rwd_bergen Skrevet September 3, 2011 Skrevet September 3, 2011 I går blåste varmeapparatet mitt kun varmt uansett om jeg stilte "hjulet" på kaldt, og gradene på minimum. Pga dette slo jeg av varmeapparatet, men da jeg stod i kø etter dette ble bilen varm. Jeg stoppet en stund, før jeg prøvde å kjøre videre. Temperaturen steg fort, men med en gang jeg tok på igjen varmeapparatet sank temperaturen til normalt igjen. Kjørte en lang tur med bilen etter dette, med varmeapparatet på, og temperaturen lå normalt hele tiden. Den har ikke brukt noe vann eller noe. Hva kan være gale? Vannpumpen? Eller tåler de rett og slett ikke at man slår av varmeapparatet og står på tomgang?
Bchris Skrevet September 3, 2011 Skrevet September 3, 2011 Termostat som har hengt seg kanskje? Ikkje vert borti dette, men kan tru det er noe slikt. Kan jo sikkert også være vannpumpa som har streika litt kanskje.
TRF Skrevet September 3, 2011 Skrevet September 3, 2011 antagelig vannpumpe, grunnen til at du kan kjøre er elektrisk sirk pumpe, sammen med varmapp kan gi akkurat nok kjøling til å kjøre rolig.
rwd_bergen Skrevet September 6, 2011 Forfatter Skrevet September 6, 2011 Vil dette gjøre at den blir varm hvis jeg slår av varmeapparatet da? Nå når varmeapparatet er på, uansett temperatur, så er motortemperaturen helt normal. Eneste er at det er sinnsyk varm luft som kommer ut av varmeapparatet når jeg har skurtingen på varm (rød) selv om gradene står på 16grader.. Tar jeg den over på kald blir det noe kaldere.. Men det må vel være noe som gjorde at bilen ble så varm når jeg skrudde av varmeapparatet, men hva? Tenker å skifte vannpumpen og termostaten, men er usikker på om det i det hele tatt er det som er problemet. Anybody?
aigin Skrevet September 6, 2011 Skrevet September 6, 2011 Bilen din har en el sirkulasjonpumpe koblet sammen med magnetventilen(e), så når du skrur på varmen inne i bilen så starter denne og dermed holdes sirkulasjonen i gang. Om vannpumpa's impellere er skadet, så vil ikke den hjelpe til med noe sirkulasjon, så straks du slår av varmen inne i bilen, så stopper all sirkulasjon.. Denne "duppedingsten" er plassert fast på innerskjermen på venstre side i motorrommet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå