klev Skrevet September 11, 2011 Share Skrevet September 11, 2011 I helgen vart det ny bil på meg, en 93 mod 318is. Det begynte med en tilfeldighet att jeg så noen på facebook var dritt lei bilen sin. Så da lurte jeg på om den var til salgs, og det var den. Den hadde stoppet for hun som eide den i vår/sommer en gang, å hadde ikke fått liv i den igjen. Hadde vært på verksted en stund, uten att de hadde funnet ut noe. Så jeg bydde 5k, og tenkte att det kunne ikke være allverden å finne ut av dette Tauet den hjem, 30min senere startet den Første vi gjorde var å prøve en annen styreenhet, men det hjalp ikke. Men kom heller ikke inn på styreenheten med testeren, så tenkte att her mangler det strøm. Og siden bensinpumpe heller ikke gikk, så tok vi ut det blåe releet i motorrommet, å tjuvkoblet, da fyret den. Så den mangler styrestrøm inn på rele, er det noen som har koblingsskjema, eller noen tips om hvor feilen ligger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klev Skrevet September 11, 2011 Forfatter Share Skrevet September 11, 2011 Fikk byttet alle de 3 relè'ene som sitt ved siden av sikringsboksen så vart den helt i orden igjen. Fungerte plutselig de elektriske bakvinduene. Har det noen samenheng? Noe småtteri er det jo selvsagt på så gammel bil. Skal skifte bakluke, da forrige eier har rygget inn i en kontainer (har luke) Nye fjører bak skal på med det første(apex justerbart) Rust flekk på panser skal fikses, samt sprekk i framfanger. Nye dekk fikk den i sommer, og årsavgift betalt. Helt grei bil til 5k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 11, 2011 Share Skrevet September 11, 2011 Du fikk mye bil for pengene der ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet September 11, 2011 Share Skrevet September 11, 2011 Ser ut som vannet henger på ganske greit, så en liten lakkbehandling er kanskje neste steg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klev Skrevet September 21, 2011 Forfatter Share Skrevet September 21, 2011 Har montert nytt senksett/coilovers idag. Apex Racing, med K-sport topplager framme og bak Men finner ingen info om dette settet? Noen som vet noe? Prøvd googlet alt mulig rart, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klev Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2011 Noen bilder av bilen. Fått gjort litt i det siste, reparert frontfanger,har igjen å sparkle å lakke. Pusset ned ny bakluke, prøve å lakke til helgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klev Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2011 Noen bilder av bilen. Fått gjort litt i det siste, reparert frontfanger,har igjen å sparkle å lakke. Pusset ned ny bakluke, prøve å lakke til helgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Årh! Gromme felger du fikk på da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klev Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2011 Har ikke fått lakket, da jeg ikke får tak i lakk.. Det står Brokatrot-metallic 259 på bilen, men vi finner den ikke i lakk systemet. Hva gjør jeg?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarV Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 Mange forskjellige lakkeringsverksteder som blander fargen selv om du bare oppgir lakkkoden. Blir som regel bra det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klev Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2011 Men de vet ikke hva de skal blande, da hverken kode eller navn kommer opp pc'n. Jobber på verksted som har lakk/kaross avd, så er i prat med de hver dag. Men de har fått nytt system visstnok, men rart ikke koden er i systemet uansett.. Men er fargen så gammel att de ikke har den med lenger da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielen Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 om det er orginal lakk så kan du kjøre innom/ringe en bmw forhandler og bare gi reg. nr på bilen så får di det opp der. har vertfall jeg gjort med forkjellige biler både eldre og litt nyere, tviler på lakken er "for gammel" til at den ikke finnes noen plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klev Skrevet Oktober 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2011 Finnes det noen mulighet for att takgrind evt skiboks kan se bra ut på coupe? Vintern nærmer seg, og med den følger snowboard sesongen med Vet det er en mulighet å legge ned setene bak, men blir ofte litt fullt i bilen, så om det finnes noen mulighet for att det kan se bra ut på taket, så hadde ikke det vært dumt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klev Skrevet Oktober 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2011 Siden bildeserveren er nede, så legger jeg ut bildene på ny Venter på snøen! Har fått på vinterdekk, Kumho pigg 215/45-17 G'n for vel 35" i vinter engang, og Cat'n venter spendt på snø! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lbarstad Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Hei! Kan ikke forstå hvorfor de ikke finner fargen, har nettopp sett på alle de fire store leverandørene av lakk i norge (glasurit, sikkens, ppg gruppen og dupont gruppen) og har ingen problemer med å finne den. Tror de må leite litt bedre Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå