det opp med en brakett.

2013-04-10124300_zps17837760.jpg

Jeg har også fått justert inn takluka 100%, og montert trekket som er på undersiden av den. Jeg vet om mange e30'r der dette ikke lar seg gjøre:

2013-04-09210955_zps3500f602.jpg

Det har også skjedd litt på lakkerings fronten!

Nå er begge fangerene, lippa til fremfanger og sideskjørtene ferdig lakkert! :D Det gjenstår bittelitt puss på den ene døra, samt vinga. Håper på å få tatt dette til helga/ tidlig neste uke..

IMG_3891_zps604859cb.jpg

IMG_3892_zps1734a2dc.jpg

IMG_3893_zpscc0e5ddd.jpg

IMG_3894_zps1b8c3429.jpg

IMG_3895_zps0219fcb0.jpg

IMG_3896_zps1dceb162.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser veldig bra ut!

Hva brukte du til å fjærne understellsmassa helt først i tråden?

Jeg mener på at det for det meste gikk i stålbørste på vinkelsliperen. Også brukte jeg varmepistol og et lite skrujern til å ta bort understelsmassen som lå inderst i skjøter, og i hjørnene.

:applause::applause::applause:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, flott, flott og atter flott...

Skjærer meg litt i hjertet å se, men det er kun for min egen del :) Jeg har jo vært der du er nå, men nå har jeg jo revet bilen i filler... Håper du slipper det samme når du skal godkjenne din bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hærlig uppdate!:D har fulgt med fra begynnelsen,og har ikkje anna enn skryt å komme med!! dette blir virkelig en bil etter min smak:) gleder meg til å se den live på e30meet:D

Så kjekt! :)

Flott, flott, flott og atter flott...

Skjærer meg litt i hjertet å se, men det er kun for min egen del :) Jeg har jo vært der du er nå, men nå har jeg jo revet bilen i filler... Håper du slipper det samme når du skal godkjenne din bil...

Det går jo veldig fort å sette sammen igjen din bil da! ;) Det som er mye arbeid, er jo ting som du ikke trenger å gjøre på nytt selv om du river ut endel interiørdeler..

For å snu på det, så misunner jeg deg som kun har vekten som eneste "hinder" fra godkjenning!!! ;)

Jeg har hatt litt dialog med BT, men vet foreløpig veldig lite. Jeg ønsker IKKE pm fra forskellige, med sprøsmål rundt dette.

Jeg har uansett ikke noe å hjelpe med. Jeg kommer mest sansynlig til å skrive litt i tråden, viss jeg har info som kan være til hjelp for andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer litt på det eksempelet med gearkula som jeg skrev i en post litt tidliggere :P

For i dag så hadde jeg tydligvis så mye penger til overs, at jeg kjøpte dette:

2013-04-12123508_zpsc58ccb45.jpg

2013-04-12123452_zps62d3c343.jpg

Det er semsket ratt og gearkule til e30 m3 sport evo :D

Begge delene har stått montert i bil, men aldri vært i bruk.

Hvis noen har gode tips til vask og vedlikehold av det semskete skinnet, så skriv gjerne om det her i tråden! Jeg må vell også nesten gå til innkjøp av kjørehansker, for å minske slitasjen og øke grepet når jeg skal kjøre på bane...

Så da kommer jeg til å selge et m-tech 1 ratt, og gearkule med mansjett som også har lys. Begge delene er i grei stand, men er blitt brukt! Ta kontakt på pm ved interesse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker godt hva jeg ser! du må glede deg syyyykt mye til og få denne på veien helt ferdig, stå på med det gode arbeidet og gleder meg til og se ferdig resultat. Du må love meg en ordentlig bilde serie med et godt kamera!

-john

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker godt hva jeg ser! du må glede deg syyyykt mye til og få denne på veien helt ferdig, stå på med det gode arbeidet og gleder meg til og se ferdig resultat. Du må love meg en ordentlig bilde serie med et godt kamera!

-john

Takk for det!

Ja, jeg kan garantere deg at jeg gleder meg ;) Men, det har gått overaskende fint å holde meg fra å kjøre, selv om bilen er ferdig mappa.

Jeg kan love at det blir tatt skikkeligge bilder av bilen når den er ferdig! Det er faktiskt 2 stk som har lyst å ta bilder :)

I tillegg er bror til en kompis svært dyktig til å ta bilder av biler, så jeg tenkte å hørre frempå der også etter hvert..

Jeg har til og med fått lov av dama til å henge et bilde av bilen på veggen! Når jeg får så frie tøyler innen dekorering av leiligheten, så kan jeg ikke la den muligheten gå fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får oppdatere litt i tråden.

Nå er di sista karosseridelene lakkert, og blir montert i morgen. Jeg får ikke montert fremfanger og sideskjørt, pga jeg mangler noen klips. Men dem er vertfall bestilt :)

Noen bilder fra lakkboksen. Disse ble litt uklare, grunnet høy temeratur :P

IMG_3897_zpsbb99e050.jpg

IMG_3898_zps9d6e42f4.jpg

IMG_3899_zps0208d72b.jpg

IMG_3900_zps71fdd98b.jpg

IMG_3902_zps5389ceba.jpg

Vinga satt vi like så greit på plass i dag:

2013-04-15174758_zps92190c50.jpg

Jeg har også fått hjem speil til bilen! Disse var litt vanskeligge å få fatt på, men endelig fikk jeg kjøpt for en overkommelig pris:

Cromspeile30_zps2df0e4c3.jpg

Cromspeile302_zpsb31c77eb.jpg

Det blir montering av dører i morgen, og mest sansynlig så kjører jeg bilen til garagen hvor den hører til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...