Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skulle bytte ratt på e 46.koblet fra batteriet en halvtime fra jeg koblet fra aibaggen.men da jobben var gjort og batteriet var koblet på,lyste airbaglampa.Noen som vet om det er vanlig å måtte nulstille airbaglampa hvis airbaggen er koblet fra?

Skrevet

Da jeg byttet ratt på min bil fra fire-eikers ratt uten multifunksjon til tre-eikers sportsratt med multifunksjon, så begynte airbag lampen å lyse med meg og.

Dro så til min lokale BMW-forhandler og lurte på om de kunne resette det for meg. Hadde et lite håp om at de kunne ta med seg verktøyet sitt ut og resette det for meg mens jeg ventet. Det var ikke muligheter for.. Jeg måtte få satt opp time (en uke senere), og de skulle ha ca 1000,- for å gjøre dette. Dette syns jeg var litt drøyt, så jeg lot være.

Tenkte da i stedet å kjøpe meg dette verktøyet: http://www.peakeresearch.com/srstool.htm. Tok litt tid å få det tilsendt, og det kostet litt (gikk sånn ca opp i opp i forhold til å levere inn bilen på verkstedet). Jeg hadde planer om å ettermontere cruise-control så jeg tenkte jeg kom til å få bruk for det igjen.

For å svare på spørsmålet ditt, så måtte jeg bruke scan/reset-verktøy når jeg byttet ratt, men jeg trengte ikke å resette når jeg koblet det nye rattet fra igjen når jeg skulle ettermontere kabelsettet til cruisecontrol.

Kan det være at airbag lampen bare slår ut når du bytter fra en airbag til den andre, og ikke når du kobler inn og ut den samme?

Skrevet

For det første, så trenger man ikke å koble ut batteriet for å ta av rattet!

Det holder at du tar ut nøkkelen før du kobler av Ratt-airbag.

Om dere har koblet ut batteriet med nøkkel i og tenning på!?!!? SÅ Kan det skape problemer. Kontroller også om du ikke har bøyd noen stikkere.

Vi har fast pris på 450,- for diagnose, sletting av feilkoder. Og det gjøres omså med en gang hvis det finnes tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...