Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er faktisk glad det står 316 800 på km telleren på min E36. Noe drastisk mindre på en 93 modell hadde vært unormalt. Er bedre med en ekte km stand enn en som er fiklet med.

Et eksempel er en rød 320I som ligger ute nå med en km stand på 93 000km. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30231604

Setene er utslitt og det er ingen tvil om at bilen har gått lenger. En kompis av meg som var interessert jobber i Et forsikringsselskap og slo opp reg nr på bilen i forsikringssystemet der. I systemet fant han km avlesning på 183 000km i 2003 på den aktuelle bilen, så er vel liten tvil om at den nå har bekket over 300 000km.

u4c3evks9h8jwuuas65q.jpg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Tror vi alle er enige at informasjon om motorbyttet skulle vært med, og at oppgitt km.stand er for kun motoren.

Hvordan vet vi at selger ikke opplyser om at bilen er gått mere? :?:

Skal selv annonsere en bil snart der motor har gått mindre enn bilen og tenkte da å sette inn km-stand på motoren for så å opplyse om km-stand på bil etter å ha fått kontakt med en potensiell kjøper.

Dette er ikke så nøye vurdert ennå men tanken har vært der.(skal nok revurdere dette :mrgreen: )

Ser ut til at det ikke er så lurt da, hvis det er noen vet om det og lager en stor negativ reportasje om det uten å ha sjekket fakta først?

Kan jo tenkes at han kommer til å opplyse om det umiddelbart etter at kjøper har tatt kontakt.

Men det ser jo litt skummelt ut allikevel i dette tilfellet da han ikke har kjørt mere enn noen få km i løpet av et par år da.

Skrevet
Tror vi alle er enige at informasjon om motorbyttet skulle vært med, og at oppgitt km.stand er for kun motoren.

Hvordan vet vi at selger ikke opplyser om at bilen er gått mere? :?:

Skal selv annonsere en bil snart der motor har gått mindre enn bilen og tenkte da å sette inn km-stand på motoren for så å opplyse om km-stand på bil etter å ha fått kontakt med en potensiell kjøper.

Dette er ikke så nøye vurdert ennå men tanken har vært der.(skal nok revurdere dette :mrgreen: )

Ser ut til at det ikke er så lurt da, hvis det er noen vet om det og lager en stor negativ reportasje om det uten å ha sjekket fakta først?

Kan jo tenkes at han kommer til å opplyse om det umiddelbart etter at kjøper har tatt kontakt.

Men det ser jo litt skummelt ut allikevel i dette tilfellet da han ikke har kjørt mere enn noen få km i løpet av et par år da.

Skriver du inn km stand på motoren i annonsa uten å opplyse at motoren er bytta og bilen er gått lenger, da dropper eg den bilen fort ved kontakt.

I annonsa SKAL det stå km stand på bilen øverst. På teksten skal det stå at motoren er bytta og km stand på motoren.

Skriver du feil øverst, so dropper eg den bilen. (sjøl om du opplyser rett km stand i teksten)

Ved minste tegn på useriøs selger, so dropper eg den bilen. Er jo ikkje akkurat problem å finne biler som er til salgs

Skrevet

Har du en bruktimporteret BMW, så er den garantert km-korigert før salg opptil kanskje flere ganger! ;)

E først nå at flere og flere skaffer seg utstyr for å kunne gjøre det samme i Norge, men på nyere BMW så er det ikke så enkelt. Man kan lett avsløre juks om man vil det.. Er ikke så veldig mange i Norge som kan ta de nyere EWS enhetene.

Skrevet

På min E36 320 satte jeg inn en M50B25.

Helt uten tanke på juks eller slikt ble også km stand forandret.

Det jeg gjorde var at jeg skiftet speedometer samtidig med hjerne og motor. Dette pga skade og pixelfeil på det gamle.

Da ble også km forandret til det som var på ny motor.

Har selvfølgelig notert ned orginale km stand men synd jeg ikke fikk det bekreftet ved et verksted el.

Dette går vel på E36 men tror det skal mere til på nyere biler.

Mener også at du kan forandre km stand men allikevel lese av rette km stand ved diagonose.

Uansett, å selge bil der du bevist har jukset må være jævlig etterpå.

De gangene jeg har solgt bil og opplyst om alle feil som jeg visste, har jeg alltid gruet meg for at kjøper skulle ringe og klage på eventuelle feil jeg skulle ha glemt å opplyse om.

Heldigvis sluppet at kjøper har ringt etterpå da :D

Skrevet
Har du en bruktimporteret BMW, så er den garantert km-korigert før salg opptil kanskje flere ganger! ;)

E først nå at flere og flere skaffer seg utstyr for å kunne gjøre det samme i Norge, men på nyere BMW så er det ikke så enkelt. Man kan lett avsløre juks om man vil det.. Er ikke så veldig mange i Norge som kan ta de nyere EWS enhetene.

Garantert faktisk :)

Skrevet
Er nok mye mer km stand juks på biler rundt om enn det folk aner.

Egentlig betyr det lite for en som har litt peil på bil.

Du kan jo få en bil som har gått 100 000 km og ser ut og er som en bil som har gått 250 000km. Og motsatt.

Det som betyr noe er jo hvordan bilen er blitt behandlet.

En med km stand 250 000 som er meget godt i varetatt og fulgt alle servicer, kanskje er mange av kilometrene kommet av lang kjøring og vil være i mye bedre stand enn en som ikke er ettersett i det hele tatt, mye småkjøring med kald bil ol.

De fleste legger merke til mye av dette. Slitte seter, ratt, steinsprutskader, slitt lakk, slitte dørlister, eksoslekkasje. Og slikt som skitten bil, dårlige dekk tyder på likegjyldighet, og i tillegg ser en mye ut fra selgers oppførsel og væremåte.

Hvis en i tillegg har peiling på bil eller tilgang til en kompis som har det, så kan en fort finne ut mye om driverk, motor ol.

Uansett så er det ulovlig :police: , unødvendig [-X , irriterende :grr: og jævlig dårlig gjort :angry:

Skrevet
Er nok mye mer km stand juks på biler rundt om enn det folk aner.

Egentlig betyr det lite for en som har litt peil på bil.

Du kan jo få en bil som har gått 100 000 km og ser ut og er som en bil som har gått 250 000km. Og motsatt.

Det som betyr noe er jo hvordan bilen er blitt behandlet.

En med km stand 250 000 som er meget godt i varetatt og fulgt alle servicer, kanskje er mange av kilometrene kommet av lang kjøring og vil være i mye bedre stand enn en som ikke er ettersett i det hele tatt, mye småkjøring med kald bil ol.

De fleste legger merke til mye av dette. Slitte seter, ratt, steinsprutskader, slitt lakk, slitte dørlister, eksoslekkasje. Og slikt som skitten bil, dårlige dekk tyder på likegjyldighet, og i tillegg ser en mye ut fra selgers oppførsel og væremåte.

Hvis en i tillegg har peiling på bil eller tilgang til en kompis som har det, så kan en fort finne ut mye om driverk, motor ol.

Uansett så er det ulovlig :police: , unødvendig [-X , irriterende :grr: og jævlig dårlig gjort :angry:

Jeg ser som regel alltid godt på bilen og eier, og ikke så mye på tallet i instrumentpanelet, men jeg jobber som bilselger og ser det at utrolig mange stiller spørsmål som for meg er relativt uviktig, slik som: antall eiere, kjøpt ny i norge, hvem har eid bilen tidligere, km stand, kostnader på service.

De som kan bil vet hva de skal se etter, men de som ikke kan bil har som regel snakket litt med kjentfolk som har "peiling", noe som resulterer i mange flotte spørsmål :P er også utrolig mange som synes 5000kr for en service er forferdelig dyrt. Billig bilhold er tydeligvis viktigere enn bilen i seg selv. Misforstå meg riktig, disse variablene kan gi en god pekepinn på bilens tilstand, men det er ikke noe fasitsvar. En eier over lang tid kan være fryktelig negativt om denne eieren har gitt faen i bilen sin.

Skrevet

Jeg må innrømme at antall eiere er interessant info for meg, siden biler med en/få eiere i veldig mange tilfeller vil være jevnt bedre vedlikeholdt. Folk som har eid bilen lenge (siden ny f.eks) blir gjerne glad i den på en annen måte enn folk som bytter bil hvert år. Sistnevnte sparer ofte inn der de kan...

Men ingen regel uten unntak selvfølgelig - jeg har selv kjøpt en 1-eiers Granada (da 23 år) som var relativt råtten. Og en lokal E39 523ia jeg kjenner godt har hatt samme eier siste 13 år og gått 350k km, men forfaller med stadig mer rust og bulker (og vinterdekk året rundt)....

Skrevet

Mexos. Du nevner kjøpt ny i norge.

Ser jeg også mange som henger seg opp i dette og vil ha en Norsk en?

Vil det ikke i mange tilfeller være en fordel med bruktimportert bil. Tenker da på Tyskland der bilene ofte går lange strekninger og ingen salting på veiene.

Skrevet
Mexos. Du nevner kjøpt ny i norge.

Ser jeg også mange som henger seg opp i dette og vil ha en Norsk en?

Vil det ikke i mange tilfeller være en fordel med bruktimportert bil. Tenker da på Tyskland der bilene ofte går lange strekninger og ingen salting på veiene.

Jeg ser ser fordeler med en importert bruktbil mtp. langkjøring og billigere vedlikehold i for eksempel tyskland. Nordmenn generelt har en større bruk og kast mentalitet vedrørende bilene sine enn en del andre land. De fleste nordmenn ser på påkost på bil som en ren unødvendig kostnad og uffer seg fælt. Samtidig må en være obs på at en importert bil har dårligere nybilgaranti (2år kontra 5 på norske), og har bilen vært inne til reparasjon i utlandet kan det være vanskelig å klage på dette når bilen er kommet til norge. Utenom garantiulempene ser jeg nesten bare fordeler med å kjøpe importerte biler. Når jeg tenker meg om så er fakisk alle Bmw'ene, og en mazda jeg har eid importerte biler :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...