Alpejohn Skrevet September 24, 2011 Forfatter Skrevet September 24, 2011 Hei igjen, Har gjort litt mer feilsøking nå. Frem i motorrommet der hvor slangen går fra dieselfilteret til høytrykkspumpa, eller på returen fra høytrykkspumpa, sitter det en liten ventil, som vist nok skal styre trykket til matepumpa. Den opner for og redusere trykket. Når bilen går på tomgang, ligger trykket avlest på INPA ca på 3,60 bar. Jeg tok ei klemme og strupa igjen litt på returslangen som går ut fra denne ventilen, da hoppa trykket opp til 3,90 bar! Når jeg ruser på tomgang, synker trykket fra 3,60 til ca 3,30 og stiger igjen etter et sekund kanskje. Når jeg strupa slangen og det lå på 3,90 og jeg rusa på samme måte, sank det til 3,70 og spratt opp på 3,97 bar! Økte mye raskere en uten strupet slange. Er det trygt og ta en liten test tur med klemma på slangen, for og se hvordan ting funker? Kan vel ikke ødelegge noe da Hvordan kan jeg enklest teste om tankpumpa fungerer? Kjenner på tanken at det er noe som er liv i, men vet ikke om det er pga. returdieselen som kommer inn i tanken igjen. Men virker som det durer litt når man legger hånda på tanken. Men skulle funnet ut dette helt sikkert.. Er det noen sikring eller kontakt jeg kan ta av for og se om trykket forandrer seg? Så slipper jeg og demontere plasten under bilen og ta av slangen igjen.. Fredrik
Bayerfan Skrevet Februar 16, 2013 Skrevet Februar 16, 2013 Hei Fredrik Har du funnet noen løsning på trykkfallet? Har du funnet trykkregulatoren på matetrykket? ojo
Alpejohn Skrevet Februar 16, 2013 Forfatter Skrevet Februar 16, 2013 Hei, jeg bytta vel dieselpumpa til ei orginal pierburg og da ordnet det seg, men mistenker at denne ventilen lekker litt slik at trykket ikke er 100%, men det er bra nok til at den går uten problemer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå