Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe på disse motorene som kan brukes om hverandre? Jeg tenker da på starter, dynamo, oljefilterhus osv....?

Takker for svar. :)

Trodde det var m52tub28 men det er det ikke. Det er m52b28.

Skrevet

De er så å si ganske identiske..

Forskjellen er at M52 er alublokk :) Og toppen er litt forskjellig, men det går an å montere dem sammen.. Er bare forskjellig på følere.. :)

Fleste deler går om hverandre :)

Skrevet

Det var godt å høre. :D

Så det vil si at de delene jeg nevner kan taes av min m50b20 og sette de på m52tub28`n? Det sitter e39 bunnpanne på den og jeg skal ha den i e36, har hørt at jeg må bytte oljepickup`n og?

Skrevet

Flytter du over alt fra din m50 går det fint

må bytte oljepickupen ja siden sumpen sitter på andre siden på e36

Og så er det noen 5 serie motoren som bare er levert med 1 vanntemp føler, 3 serien trenger 2 stk

Skrevet
Det var godt å høre. :D

Så det vil si at de delene jeg nevner kan taes av min m50b20 og sette de på m52tub28`n? Det sitter e39 bunnpanne på den og jeg skal ha den i e36, har hørt at jeg må bytte oljepickup`n og?

Trodde u mente vanlig M52 med enkel vanos jeg, det er forskjeller på M52 enkel og M52TU dobbel vettu.. :P

Men du kan bruke ting som generator osv..

Skrevet
Aha, men passer bunnpanna da?

Passer ikke fra m50 vis du ikke bygger om alt til m50

å TU nei da går det ikke :mrgreen:

Skrevet
Flytter du over alt fra din m50 går det fint

må bytte oljepickupen ja siden sumpen sitter på andre siden på e36

Og så er det noen 5 serie motoren som bare er levert med 1 vanntemp føler, 3 serien trenger 2 stk

Jeg har en 99 mod m52tub28 fra e39. Funker dette da? Skulle skrevet det i første tråd.

Skaffe ledningsnett fra e36 da, med samme motor?

Skrevet
Ingen E36 har dobbelvanos motor dessverre.. :/ S du har nok fått tak i enkeltvanos ledningsnettet..

Hva mener du? Jeg har bare ledningsnettet til e39 jeg.

Skrevet

Åja, haha. Jeg bare antok feil. Du kan vel bruke E39 sitt ledningsnett i E36.. Ser ikkenoproblem i det? :) Kan være litt forskjellig lenge på noen av ledningene.. Men men :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...