Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har til nå brukt 4*40kg sekker.. Kommer nok til å trenge minst 4 til.

Jeg bruker ikke vanlig blåsesand, da det er ganske dyrt. Jeg kjøper sand som er beregnet til å ha i fugene når enn legger belegningssten, den minste typen.. Den er litt i største laget for sandblåseren fra biltema, så den tetter seg litt.. Mens sandblåseren fra Jula til 159kr funker veldig bra!

Det koster ca 1/4 med slik sand sammenlignet med blåsesand fra biltema. Den er ikke fult så effektiv, men er ikke store forskjellen. Blir jo heller ikke gjenbrukt. Betalte 240kr for di 4 sekkene med sand..

Kikka på den fugesanden som biltema selger og den ble ikke mange kronene billigere. Men så at Jula selger 25kg sekker med blåsesand til 69kr, så det virker da for meg som et klart bedre alternativ:)

Vil tro at 250-300kg vil holde til motorom, dørk/torpedo og undersiden ?

Og ja; veldig bra arbeid du gjør ! Skal gjennom det samme, bare med en "trøtt" 325 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mangen hyggelige komentarer! :D Det er motiverende..

må si jeg er virkelig imponert over arbeidet ditt så langt. blir glad i hjertet mitt når jeg ser en e30 m3 blir reddet fra rusten. er spent på hvordan sluttresultatet blir, er denne klar til våren?

Ja, det begynner jo å minke på e30'ene! Denner er jo ikke org M3, men for meg har det minimalt å bety.. Jeg håper å tror at jeg kan få brukt bilen litt i sommer. Men det kommer garantert til å gjenstå endel arbeid til neste høst/vinter :)

Imponert! Bra du gjekk for nye bakskjermar :)

Ja, jeg er veldig gla for det selv også.. Hadde ikke vært samme gleden med dårlig valsa skjermer, som det blir nå :)

Kikka på den fugesanden som biltema selger og den ble ikke mange kronene billigere. Men så at Jula selger 25kg sekker med blåsesand til 69kr, så det virker da for meg som et klart bedre alternativ:)

Vil tro at 250-300kg vil holde til motorom, dørk/torpedo og undersiden ?

Og ja; veldig bra arbeid du gjør ! Skal gjennom det samme, bare med en "trøtt" 325 :P

Oki.. Ja, det var ikke så galen pris! Jeg har handlet sanden hos coop obs bygg :P

Ja, det bør holde! Det er godt at flere gidder å bruke så mye tid på disse gamle bilene :wink: Jeg vil sterkt anbefale vippe, er helt genialt å jobbe på bilen da.. Er litt arbeid å lage, men blir mye kjekkere å sandblåse/sveise bilen! Du kan jo også selge den når du er ferdig med karosseriet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka på den fugesanden som biltema selger og den ble ikke mange kronene billigere. Men så at Jula selger 25kg sekker med blåsesand til 69kr, så det virker da for meg som et klart bedre alternativ:)

Vil tro at 250-300kg vil holde til motorom, dørk/torpedo og undersiden ?

Og ja; veldig bra arbeid du gjør ! Skal gjennom det samme, bare med en "trøtt" 325 :P

Oki.. Ja, det var ikke så galen pris! Jeg har handlet sanden hos coop obs bygg :P

Ja, det bør holde! Det er godt at flere gidder å bruke så mye tid på disse gamle bilene :wink: Jeg vil sterkt anbefale vippe, er helt genialt å jobbe på bilen da.. Er litt arbeid å lage, men blir mye kjekkere å sandblåse/sveise bilen! Du kan jo også selge den når du er ferdig med karosseriet..

Vært inne på tanken med vippe etter at jeg så din, men har hverken ferdigheter eller utstyr til å lage en slik for øyeblikket :P

Er heller ikke meg som skal ta seg av den vanskelige sveisingen på bilen da jeg er helt fersk i sveisefaget. Får prøve å lage en om jeg skulle begi meg utpå noe slikt igjen senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka på den fugesanden som biltema selger og den ble ikke mange kronene billigere. Men så at Jula selger 25kg sekker med blåsesand til 69kr, så det virker da for meg som et klart bedre alternativ:)

Vil tro at 250-300kg vil holde til motorom, dørk/torpedo og undersiden ?

Og ja; veldig bra arbeid du gjør ! Skal gjennom det samme, bare med en "trøtt" 325 :P

Oki.. Ja, det var ikke så galen pris! Jeg har handlet sanden hos coop obs bygg :P

Ja, det bør holde! Det er godt at flere gidder å bruke så mye tid på disse gamle bilene :wink: Jeg vil sterkt anbefale vippe, er helt genialt å jobbe på bilen da.. Er litt arbeid å lage, men blir mye kjekkere å sandblåse/sveise bilen! Du kan jo også selge den når du er ferdig med karosseriet..

Vært inne på tanken med vippe etter at jeg så din, men har hverken ferdigheter eller utstyr til å lage en slik for øyeblikket :P

Er heller ikke meg som skal ta seg av den vanskelige sveisingen på bilen da jeg er helt fersk i sveisefaget. Får prøve å lage en om jeg skulle begi meg utpå noe slikt igjen senere :)

Oki, ser den!

Det med rustsveising er egentlig ikke så vanskelig.. Med litt veiledning og endel prøving og feiling så hadde du garantert klart å rustsveisa hele bilen selv. Du må jo selvfølgelig ha lyst til å klare det for å få det til.

En jeg var i skrulokale med tideliggere hadde aldri sveisa før han begynte på en veldig rusta e30.. Og han var temmelig god når han var ferdig! Da fikk han riktignok noe veiledning underveis, det er jo en fordel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På tide å få lagt ut noen flere bilder :)

Har skjedd litt i det siste. Har fått av den andre bakskjermen, sveisa litt mer og kjøpt noen småting!

IMG_2129.jpg

IMG_2127.jpg

Har kappa bort mye rusta plater her:

IMG_2128.jpg

Ellers har jeg laga meg en forsterkning der hvor setebeltet skal festes i baksetet. Begynte med ei 6mm stålplate, og sveisa fast:

2011-10-25210604.jpg

Laget meg to "avstivere":

2011-10-25210554.jpg

Og ferdig resultat:

IMG_2136.jpg

Har også hatt bilen utenfor på en ny runde med sandblåsing.

Har kjøpt meg tilnermet strøkne dørtrekk:

IMG_2126.jpg

IMG_2125.jpg

Ny bakplate:

IMG_2130.jpg

Hylser for å få e36 nav på e30 coiloversa, samt e36 nav:

2011-10-25213250.jpg

2011-10-25213316.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott arbeid.

Tips: Sett bakskjermene i posisjon før du tar bort bakplata. Litt lettere å styre på plass bakskjermene med bakplata intakt. Så fort bakskjermene er i posisjon, kan du bytte bakplata - og du har bakskjermene som nå er i posisjon til å hjelpe til med å styre den nye bakplata på plass.

Du vet det nok, men ville bare ikke la det være usagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott arbeid.

Tips: Sett bakskjermene i posisjon før du tar bort bakplata. Litt lettere å styre på plass bakskjermene med bakplata intakt. Så fort bakskjermene er i posisjon, kan du bytte bakplata - og du har bakskjermene som nå er i posisjon til å hjelpe til med å styre den nye bakplata på plass.

Du vet det nok, men ville bare ikke la det være usagt...

Jo, takker for tips! :)

Det var å gjøre det slik som var planen. Jeg må også lage meg en slags bukk som bilen kan stå på, fordi bakre delen av vippa må vekk når bakplata skal byttes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...