Gå til innhold

bmw 1993 mod ombygd til M5 3.6 Kjøpe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var merkeleg HK effekt på den 3.6 :S

S38B36 er kjent for å vere ein veldig god motor og etter det eg har hørt tåler dei meir juling enn ein 3.8.

Personleg ville eg heller sett på ein 540 ;) Ligger ein til salgs her på forumet også - M60 motoren lagg også på topp på Wards 10 Best Engines-listen i ca seks år. Har prøvd begge typer, samt M5 3.8l, og ville heilt klart gått for ein 540.

Skrevet
Var merkeleg HK effekt på den 3.6 :S

S38B36 er kjent for å vere ein veldig god motor og etter det eg har hørt tåler dei meir juling enn ein 3.8.

Personleg ville eg heller sett på ein 540 ;) Ligger ein til salgs her på forumet også - M60 motoren lagg også på topp på Wards 10 Best Engines-listen i ca seks år. Har prøvd begge typer, samt M5 3.8l, og ville heilt klart gått for ein 540.

+1

Skrevet
noen som vet hvordan disse er i forbruk?

740 min ligger værtfal på 0.9-1.0 på langkjøring 1.2-1.3 på mindre turer å da kjører jeg ikke som bestemor heller. ;)

på mit værste var jeg på 1.7 i vinter, da var antispin mer av en på.

3.8 har jeg hørt 1-1.5

3.6 ligger vel på det samme tenker jeg

kan ikke tenke på forbruket vist du ska ha deg sån bil.

Skrevet

Hvis den effekten stemmer er det vel ikke s38b36 i den.

Kanskje det står m88 (forgjengeren til s38 som ble brukt i diverse andre M

biler som f.eks e28 m5 og M1) i den. Den hadde denne effekten.

Skrevet

At 3.6 tåler mer juling en 3.8 er bare tull. Og det er alltid noe "Jeg har hørt", helt idiotisk.

3.8 er en mer moderne motor, men tørst. Min lå på ca 1,7 på bykjøring. 3.6 litern er enda litt tørstere grunnet eldre konstruksjon.

540 er nok en litt mer moderne motor, men langt ifra like morro som M utgavene.

Mener jeg har sett denne til salgs før, og da var det en S50B30 motor i den, altså E36M3 motor...

Skrevet

Har sett denne på Autodb for 1-2år sida tror jeg... For 30k er nok ikke bilen godkjent ombygd til M5 og dermed ikke noe jeg ville brukt penger på. Sjansene er nok små for å få den godkjent i ettertid pga vekt og at E34 M5 har et noe annet chassis. HK stemmer heller ikke med en E34 M5 3,6. Ville nok åpna lommeboka litt til for å få en original klassiker!

Skrevet
At 3.6 tåler mer juling en 3.8 er bare tull. Og det er alltid noe "Jeg har hørt", helt idiotisk.

Sjekket på Autopower.se; http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/. Du får ta det opp med dei vist du meiner det er feil. :wink:

"anses" står det, som blir noe som ligner på "muligens". Altså synsing.

Akkurat samme som alle som har hørt at 3l M3 tåler så mye mer en 3.2l M3.

Skrevet

Direkte oversatt fra svensk er dette ansett. Muligens på svensk blir "möjligen". Anses brukes forøvrig i norsk språk også, men veldig lite. F.eks NAV anses som offentlig servicekontor.

Ansett betyr i hovedsak respektert,som nyter alminnelig aktelse. Feks; dårleg ansett, høyt ansett etc.

Synsing på svensk blir i hovedsak gissningar, ettersom dei ikkje har noko direkte oversatt ord for det, igjen oversatt til norsk blir det gjetninger. Koriger meg vist eg tar feil - er noen år siden eg tok lingvistikk :)

Skrevet

Direkte oversatt fra svensk er dette ansett. Muligens på svensk blir "möjligen". Anses brukes forøvrig i norsk språk også, men veldig lite. F.eks NAV anses som offentlig servicekontor.

Ansett betyr i hovedsak respektert,som nyter alminnelig aktelse. Feks; dårleg ansett, høyt ansett etc.

Synsing på svensk blir i hovedsak gissningar, ettersom dei ikkje har noko direkte oversatt ord for det, igjen oversatt til norsk blir det gjetninger. Koriger meg vist eg tar feil - er noen år siden eg tok lingvistikk :)

3.8 tåler ikke mindre enn 3.6 dermed basta.den er faktisk bedre på noen pungt. ting som var litt dårlige på 3.6, feks kilepatenten på triggerhjul er utbedret på 3.8.Bortsett fra det er di nesten identiske i konstruktion. eneste jeg kommer på som er dårligere på 3.8 er svinghjulet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...