BMW E30 325 Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Den tråden her har gått meg husforbi. At du skal bygge oldschool bil må bli bra. Fin felg samling
Pedi Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Så denne under siste turen på Nurburgring, så da ble det modelbil kjøp Ikke bare du som handler leketøy... Her er noen av mine biler også: Sorry OT, Yngve, men modellbiler er gøy Edit: Ikke bare far i huset liker gamle E21er, selv katten digger E21... Han pleier å sove oppå denne...
joachim sørlie Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 lurt gromt med modellbiler da og ellers så kommer det her til og bli steike bra, som vanelig..
M3 Yngve Skrevet September 14, 2011 Forfatter Skrevet September 14, 2011 Kult med moddel biler Men katter hater jeg
Trond.S Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 Snubla over en prosjekttråd om en kar som bygger e36 for- og bakstilling på en 02. Her en en link visst du ikke har sett den:) http://www.bmw2002faq.com/component/opt ... ,/start,0/ Når vi først er inne på forstillinger. Ta f.eks en e36 for å montere den på originale 02 rammevanger og smalne den ca 5-10cm på midten. Hvordan vil kortere styrestag slå ut om man har tenkt å sladde og bruke en fullt utslag? Trond
M3 Yngve Skrevet September 16, 2011 Forfatter Skrevet September 16, 2011 Tusen takk Trond, der var det mye nyttig info til meg. Lurer bare på om jeg må rette S54 litt, ellers så tror jeg vi får problemer med eksosen. Skjønte ikke helt hva du mente med styre tinga ? Vet ikke helt enda om det blir E30 M3 bein, eller E36, E46 spindler.
M3 Yngve Skrevet September 16, 2011 Forfatter Skrevet September 16, 2011 Noen som kan forklare hvordan han har fått den E30 traversen på der ? Har han laga nye fester til den ? Ser jo ut som den ikke er korta noe ?
Trond.S Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 Han har sveisa ut nye bokser utenfor rammevangene som fester til e36 traversen. Ligger et bilde av det visst du ser over en gang til Tenkte på om korte styrestag var negativt for noe? Ackermann, bumpsteer og alt dette de som drifter og de av oss som prøver å sladde ikke vil har noe av. Du har jo forska litt på bmw for å få skikkelig sving osv tenkte jeg på
e30 tommis Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 litt inspirasjon http://www.stanceworks.com/forums/showt ... 742&page=2
M3 Yngve Skrevet September 16, 2011 Forfatter Skrevet September 16, 2011 Var bak jeg mente, foran er det greie bilder, men bak står jo pluttselig bakstillinga på !! Akerman pleier å bli bra på BMWer, er Nissan som sliter mest med det. Vet ikke hvordan det blir når man flytter staga så mye inn, men blir nok greit det.
Trond.S Skrevet September 17, 2011 Skrevet September 17, 2011 Haha... Tenkte bare forstilling jeg så la ikke merke til at du skreiv e30 travers. Det er forresten compact bakstilling han har brukt også så tenker du over det. Traversen er jo lik men bærearmene er ca 2cm bredere pr side om jeg ikke målte og husker helt feil. Den jeg kjøpte av deg en gang i tida gjorde hvertfall innerskjermene på e30'n min blå av all subbinga Han har tydeligvis lagd nye fester 25mm lenger fram enn orginal innfesting: " The E36 sub frame was about 50mm wider than the 2002, and it needed to come forward 25mm. So I remounted the front bolts and gave the sub frame some clearance. I am getting some plates made that will go from this mount to the floor pan (some extra bracing) " Har du snakka med Stig om det da? Mener jeg har hørt noe snakk om at han hadde e30 bakstilling montert med bare hjemmelagde foringer som ble borra opp ute av senter på den røde med s14. Er traversen bare 50mm bredere total burde det være mulig å lage en aluforing som du borrer hullet 25mm til siden og samtidig 25mm bakenfor senter av foringen. Er e30 foringen stor nok vil jeg tro det er enkleste metoden Har trua på at dette blir en morsom bil når den blir ferdig. Satt på med Haraldstad sin touring med turbokonvertert M10B18 på ca 230hk og det var en intens opplevelse
M3 Yngve Skrevet September 17, 2011 Forfatter Skrevet September 17, 2011 Ja Z3 og Compack er breiere, men tror den kun er ute ved navet. Jeg står ute med dette prosjektet enda, så har jo regnet i bøtter og spann nå. For har planer om å få ned bakstillinga og få mekka opp E30 M3 bakstillinga snart. Skal bygge en E46 318 turing som skal få M3 drivlinje først, så selge og da blir det noen kr til over til denne her.
Nupen1 Skrevet September 17, 2011 Skrevet September 17, 2011 Gler meg til du kjem skikkelig i gang med denne her!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå