Gå til innhold

dunkelyd i motoren, e46 oppdatert med video

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoy!

Har fått en kjip dunkelyd fra motoren på 320'en. Det er en 99 modell, så den har den gode gamle 2 liter sekseren.

Det er ikke noe høyt volum på lyden, og jeg hører den ikke når jeg kjører, kun når jeg står stille. Den går i jevnt tempo, typ "dunk dunk dunk dunk dunk....."

Noen som har noe form for idè på hva det kan være?

EDIT:

Siden jeg er fattig har jeg ikke fått den sjekket hos verksted enda.

Her er video av lyden; http://www.youtube.com/watch?v=fkLf0LQaSsw

Skrevet

kan være mye rart? om du har kjørt med lite olje, så kan det være begynnende rådebank... men sjeldent det låter rolig..

evt kan det være kjedestrammeren din som er utgått, hvor langt har bilen gått?

ellers kan det være lagere i vanos enheten din som kakler.. eller kjedet på oljepumpa... :)

Skrevet

Har aldri kjørt med lite olje, så ser ikke for meg at det skal være det.

Den har kjørt 161 000 nå tror jeg. Tror dere en mekaniker klarer å høre hva det er om jeg tar bilen med inn for en kjapp sjekk hos ett verksted?

og om det er lageret i vanos enheten eller kjedet på oljepumpa, hva koster det å fixe?

Og hvis det er vannpumpen som er på vei å dø, er det dyrt?

edit:

Såg akkurat ett klipp på youtube av en med defekt vanos, og den lyden han hadde stemte ikke med den jeg har. Min er mer "dunkete".

• 3 weeks later...
Skrevet

Sjekk at alle tennpluggene sitter skikkelig fast. Kan skje at de løsner og da lager det dunkelyd.. Billig og enkelt å utelukke iallefall :wink: Høres ikke ut som verken vanos eller kjedestrammer problem, men muligens begynnende rådebank.

Skrevet

Kan det være så lett som at drivreima di har en revne eller lignende som gjør at den hopper litt og lager lyd?

jeg hadde en "takk takk takk" lyd på min E39 m54b22 motor og det var den mekaniske strammeren som hoppa som lagde lyden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...