Gå til innhold

Tordah's E39 528i, It's alive!

Anbefalte innlegg

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Men skal vel fungere å flytte over bunnpanne fra forrige motoren evt? Siden m52-motorene skal være identiske, uten at jeg skal love at det går på tro og ære:p

Forresten, når du byttet toppakning på forrige motoren, bonet du toppen osv da? Evt hvor mye kostet alt?

Bunnpannen knust når motoren raste, så må nok få tak i en ny :) Bonet? planet? :P planet den ikke, pusset den bare ren med 600 papir :)

Skrevet
Du bruker bare bunnpanne, motorfester osv. fra B25 motoren din.

Motorlabbene har jeg, men bunnpanna knuste når motoren raste #-o

Skrevet

Mente planet ja;) hvor mye kostet toppaknigsbyttet for deg? Er så usikker på om jeg skal bruke penger på det eller bare selge motoren og spare til kraftigere saker:p

Skrevet
Mente planet ja;) hvor mye kostet toppaknigsbyttet for deg? Er så usikker på om jeg skal bruke penger på det eller bare selge motoren og spare til kraftigere saker:p

Husker ikke akkurat, men kanskje rundt 3000 kroner.. kjøpte slipesett fra GS. byttet alle ventiltetningene og pusset alle ventilene før det ble satt sammen igjen. har toppakningen din gått? vil anbelfale deg å plane, da jeg tror motoren raste pga toppakningen.. Spar til s62 ! :D

Skrevet

S62 er jo drømmen og planen, men økonomien har egentlig sagt stopp for lengesiden:/ så får se hva jeg tar meg råd til:p prøver å kvitte meg med motoren så det ikke er noen vei tilbake:p

Skrevet
S62 er jo drømmen og planen, men økonomien har egentlig sagt stopp for lengesiden:/ så får se hva jeg tar meg råd til:p prøver å kvitte meg med motoren så det ikke er noen vei tilbake:p

Hehe, høres bra ut :D har lurt på det samme, men det blir nok om en stund isåfall, må finne meg et lokale hvor jeg kan stå å skru først, siden vi flytter til våren.. #-o

Skrevet
:oops::evil::evil:#-o#-o[-X tok av bunnpanna i går, fant metallbiter liggende i bunn.. kontakter selgeren i dag og hører hva vi kan gjøre.. :(
Skrevet

Not good :!: Det skal overhodet ikke være løse biter i en motor nei. Håper du får byttet den uten problemer av noe slag. Nesten uansett hvor bitene kommer fra(nedre del av stempler?), så er ike dette bra. like godt å gå igang å finne ny motor. Skikkelig uflaks dette da.

P

Skrevet
Not good :!: Det skal overhodet ikke være løse biter i en motor nei. Håper du får byttet den uten problemer av noe slag. Nesten uansett hvor bitene kommer fra(nedre del av stempler?), så er ike dette bra. like godt å gå igang å finne ny motor. Skikkelig uflaks dette da.

P

snakket med selgeren, får igjen pengene :) så da er det bare å lete etter en ny motor :) evt. finne en delebil :) får en guffen følelse i magen med en gang jeg så det, vil ikke rase enda en motor.. [-X

Så, nok en gang, hvis noen har en motor eller delebil, skrik ut! :)

Skrevet

Utrolig bra at selger tar motor tilbake uten å lage noe som helst bråk.

Hva med denne?

https://www.koed.dk/2.5.asp?kbnummer=11 ... &soegeord=

Uden boks + luftmassemåler.

Starter, Geneartor, Svinghjul, Servopumpe, Klimapumpe, er ikke med

Jeg ville ha ringt Geir Ove Lilleeng på tlf nr 63 87 47 00

Skule vel gå an å få den litt ned i pris siden svinghjulet ikke følger med-

Eventuelt denne?

http://www.dataophug.dk/index.asp?id=13 ... Part=motor Tlf : +45 98 64 51 99

BMW5 E39 95-03 Motor nr.

Motortype: 2.8E4K

Kilometer: 175,000km Årgang: 1998 Model: STC

Stelnummer: WBADP51040GR82287 Land: DK

Gedsted leverer meg bekjennt på Rud og da er det jo ikke langt for deg å hente.

Skrevet

Har faktisk ikke vært å sett på koed enda, har tenkt det har vært for langt unna.. :P men hvis du får fikset transport er det vel bare å slå til.. hvor mye vil transporten koste totalt? må først få levert tilbake den gamle motoren og få igjen pengene, så snakker vi ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...