Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg også spørre om ZF kassa fra E36 328i er den samme som sitter i E36 M3 3.0 5-trinns ?

Ser de har forskjellig delenummer på ETK :D

Det er samme ja. Og delenummerne er like i etk, men du må sammenligne delenummerne på delene som sitter inni kassa og ikke selve clutchhuset da det er regne texas i etk ;)

• Svar 857
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tror det er E34.

Noen mener at TDS kassene er bedere enn 328/528-M3 3.0 osv. Men de er jo like inni.

Men det som er kjekt med ei TDS kasse, er ar den har aldrig vært over 4000 rpm nesten, og da eller aldri noe bomgiring :mrgreen: Dvs synk ringene er som nye :mrgreen:

Skrevet

Gratulerer med ferdigstilt garasje Yngve:)

Ser jo rimelig strøken ut, pøs på med bilder da, er mer interessert i garasje enn bil for øyeblikket:)

Skrevet
Gratulerer med ferdigstilt garasje Yngve:)

Ser jo rimelig strøken ut, pøs på med bilder da, er mer interessert i garasje enn bil for øyeblikket:)

Jo, takk. :applause:

Men er ikke helt ferdig enda. Driver å maler og lakker div, så skal jeg lage et bordt osv. Så vaske ned hele og rydde ut den bilen jeg holder på med.

Så om noen uker, kommer det bilder :mrgreen:

Skrevet

Monterer litt bremser på en E46 M3 i dag :D Helt rått hvordan kvalitet det er på disse.

Prøvde varme kalipperne med varmepistolen, og de blir ikke varme :mrgreen:

j8o1hr1sz0t36bok6kum.jpg

wvavwf954fusrajvpovb.jpg

jwlt5v94a9v710a3kzh1.jpg

Skrevet

Varme kalipper med varmepistol???? Ligg unna tynner'n du nå :wink:

Ser ut til å blir en kjapp banebil den M3'n der.

Går veien med 02 også ser jeg. Følger med i tausehet her og har trua på at dere gutta får snekra sammen denna til kjøring denne sommeren.

Fornøyd med endelig å kunne skru i egen skikkelig garasje? Det lille du har vist fram ser jo kanon ut :)

Trond

Skrevet

Brembo-kalipperene er vel alu, som naturligvis har høy varmekonduktivitet. Men kan hende coatingen har en skjermende effekt. Varme blir de nok etterhvert uansett.. ;)

Skrevet

Måtte varme av noen org tags som satt på dem. :D

Ja, vi lever i håpet at vi skal kjøre i løpet av sommeren. Men mye igjen, som tar sykt mye tid. :shock:

Kommer masse bilder av garasjen når den er 100% ferdig. Bare et bord, noen plater og div som skal lages osv først. :D

Skrevet

Da har bærearmene kommet fra pulver lakk, nye lager og elokserte M3 nav. :D

Driver å "kødder" en del med fjærbein og forstillings opplegget. Har funnet ut at det blir E36 318 spindler, med PeeBee`s overcustom bærearmer, E46 M3 bremseskiver og E39 alu kalippere, mest sannsynlig.

De willwood kalipperne får jeg ikke brukt, pga BBS RS og de andre 16" oldscool hjula.

Så kan jeg jo om noen år, selge unna oldscool hjula, kjøpe noen andre felger, lage ny look og bruke willwood kaliperene :mrgreen:

5km342.jpg

1jpwmf.jpg

i6wf20.jpg

29bmuiv.jpg

Skrevet
Tror det er E34.

Noen mener at TDS kassene er bedere enn 328/528-M3 3.0 osv. Men de er jo like inni.

Men det som er kjekt med ei TDS kasse, er ar den har aldrig vært over 4000 rpm nesten, og da eller aldri noe bomgiring :mrgreen: Dvs synk ringene er som nye :mrgreen:

må huske at tds kassa har annen vinkel ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...