Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fortsatt godt arbeid, sjøl om eg må innrømme at eg meiner du "ødelegger" litt med å sveise igjenn orginale hull og utformingar.

Likte godt caddyen, har samme sorten sjøl, genial enkel bil, som berre går og går. kor har du henta buane i frå?

Ja, muligens det.. Hadde aldri gjort det på en org m3! Men er så godt i gang med karosseriet, at jeg vil gjøre alt som jeg tror blir bra når jeg først er i gang.. Men kjenne jeg meg selv riktig, så blir nok ting forandret på flere ganger før jeg er fornøyd :P

Ja, jeg er også veldig fornøyd med caddyen! Min er 1.9tdi, så den er faktisk ganske grei å kjøre!

Buene er golf 1.. Synes dem passa overaskende bra sammen med bakfangeren. Var bare å skjære bort litt av plasten, så la dem seg fint intill..

Skrevet

Ja er hovedsaklig vanlig cruising langs vei :D

Kan måle foringene i morgen om du vil, skjærebrenner,vinkelsliper og dreibenk så får man gjort mye hehe :wink:

Industri kvalitet... :lol:

Skrevet

Kan måle foringene i morgen om du vil, skjærebrenner,vinkelsliper og dreibenk så får man gjort mye hehe :wink:

Neida, trenger ikke stresse med det.. Var bare nysjerrig på om dem muligens kunne gå rett i hylsene mine :P

Hehe, ja er enig i det! Cnc maskin er oppskrytt! :) selv om det hadde vært genialt å hatt tilgang på en..

Skrevet

Neida, trenger ikke stresse med det.. Var bare nysjerrig på om dem muligens kunne gå rett i hylsene mine :P

Hehe, ja er enig i det! Cnc maskin er oppskrytt! :) selv om det hadde vært genialt å hatt tilgang på en..

Mye enn sku hatt ja, hadde vært fornøyd lenge eg med en større garasje så eg hadde plass til litt utstyr..

• 4 weeks later...
Skrevet

Har skjedd litt for lite her i det siste :? Har vært opptatta i det siste, samt at bruksbilen har fått ny lakk/klar for teknisk etterkontroll.. Så brukte en del tid på det. Men nå skal jeg snart fortsette på e30'n :D

Felgene til bilen blir sendt i løpet av uka. Jeg har ikke bilde av felgene med senter enda, kun av di nypolerte kantene! :D Det blir OZ Futura felger på bilen, i størrelsen 17x 8,5" et13 og 10" et19..

Magne05.jpg

Magne04.jpg

Magne02.jpg

Magne01.jpg

Magne03.jpg

Har også kjøp litt andre forskjellige ting til bilen:

Motorfester fra 300mm.de:

2011-12-20165442.jpg

Bremsekiver som passer til Porche bremsene mine, sammen med 5 bolt:

2011-12-20165508.jpg

Ix bremsekraftforsterker:

2011-12-20165651.jpg

Og har fått justeringskit til bakstillinga av Turbo Touring :)

2011-12-20171138.jpg

Skrevet
Hvor har du handlet felger fra da mister? :)

Dem kjøper jeg fra en som kaller seg AC Nico her på forumet :)

Han er Tysk. Veldig hyggelig å grei fyr å handle av..

Skrevet

ser bra ut. stå på! :)

Men, jeg ser du helsveiser karroseriet. du gjør det for høyere vridningsstivhet? helsveising av karroseri er ikke en kjempegod ide. karroseriet beveger/jobber litt fordi det ikke er stivt nokk til å motstå kraften som overføres fra veien og bevegelsen/kraften i hjulopphenget, (ikke idieelt). ved å helsveise og sømsveise økes vridningstivheten pga fusjon av karroseriplatene. ved sømsveis har man fortsatt litt bevegelse. ved helsveis har man ingen bevegelse mellom karroseriplatene og kreftene konsentreres på utsiden ved sveisen og i sveiselarven. da det sveises er det urenheteter. en urrenhet i en sveis er en begynnende sprekk og pga urenheter i sveisen kan det sprekke. og pga sveisen er sammenhengende fortsetter det å sprekke, mot en sømsveis som har "pauser". (nesten sammen prinsipp som: at du har 2 ark og du river de halvveis av. i det ene arket stopper du det du har revet med ett hull fra en hullmaskin, og det andre arket lar du være halveis revet. da vil du kunne rive det som ikke har hullet lett videre i motsettning til det som har hull.) karroseriplater kan også rakne pga helsveis av skjøter det det må gi etter på helt feil steder. derfor er sømsveis og litt (men mye mindre) bevegelse bedre. og sømsveis veier mindre en helsveis.

sømsveisen i en wrc bil veier vist ca 5 kg.

Skrevet
ser bra ut. stå på! :)

Men, jeg ser du helsveiser karroseriet. du gjør det for høyere vridningsstivhet? helsveising av karroseri er ikke en kjempegod ide. karroseriet beveger/jobber litt fordi det ikke er stivt nokk til å motstå kraften som overføres fra veien og bevegelsen/kraften i hjulopphenget, (ikke idieelt). ved å helsveise og sømsveise økes vridningstivheten pga fusjon av karroseriplatene. ved sømsveis har man fortsatt litt bevegelse. ved helsveis har man ingen bevegelse mellom karroseriplatene og kreftene konsentreres på utsiden ved sveisen og i sveiselarven. da det sveises er det urenheteter. en urrenhet i en sveis er en begynnende sprekk og pga urenheter i sveisen kan det sprekke. og pga sveisen er sammenhengende fortsetter det å sprekke, mot en sømsveis som har "pauser". (nesten sammen prinsipp som: at du har 2 ark og du river de halvveis av. i det ene arket stopper du det du har revet med ett hull fra en hullmaskin, og det andre arket lar du være halveis revet. da vil du kunne rive det som ikke har hullet lett videre i motsettning til det som har hull.) karroseriplater kan også rakne pga helsveis av skjøter det det må gi etter på helt feil steder. derfor er sømsveis og litt (men mye mindre) bevegelse bedre. og sømsveis veier mindre en helsveis.

sømsveisen i en wrc bil veier vist ca 5 kg.

Du kan tydligvis betydelig mer enn meg om sveising! :)

Nei, jeg har ikke lest meg så veldig mye opp ang sveising av karosseri før jeg gikk i gang :? Men jeg leste en plass at DTM bilene ble helsveist, men dem ble nok sikkert bare sømsveist slik du forklarer..

Men som du ser på bildene, så er jeg så godt som ferdig med å helsveise karossen. Jeg ser ikke for meg at jeg begynner å slipe bort igjen sveisene, det blir fort mye arbeid :P Jeg får satse på det med at karosseriplatene kan revne, er litt mer teoretisk enn praksis. Bilen kommer jo heller ikke til å bli utsatt for samme påkjenningene som WRC biler.

Jeg setter stor pris på slike tilbakemeldinger! :D Det er gull verdt når dere som har mye kunskaper innen bilbygging kommer med innspill til en som gjerne vil lære! :)

Skrevet
Må si meg enig med samatron her altså..en ting han ikke nevner er att platene drar seg mye og når man helsveiser. Men fint bygg forøvrig :)

Ja, det stemmer også.. Men jeg har ikke sveiset alt i en sammenhengende sveis, har sveiset ca 5 cm om gangen, for å så sveise en annen plass på karoseriet. Har også brukt blåsepistolen mye, så håper og tror at ikke har drad så mye at det blir av betydning :?

hadde ikke du en elektrisk bkf for salg? har du en annen e30 også eller? Såg det var bilde av en hvit bil bare

Jo, stemmer det :)

Nei, jeg hadde en hvit e30 banebil. Men siden den ble mest brukt på vei, så ville jeg heller ha en bil med mulighet for skilt. Karosseriet var også ganske stygt på denne bilen, og jeg ville ha en bil som er pen å se til :) Så da ble alt skrudd av karosseriet, og det ble vraket.. Derfor har jeg mesteparten av delene som jeg har tenkt å bruke.. Jeg vet også at flere av disse løsningene fungerer bra :)

Skrevet

Ok, ble jo bygget en fin hvit e30 i området for en stund siden, men mener den ble solgt, lurte bare på om det var du som eide den også. Sto vel Vi-pec v44 sprut i den ifra Håland

Skrevet
Ok, ble jo bygget en fin hvit e30 i området for en stund siden, men mener den ble solgt, lurte bare på om det var du som eide den også. Sto vel Vi-pec v44 sprut i den ifra Håland

Tenker du på den som var ombyg til m3, uten C stolpe kasetten?

Den jeg hadde gikk tideliggere i rally, med Bang som sjofør.. Den var vist forholdsvis kjent her i destriktet. Racefix bygde om bilen med m5 motor og div, og hadde den stående noen år før jeg kjøpte den. Men det var veldig lite som fungerte skikkelig på bilen, så har brukt mye tid på å forandre på forskjellig. Og når den faktiskt fungerte veldig bra, valgte jeg å vrake bilen! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...