Skilbert Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Hei, håper dere kunne hjelpe meg litt Har et ganske irriterende problem! Når jeg kom ut til bilen i dag (E30 325ix) og vridde om nøkkelen i førerdøra, fungerte ikke sentralåsen. Det vil si at jeg kom meg inn gjenom førerdøra, men alle de andre dørene forble låst. Jeg prøvde å åpne de andre dørene ved å dytte opp den knappen/stangen man låser døren fra innsiden med, men det var nytteløst. Gikk så ut av bilen igjen, og prøvde å låse førerdøra, men dette fungerte heller ikke... Kan nevnes at før dette skjedde hadde jeg klart å låse døren med det ene vinduet nede. For meg virker det som det er selve motoren som låser døren som er ødelagt, siden jeg hører tikking når jeg vrir om nøkkelen, men det skjer altså ingenting. Forslag? På forhånd takk for svar
spruddel Skrevet September 3, 2011 Skrevet September 3, 2011 viewtopic.php?f=1&t=201099 Kan også følge med her om det kommer noen forslag her etterhvert
FKS Skrevet September 10, 2011 Skrevet September 10, 2011 Jeg har samme problem med min bakdør. 88mod e34. Får ikke opp døren! Klarer ikke å dra opp låseknappen. Har du funnet ut av feilen??
Skilbert Skrevet September 10, 2011 Forfatter Skrevet September 10, 2011 Nei, har ikke funnet ut av det.. Den skal på verksted på onsdag, kan oppdatere da
Skilbert Skrevet September 17, 2011 Forfatter Skrevet September 17, 2011 Problemet er løst. Kostet 3000 på Arne Gulbrandsen i Oslo. De arbeidet med kontakten mellom førerdøra og a stolpen og en waier, sa de hvis dette er til hjelp for noen!
ehrnst Skrevet September 17, 2011 Skrevet September 17, 2011 Dead lock som har hengt seg? Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Morty999 Skrevet September 17, 2011 Skrevet September 17, 2011 skulle gjerne visst hva dette var.. da jeg har samme problem på 2 dører.. også har sentrallåsen sluttet å funke
FKS Skrevet September 17, 2011 Skrevet September 17, 2011 Dead lock som har hengt seg?Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk Dead lock?? Kan du forklare??
spruddel Skrevet September 17, 2011 Skrevet September 17, 2011 Søk opp dead lock på google. Men jeg og skilbert holdt på litt med dette før den ble sendt på verksted. Jobbet i førerdøra i overgangen fra døra til chassiet om folk skjønner. Er ofte irring på pin-ene der som skaper dårlig kontakt. Muligens det er problemet for deg også Morten. Da vi holdt på med dette, så virka plutselig el-speila også som ikke virket før, så i den kontakten der kan man vel fort miste mye funksjonalitet som går til/fra døra.
Morty999 Skrevet September 17, 2011 Skrevet September 17, 2011 har prøvd alt i kontaketen.. men hjelper ingen ting før så låste den dørene når jeg vrei helt om altså til "dead lock" skal aktiveres.. da låste den 3 dører.. og plutselig ville den ikke det mer heller, og da var h framdør låst og v bakdør.. har måttet fjerne staget til motorene for å få opp dørene igjen..
spruddel Skrevet September 17, 2011 Skrevet September 17, 2011 Kan det være reléboksen som er gåen da?
Skilbert Skrevet September 17, 2011 Forfatter Skrevet September 17, 2011 Hører du noe klikking i releet når du vrir om nøkkelen, eller skjer det ingenting ? Fant ut etter en dag med bruk at verkstedet ikke hadde gjort en holdbar jobb.. dørene funker bare noen ganger, og plutselig slutter el vinduet på førerdøra å fungere. Bare kaos med den kontakten med andre ord. Skal nok tilbake til verkstedet og klage litt snart
Kvasi Skrevet September 17, 2011 Skrevet September 17, 2011 Er det ikke bare å avisolere 15-20 cm ledning og klippe av passe biter, 0,5 cm tenker jeg, og putte bitene i hver av kontaktene på hunnsiden, og så lure kontakten på plass.
spruddel Skrevet September 17, 2011 Skrevet September 17, 2011 Kan faktisk være verdt et forsøk Kvasi. Så det blir litt trangere og det presses mot hverandre og lager bedre kontakt. Men må isåfall være av meget tynt kvadrat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå