Gå til innhold

S50B32 - Helt død, Noen innspill ? Prøvekjøring ( haster)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde samme problem på min 3,0 da jeg monterte i ny clutch, ikke ett lift tegn da jeg vridde om nøkkelen, men da jeg sjekka litt var faktisk ledningen som går fra startrele og inn i bilen røsket litt ut av en merkelig grunn. jeg holdt på i flere timer før jeg sjekka rele ledningene som styrer strøm til ews å starter, sjekk ledningene under alle de sorte små sikringnen som strå i motor rom. noen er til lamda der oxo, Kansje du er heldig å det faktisk er så sinnsykt enkelt.. ble så forbanna at jeg faktisk koblet opp ny ledning med trykk knapp til start før jeg fant problemet:)

bare prøv å trykk ledninger opp i releene mens en kompis holder på nøkkel i start pos. det er verdt ett forsøk:)

slår starte inn? går motor rundt egentlig? ikke at det står 12v på starter for det gjør det uanz, strømm til innslag er det jeg lurer på. å det jeg tror er problemet ditt

Skrevet
hadde samme problem på min 3,0 da jeg monterte i ny clutch, ikke ett lift tegn da jeg vridde om nøkkelen, men da jeg sjekka litt var faktisk ledningen som går fra startrele og inn i bilen røsket litt ut av en merkelig grunn. jeg holdt på i flere timer før jeg sjekka rele ledningene som styrer strøm til ews å starter, sjekk ledningene under alle de sorte små sikringnen som strå i motor rom. noen er til lamda der oxo, Kansje du er heldig å det faktisk er så sinnsykt enkelt.. ble så forbanna at jeg faktisk koblet opp ny ledning med trykk knapp til start før jeg fant problemet:)

bare prøv å trykk ledninger opp i releene mens en kompis holder på nøkkel i start pos. det er verdt ett forsøk:)

slår starte inn? går motor rundt egentlig? ikke at det står 12v på starter for det gjør det uanz, strømm til innslag er det jeg lurer på. å det jeg tror er problemet ditt

Du mener disse reelene som står vedsidenav sikringsboks ? der hvor pluss kommer inn ? :)

har kun målt om jeg har strøm ned på start motor men ikke styrestrøm .

Men er helt dødt, startmotor går ikke rundt .

Du kan tenke deg hvordan det er å vri om nøkkelen uten batteri i bilen .

skjer ikke en eneste drit !!

er lys i dash og vinduer og cab og stereo , alt virker helt 100 .

men ikke tegn til liv når jeg vrir for å starte .

Skrevet

Har du virkelig ikke målt om du har styrestrøm inn på starteren.. Det er jo den eneste logiske plassen å begynne.

Er det strøm der måler du deg bakover til du finner feilkilden.

Skrevet

Har kun foretatt en enkel måling på starter for å se at det er strøm der da jeg ikke hadde tilgang på folk som kunne vri nøkkel for meg :) .

Styrestrømmen skal måles nå så fort jeg har tid til å reise ut og kikke på den igjen, men ser egentlig ikke dette som logisk nå som ews boksen ikke har dette suverene tikket sitt .

uten at den tikker er jo såklart starteren død utifra det jeg har forstått :) .

Tar gjerne imot flere innspill

Legger opp en ny update når jeg har fått målt strøm inn på stikke til ews boks og styrestrøm på starter .

Skrevet

Du mener disse reelene som står vedsidenav sikringsboks ? der hvor pluss kommer inn ? :)

har kun målt om jeg har strøm ned på start motor men ikke styrestrøm .

Men er helt dødt, startmotor går ikke rundt .

Du kan tenke deg hvordan det er å vri om nøkkelen uten batteri i bilen .

skjer ikke en eneste drit !!

er lys i dash og vinduer og cab og stereo , alt virker helt 100 .

men ikke tegn til liv når jeg vrir for å starte .

ja sjekk dem ledningene på de Releene. trykk bare ledninger inn å se om du får respons. hadde akurat det samme problemet med min, alt funket men ikke innslag starter

Skrevet
Har kun foretatt en enkel måling på starter for å se at det er strøm der da jeg ikke hadde tilgang på folk som kunne vri nøkkel for meg :) .

Styrestrømmen skal måles nå så fort jeg har tid til å reise ut og kikke på den igjen, men ser egentlig ikke dette som logisk nå som ews boksen ikke har dette suverene tikket sitt .

uten at den tikker er jo såklart starteren død utifra det jeg har forstått :) .

Tar gjerne imot flere innspill

Legger opp en ny update når jeg har fått målt strøm inn på stikke til ews boks og styrestrøm på starter .

starter har ALLTID 12v på + den er jo koplet dir til batteri.....

ews boksen får strøm fra de relea ved sikrings boks, det er to av de svarte små. der skal vær 5 stk. to sorte små til lamda og de to andre sorte til tenning til lys å div den hvite til start og styrestrøm fra tenning til ews. å får ikke du styre strømm fra rele til ews så slår selfølgelig ikke starter inn å ews lager heller ikke det lille tikket sitt. prøv å se mulig du får deg en aha opplevelse, der er ihverfall noe som er galt fra tennigslås å inn til rele som styrer ews og innslag. kan nesten vedde ræva mi på at det er her problemet dit ligger. så lenge alt annet fungerer å ikke ews og starter.

ews lager tikkelyd om den har strøm uanz tikke lyden er faktisk relet inne boksen som tikker kretsen ok å slik at du kan starte.(nøkkel og ews er i synk) er som et rele faktisk.

men som sagt sjekk de ledningene dem har en tendens til å skli ut på akurat denne ledningen. mellom tykk rød med en hvitstripe på dette relet om jeg ikke tar helt feil.

jeg ska stikke ut i bilen min å ta ett bilde så du ser hvilken det er snakk om

Skrevet

my bad............

de sorte er ikke til start men de hvite er til start som vist på bildet her.

er ledningene bare litt ute så får du dette problemet.

j00hkj5pwsdsw7pgg1ya.jpg

så lykke til....

Skrevet
my bad............

de sorte er ikke til start men de hvite er til start som vist på bildet her.

er ledningene bare litt ute så får du dette problemet.

j00hkj5pwsdsw7pgg1ya.jpg

så lykke til....

Takk for all infoen og utfyllende svar :) .

Jeg kommer tilbake til tråden om dette fortsatt blir et vedvarende problem :)

Skrevet

det letteste for å sjekke om det bare er starteren her er jo bare å sette en ledning i mellom 30 og 87 i stikke til startrele ved sikringsboksen. mens tenninga står på hakk 2. dette gjøres for å tvangskjøre starteren

- hvis det ikke skjer noen ting er det jo ikke strøm på 30 eller du har brudd i mellom 87 og starteren. eventuelt godsfeil på motoren, eller du har en starter som er defekt.

- hvis bilen starter så er det noe dårlig kontakt i tenningslåsen. (hadde en bil som var sånn før) eller startrele er defekt

- hvis starteren går rundt og bilen ikke starter er det noe ews feil

du som skulle kjøpe m3en til kenneth eller?

Skrevet

Heisann, etter som brukeren min har blitt hacket har jeg da laget meg en ny en !

Har litt liten tid for feilsøking denne uka, men takker masse til alle innspill jeg får .

kommer tilbake til tråden i løpet av denne uken eller starten av neste !

har nå fått mange gode forslag og en del som kan prøves ut for feilsøke.

kom gjerne med flere forslag de taes godt imot

stemmer det er jeg som handler av kenneth .

mvh joakim engh

• 2 weeks later...
Skrevet
har vært borti ews problemer før men husker at starteren gikk rundt ihvertfall. var bare bilen som ikke ville fyre

Om du ikke har jord/strøm til ews boksen så skjer det ingenting, men om f.eks chip, ringantenne osv er defekt så vil den svive ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...