chrlod Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 Hei Vurderer å importere en 118D E81 08-mod med diselpartikkelfilter (DPF). Bilen er av forhandler oppgitt til 119 g/km, men jeg ser andre tilsvarende biler som er oppgitt til 123 g/km, 140g/km og 144 g/km. Hvilken er riktig og brukes i importkalkulatorene? Forskjellen mellom 119 og 144 g/km utgjør over 20.000 i avgiftskroner, så greit og få det avklart Om noen har erfaring med import lurer jeg også på ca hvor mye man må reine med å betale for å få bilen fraktet til Norge? På forhånd takk for svar
Ellingsen B. Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 HeiVurderer å importere en 118D E81 08-mod med diselpartikkelfilter (DPF). Bilen er av forhandler oppgitt til 119 g/km, men jeg ser andre tilsvarende biler som er oppgitt til 123 g/km, 140g/km og 144 g/km. Hvilken er riktig og brukes i importkalkulatorene? Forskjellen mellom 119 og 144 g/km utgjør over 20.000 i avgiftskroner, så greit og få det avklart Om noen har erfaring med import lurer jeg også på ca hvor mye man må reine med å betale for å få bilen fraktet til Norge? På forhånd takk for svar Be om kopi av co2 dokumentet til bilen... De nyere 118d har 119 co2 utslipp. Frakt til Norge ligger på ca 8-12k.. Avhening av hvor bilen står i Tyskland.
BruteForce Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 3-6k penger å frakte den til Norge, avhengig av ant. liter diesel du må fylle, og hva du må betale for fly & hotell:)
e36drift316 Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Ville ikke importert en bil med n47 motoren da det er masse problemer med disse motorene. Når du importerer har du jo ikke garanti og da kan bytte av blokk og veiv bli litt kjedelig
BruteForce Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Kjøp forsikring av typen BilPluss fra Gjensidige (IF har også tilsvarende, men ikke like god dekning). Denne fungerer i praksis som løpende garanti fram til bilen er 8 år, eller har gått 200.000 km. Knallfint for oss som importerer selv og trenger en eller annen for for garanti. I mitt tilfelle fikk jeg ytterligere EUR 2k i rabatt på bilen for å droppe Premium Sel. garantien (denne var jo tilnærmet ubrukelig uansett -"win-win". Har dog ikke hatt noen problemer. Forsikringen dekker, sitat; "motor, girkasse og alle mekaniske og elektriske komponenter i forbindelse med disse". Ved alle tilfeller av driftsstans dekkes også leiebil. Reparasjon blir utført på merkeverksted. Gjensidige samarbeider med Bavaria.
jorg1s1 Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Ville ikke importert en bil med n47 motoren da det er masse problemer med disse motorene. Når du importerer har du jo ikke garanti og da kan bytte av blokk og veiv bli litt kjedelig Mener du ikke M47 motoren? N47 satt jo i facelift bilene og bør være bedre enn M47...?
e36drift316 Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Nei jeg menerN47 motor. m47 er det lite problemer med..
CrZyWiz Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Nei jeg menerN47 motor. m47 er det lite problemer med.. Da kan du vell også forklare hva det har vært "mye" problemer med da?
e36drift316 Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Ja det kan jeg veit du:D Registerkjede som blir strekt=bytte veiv og alle drev Registerkjede som ryker=bytte veiv og drev og skinner Defekt blokk pga. dårlig gods mellom syl 2og 3=bytte blokk
CrZyWiz Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Ja det kan jeg veit du:DRegisterkjede som blir strekt=bytte veiv og alle drev Registerkjede som ryker=bytte veiv og drev og skinner Defekt blokk pga. dårlig gods mellom syl 2og 3=bytte blokk Ja, så var det å vise til kildene da? Tror du er på tynn is, også i denne tråden.
e36drift316 Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Ok greit det. Ring BMW norge å spørr dem da vel.. Da får du vel det svaret du vil ha
ohboy Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Ja det kan jeg veit du:DRegisterkjede som blir strekt=bytte veiv og alle drev Registerkjede som ryker=bytte veiv og drev og skinner Defekt blokk pga. dårlig gods mellom syl 2og 3=bytte blokk Dette stemmer på en prikk. Hatt mye problem med de motorene. Så det så
e36drift316 Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Ja det kan jeg veit du:DRegisterkjede som blir strekt=bytte veiv og alle drev Registerkjede som ryker=bytte veiv og drev og skinner Defekt blokk pga. dårlig gods mellom syl 2og 3=bytte blokk Dette stemmer på en prikk. Hatt mye problem med de motorene. Så det så Takk endelig noen kloke folk her
CrZyWiz Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Ja det kan jeg veit du:DRegisterkjede som blir strekt=bytte veiv og alle drev Registerkjede som ryker=bytte veiv og drev og skinner Defekt blokk pga. dårlig gods mellom syl 2og 3=bytte blokk Dette stemmer på en prikk. Hatt mye problem med de motorene. Så det så Takk endelig noen kloke folk her Han der er ikke av de kloke her inne(Hvem pokker "gidder ikke" benytte seg av garanti, bare for å være kul?), han ligner igrunn litt på deg. Sier det som passer han der og da, og vær og vind. BMW nevner ikke de problemene du beskriver der.
badsha Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 N47 mottorene har hatt mye!! problemer. dette kan jeg bekrefte fra både fra venner som jobber for bmw samt bmw Norge. og da snakker jeg om Dieselmottorene. register ras er det som forekommer stort sett over 100.000 km++ http://translate.google.com/translate?j ... -578548%2F
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå