Simon S Arvesen Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Om jeg har forstått d rett så sier noen at det er utløserlager/thrustlager, mens noen mener det er lager på inngående aksel?? Eller har jeg missforstått fullstendig her nå? Les hva Joachim M5 skriver, han hadde en enkelt test på dette Jeg tor det er inngående lager i kassa, typisk. Jeg tror lav tomgang trigger dette.
Jørgen Lie Skrevet September 8, 2011 Forfatter Skrevet September 8, 2011 Hvis lyden forsvinner idet klutsjen din kobler ut, så er det lageret på inngående aksel i kassa. Hvis lyden forsvinner omtrent bare av at du legger foten på pedalen så er det utløserlager! Comprende? Skal prøve etterpå Om jeg har forstått d rett så sier noen at det er utløserlager/thrustlager, mens noen mener det er lager på inngående aksel?? Eller har jeg missforstått fullstendig her nå? Les hva Joachim M5 skriver, han hadde en enkelt test på dette Jeg tor det er inngående lager i kassa, typisk. Jeg tror lav tomgang trigger dette. Noen ganger er det te-skje metoden som fungerer best, vet du
Aroid Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Det er utløserlagret eller svinghjulslagret som bruker å gå. Vist det er kubbeaksling lagret i gearkassen så får du lyden også når du har fart på bilen å trykk inn clutchen i mens at gearkassen er i gear og med en gang du tar den ut av gear så forsvinner lyden eller blir mye mindre lyd. Men vist du har begynt å få slitt trykkplate så ligger ikke utløserlagret inntil trykkplaten lengere å da ligger utløserlagret løs på akslingen å lager lyd til du trykker clutchen litt inn. Men den lyden fårer kommer under tomgang med løs utløserlager
Teciero Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Slenger meg på denne jeg også... Har akkurat samme problemet i min, der jeg hører klakking fra klutsj/girkasse, når jeg står på tomgang, eller jeg kjører. Lyden forsvinner når jeg trøkker inn klutsjen, men kommer med en gang jeg slipper klutsj pedalen igjen. Har byttet utløserlageret en gang nå (splitter nytt fra Koed), uten noen forskjell. Demonterte på nytt ikveld, og oppdaget da en liten slakke i lageret til akslingen for girkassa. (Innenfor svinghjul), skal prøve å skifte dette nå, for så å teste på nytt. Dette er jo motsatt av det som Joachim_M5 sier...
Joachim_M5 Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Nei, det er IKKE motsatt av hva jeg skriver! Da er det du som ikke skjønner det jeg har skrevet! Det som jeg har skrevet, det er slik det ER, og det er noe jeg VET.
kje Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Hvis lyden forsvinner idet klutsjen din kobler ut, så er det lageret på inngående aksel i kassa. Hvis lyden forsvinner omtrent bare av at du legger foten på pedalen så er det utløserlager! Comprende? Dette stemmer, men lyden kan faktisk også oppstå pga slakke i fjæra som holder utløserarmen. Del 6 her. Da vil utløserarmen ligge å rasle når den ikke er belastet... Dette er selvopplevd.
Towwy Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=196
Jørgen Lie Skrevet September 13, 2011 Forfatter Skrevet September 13, 2011 Takker for masse svar folkens! Skal si fra hvilket lager som har gått heden når jeg bytter det i vinter.. Om det holder
Jørgen Lie Skrevet September 14, 2011 Forfatter Skrevet September 14, 2011 Da er faktisk lyden borte!!! Har ikke vært ute med kassa eller noe som helst faktisk.. Rare greier...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå