Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

uff å leit!

Skal du selge chassi da eller?

Nei, tenkte ikke å gjøre det! Kommer ikke til å få nok for karosseriet, i fohold til hvor mye tid jeg selv har lagt ned i det. Da bruker jeg heller deler fra det selv. C-stolpe utbyggeren er sinsykt vanskelig å få kjøpt, så den kommer jeg til å bruke.

Jeg kjører det heller til huggeren, enn å selge for 35.000 for å si det slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff å leit!

Skal du selge chassi da eller?

Nei, tenkte ikke å gjøre det! Kommer ikke til å få nok for karosseriet, i fohold til hvor mye tid jeg selv har lagt ned i det. Da bruker jeg heller deler fra det selv. C-stolpe utbyggeren er sinsykt vanskelig å få kjøpt, så den kommer jeg til å bruke.

Jeg kjører det heller til huggeren, enn å selge for 35.000 for å si det slik :)

Ser den, men om du vil selge rå chassi så kan du jo sende en PM

skal bygge opp ny banebil i vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff å leit!

Skal du selge chassi da eller?

Nei, tenkte ikke å gjøre det! Kommer ikke til å få nok for karosseriet, i fohold til hvor mye tid jeg selv har lagt ned i det. Da bruker jeg heller deler fra det selv. C-stolpe utbyggeren er sinsykt vanskelig å få kjøpt, så den kommer jeg til å bruke.

Jeg kjører det heller til huggeren, enn å selge for 35.000 for å si det slik :)

Ser den, men om du vil selge rå chassi så kan du jo sende en PM

skal bygge opp ny banebil i vinter

Det kan jeg gjøre!

Jeg har fått et par forespørsler på pm ang karossen også, men tar det kun som et kompliment! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endelig begynner ting å roe seg littegrann :)

Var på Silwerstone for et par helger siden i forbindelse med Formula Student, en ingentinggjør konkuranse som jeg også deltok endel på i fjor også. Det ble ingen stor suksess, men er en spesiell opplevelse alikevell.. Har også hentet mye inspirasjon fra denne konkuransen, er helt utrolig hvor mange bra løsninger enkelte lag har fått til. Jeg legger muligens ut litt bilder når jeg har fått tid til å sett på dem, siden garantert flere kan ha interesse i å se dem :)

Raskeste bil på 0-60 meter var en el bil med 4 hjul trekk. Den klarte strekningen på 3,68s, og hadde 138km/t over målstreken :)

Bilen vår:

2013-07-07113936_zps3bc37bfe.jpg

Jeg har også fått tatt meg tid til å ta ut motoren fra bilen.

Fikk av gearkassen, og den så slik ut innvendig:

2013-07-17201736_zpsf29d084b.jpg

Så her hadde noe skjedd! Så på trykkplata, og fant fort feilen.

Ene og andre siden:

2013-07-18202357_zps0cf48c65.jpg

2013-07-18202407_zps2664f9a2.jpg

Og siste siden:

2013-07-18202414_zps094927c8.jpg

Så største delen var helt løs fra trykkplata. Så ikke rart det ble mye vibrasjon!

2013-07-18202428_zps5d35d072.jpg

Jeg er på veldig mangen måter gla for at det var dette som var feilen! :) Så da lager jeg nok en salgsanonse på motoren en gang i neste uke..

Jeg ser for meg en pris på 40.000 for motor og kasse. Dette blir med sprut, 2 sett coiler, orginal fordeler og pluggkabler (slik at det kan brukes uten vag coiler), innovate bredbåndslamda, motorfester, mellomaksel, gearoverføring, oljekjøler og sikkert litt til som jeg har glemt å nevne!

Altså bolt on i e30.

Tenker meg 30.000 for motor uten sprut, lamda og coiler... Men med det andre som er nevnt over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest ord for ord, bilde for bilde i 62 sider no. Eg er ingen E30 mann, men arbeidet og utførselen din får meg til å lika E30! Vanvittig pågangsmot og løysningsorientert jo! :D

Trudde uflaksen din tok slutt når du fekk motor havari, som du forøvrig tok med ekstremt godt mot, men jaggu satan tok da ein brå vending når BT satt spikeren i kista for alle timene du har lagt i den rå resturerings jobben. Skikkelig urettferdig og ufortjent.

Men skjønner godt at du ikkje vil laga ein ny detaljert tråd med nye bilen. Er rett som du seier. BT bruker google dei også. Trenger ikkje gi det mer ammunisjon enn dei allerede har med fult av regelryttere og humørsvingene åpne dritsekker ;)

Siden det ble endring av prosjekt tråden til Jesusprosjektet så synst eg denne er høvelig:

jesus-says-meme-generator-jesus-says-good-job-my-son-223105.jpg

Lykke til med nytt prosjekt og stå på. Alt er enklere når du har gjort det før! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobb og har lest igjennom alle 62 sidene (lite å finne på på jobb) og beundrer stå på viljen din med alle opp og nedturene denne bilen har gitt deg. men STÅ PÅ!! blir nok utrulig bra det som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest ord for ord, bilde for bilde i 62 sider no. Eg er ingen E30 mann, men arbeidet og utførselen din får meg til å lika E30! Vanvittig pågangsmot og løysningsorientert jo! :D

Trudde uflaksen din tok slutt når du fekk motor havari, som du forøvrig tok med ekstremt godt mot, men jaggu satan tok da ein brå vending når BT satt spikeren i kista for alle timene du har lagt i den rå resturerings jobben. Skikkelig urettferdig og ufortjent.

Men skjønner godt at du ikkje vil laga ein ny detaljert tråd med nye bilen. Er rett som du seier. BT bruker google dei også. Trenger ikkje gi det mer ammunisjon enn dei allerede har med fult av regelryttere og humørsvingene åpne dritsekker ;)

Tusen takk for det :) Ja, litt synn at når jeg prøver å gjøre ting lovlig, at det blir slått såpass hardt ned på. Enkleste er jo bare å aldri involvere BT..

Hvorfor selge motoren når du fant feilen?

Fordi at mye vil ha mer.. Kan også bli et problem å få godkjent s38, og har fremdeles lyst å ha et vognkort som jeg kan vise frem med stolthet når jeg blir stoppa langs veien :)

Sitter på jobb og har lest igjennom alle 62 sidene (lite å finne på på jobb) og beundrer stå på viljen din med alle opp og nedturene denne bilen har gitt deg. men STÅ PÅ!! blir nok utrulig bra det som kommer :)

Takk for det! :)

Jada, satser på at neste sessong blir en opptur! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Bra bil du har her, stå på!

Kult å se at andre også har deltatt i formula student :) Det har jeg også, i 2012 ;) (HiØ) Var du på Silverstone i fjor?

Takk for det :)

Ja, det var jeg faktisk. Snakket med endel av dem som kom fra Østfold! Men jeg husker dessverre ingen navn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :) Hvordan gikk det med dere i år? Jeg så at NTNU greide seg forholdsvis bra.

Også angående motoren din, er det mange interesserte? Jeg er litt interessert selv :)

Vi gjorde det dårligere i de dynamiske øvelsene i år, men bedre totaltsett! :) Det var blitt alt for lite tid til testing, mye grunnet feilkunstruksjon på pedalbrett. En uke før avreise så gikk vi i gang med å lage/fabrikere hydraulisk clutchsylindere, siden den opprinnelige løsningen ikke fungerte bra nok..

Ja, NTNU gjorde det bra i år også! Jeg tipper dem er et av topplaga neste år.. Men dem har jo både mange flere deltakere og et annet budsjett en det både vi og Østfold hadde!!

Det er flere interesserte i motoren.. Men virker som at pengene er problemet hos de fleste. Det forstår jeg forsåvidt godt, nå etter sommerferien :) Men jeg har det heldigvis ikke travelt med å få solgt den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra! Dere kom i mål i år da? og ikke "dnf" som i fjor, det var veldig kjipt sånn på målstreken omtrent :(

NTNU er i en litt annen klasse en oss andre ja, men det er vel kanskje på sin plass også :)

Har du fått noen bud på motoren enda da? Resten kan vi evt. ta i salgstråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...