BmwDieselPower Skrevet September 10, 2011 Share Skrevet September 10, 2011 Håper at noen vet va de kan være. Bilen er en 94mod 525tds med chip. Lader 1.1bar. Har prøvd og lese feilkoder men finner ingen feil. Har prøvd å bytte div følere men ingen forskjell. Har byttet dieselpumpa siden den var veldig sliten, Men har hatt problemet fra før jeg bytta pumpa. Er tom for idéer har snakka med alle verksted som har litt peiling på bmw. Noen som har vært borti de samme? Er jævla dritt å ikke få dratt bilen over enn 3000omdreininger!! Har funnet løsningen!! :) de var innsugs slangen som ga etter så den ble flat og stengte for lufta:) den var veldig myk, så satte på slangen fra delebilen å da ble problemet borte:) Tusen takk for all hjelp!!:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 10, 2011 Share Skrevet September 10, 2011 dersom den faktisk går i nødprogram, får du jo varsellampe og feilkode (med riktig utstyr). Forklar gjerne mer detaljert rundt symptomene. Hadde du dette problemet før chip? nøyaktig hva skjer osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aigin Skrevet September 10, 2011 Share Skrevet September 10, 2011 e nok turboproblemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet September 11, 2011 Forfatter Share Skrevet September 11, 2011 dersom den faktisk går i nødprogram, får du jo varsellampe og feilkode (med riktig utstyr). Forklar gjerne mer detaljert rundt symptomene. Hadde du dette problemet før chip? nøyaktig hva skjer osv. Får hverken varsellampe eller feilkode, bruker tex diagnose utstyr. Har prøvd og byttet div følere men ikke noe forbedring. Har prøvd og tatt av chipen men blir ikke noe forskjell. Har hatt problemet fra før både pumpebytte og chipping. Har også bytta turbo, hadde problemet før de og. Når trykket blir borte blir de vakuum i innsuget. Så kan det være wastegaten? De ryker veldi svart når turbo (kutter)... Problemet kom plutselig under pådrag. Er noe dritt å ikke få dratt bilen høyere enn 3000rpm!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet September 12, 2011 Forfatter Share Skrevet September 12, 2011 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aigin Skrevet September 12, 2011 Share Skrevet September 12, 2011 Vil jo nesten tro det er fødepumpa som må være gåen, men så krasher det litt i teorien når du sier det ryker kraftig.. da tenker jo jeg turbohavari.. hmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 12, 2011 Share Skrevet September 12, 2011 en tds går helt fint over 3000 uten fødepumpe, fødepumpa går ikke engang under normal kjøring. kraftig røyk er mangel på luft, dette skal egentlig røykbegrenseren ta seg av, men antagelig er denne bare heva til toppen av de som har lagd chippen for deg. logg turbotrykk når problemet oppstår. Kan gjerne følge med på innsp tidspunkt også om diagnoseapparatet ditt kan gjøre dette. Hvordan kjennes turbo ut? Dieselpumpa du satte på, har var den ny og samme nummer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet September 12, 2011 Forfatter Share Skrevet September 12, 2011 en tds går helt fint over 3000 uten fødepumpe, fødepumpa går ikke engang under normal kjøring. kraftig røyk er mangel på luft, dette skal egentlig røykbegrenseren ta seg av, men antagelig er denne bare heva til toppen av de som har lagd chippen for deg. logg turbotrykk når problemet oppstår. Kan gjerne følge med på innsp tidspunkt også om diagnoseapparatet ditt kan gjøre dette. Hvordan kjennes turbo ut? Dieselpumpa du satte på, har var den ny og samme nummer? Har ikke fødepumpe på min, men starter alltid etter 3omdreining. De ryker mye, men det er fordi den er chippet og skrudd manuelt. Har prøvd og ta av luftfilter men blir ikke forskjell.. Turboen kjennes helt fin ut. Pumpa jeg satte i er brukt, den er fra en Opel omega 2.5td. Sjekka hos min bosch forhandler å han sa at så lenge pumpa var nyere enn 95mod hadde det ingenting å si, fordi de var samme pumpe og motorstyring, vet de er forandringer mellom 94 og 95mod... Har sjekka innsp tidspunktet, men problemet kom før både pumpebytte og turbobytte.. Kan døpunkts føreren ha noe men saken å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 12, 2011 Share Skrevet September 12, 2011 her var det mye rot. Hvordan skal denne pumpa "skrus manuelt"? det lar seg ikke gjøre (jeg overhaler og bygger slike pumper). Nei, pumpene etter ca95 vil ikke passe din bil, helt annen elektronikk (magnet istedetfor slepekontakt). vanskelig å gi noe svar når såpass mye av infoen er flytende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet September 16, 2011 Forfatter Share Skrevet September 16, 2011 her var det mye rot. Hvordan skal denne pumpa "skrus manuelt"? det lar seg ikke gjøre (jeg overhaler og bygger slike pumper). Nei, pumpene etter ca95 vil ikke passe din bil, helt annen elektronikk (magnet istedetfor slepekontakt). vanskelig å gi noe svar når såpass mye av infoen er flytende. Pumpen kan skrus manuelt! di ovale hullene oppå pumpa, man løser di 4 skruene og flytter hele klompen bakover. har gjort de på begge bilene mine. billig alterntiv til chipping. hvis du ikke tror meg kan du komme hit så skal jeg demonstrere:) men du må vite va du driver med hvis du skal gjøre de, eller så kan de bli tull:P vet ikke hvordan jeg skal forklare de bedre, har forklart symptomene så godt jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 16, 2011 Share Skrevet September 16, 2011 pumpen kan ikke skrus manuelt, det du har gjort er å ta pumpa ut av kalibrering. At den vil få mer diesel, ja. At det fungerer bra, nei. Vite hva jeg driver med? les svaret mitt en gang til, med vekt på at jeg bygger og overhaler slike pumper. Begynn med å se hva som skjer med ladetrykket når feilen oppstår. Dette er enkelt og rimelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aigin Skrevet September 16, 2011 Share Skrevet September 16, 2011 Pumpen kan skrus manuelt! di ovale hullene oppå pumpa, man løser di 4 skruene og flytter hele klompen bakover. har gjort de på begge bilene mine. billig alterntiv til chipping. hvis du ikke tror meg kan du komme hit så skal jeg demonstrere:) men du må vite va du driver med hvis du skal gjøre de, eller så kan de bli tull:P vet ikke hvordan jeg skal forklare de bedre, har forklart symptomene så godt jeg kan. At du kan det her det tviler jeg litt på mtp ordvalget ditt.. hm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet September 17, 2011 Forfatter Share Skrevet September 17, 2011 pumpen kan ikke skrus manuelt, det du har gjort er å ta pumpa ut av kalibrering. At den vil få mer diesel, ja. At det fungerer bra, nei. Vite hva jeg driver med? les svaret mitt en gang til, med vekt på at jeg bygger og overhaler slike pumper. Begynn med å se hva som skjer med ladetrykket når feilen oppstår. Dette er enkelt og rimelig. Da er de nok sikkert de jeg ha gjort, men funker nå fint hos meg:) Sorry var ikke meningen å få de til å høres ut som du ikke kan de du driver med. Når feilen kommer forsvinner turbotrykket å de blir vacum i innsuget, akkurat som turboen kutter:P men de ryker fortsatt svart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 har du målt vakum i innsuget? har du målt hva trykket er før det kutter? for at du skal få vakum i innsugt må nesten turboen stoppe helt opp, da står det ikke særlig bra til. Kjent og sett på komp hjul? og fortsatt svart? den bør jo gå i fra lite røyk til ekstremt mye røyk om ladetrykket forsvinner? :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Den feilen kan også kom av feil justert stilleværket på pumpa. Hva sier ladde trykk fra DME under kjøring? så du har 2,1bar med atmosfære trykk? Hva måler du med? Hva viser temperatur i fra DME like før den kutter? Jeg regner med når feilen kommer så må du stopp og start bilen igjen eller må du vent en stund før den fungerer fint igjen? Er det EGR på motoren din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå