Melkvik Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Hei driver og bytter motor i min e34 touring, fant ut att motor jeg har satt inn skal ha en ews koblet til seg, jeg har den "ews modulen" eller hva man skal kalle den, og går en ledning med 3 ledninger ut fra den. Men vet ikke hvor jeg skal koble på denne i bilen? det jeg lurer på er om det er noen mulighet for å koble ut denne ews funksjonen? Eller går det å bare få tak i elnett og hjerne til eldre m50b20, og bruke det på vanos motoren? MVH Vegar
Melkvik Skrevet September 4, 2011 Forfatter Skrevet September 4, 2011 mener det er EWS 1 på denne bilen.... noen som har erfaring med å koble ut?????
Kennethe34 Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Du kan skaffe styreenhet fra vanosmotor uten ews, TROR ikke du må bytte motorledningsnett også. Det er mulig å tyvkoble denne ganske enkelt (husker ikke prosedyren ) ,men tviler på at noen vil legge ut på ett åpent forum hvordan man tyvkobler bmw
Melkvik Skrevet September 4, 2011 Forfatter Skrevet September 4, 2011 Hehe, hmmmm nei ikke vet jeg, får iallefall ikke start på dritten:P
Melkvik Skrevet September 4, 2011 Forfatter Skrevet September 4, 2011 ingen flere med peil på dette? Vurderer bare og slenge på elnett og hjerne fra m50b20 uten ews, passer dette nettet på vanos motoren, eller blir det også bare krøll?
Kennethe34 Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Det blir tull med elnett fra nonvanos motor på vanosmotor ja. Man får jo M50 vanos uten ews også, bare å få tak i fra en 93modell. De hadde ikke ews.
Kennethe34 Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Hva er det som blir krøll da? Du vil bla. mangle stikket til vanos solenoiden, og mener diverse givere er forskjellige på nonvanos og vanos, og da er det ikke sikkert at stikkene passer på heller.
Melkvik Skrevet September 6, 2011 Forfatter Skrevet September 6, 2011 oki, flere som vet noe om å koble ut ews da?
kimf Skrevet September 6, 2011 Skrevet September 6, 2011 hvis det er siemens ms41 motorstyring, så er det nok å få motorstyring flashet til en software der ews er hoppet forbi
Melkvik Skrevet September 6, 2011 Forfatter Skrevet September 6, 2011 flashet? altså mener det skal være snakk om å kutte noen ledninger osv på ews 1, men vet ikke hvilke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå