Gå til innhold

Tordah's E39 528i, It's alive!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Startproblemet ditt er garantert jordingsledningen fra motorfestet til karosseriet ;)

Om det ikke klikker engang i starteren, regner jeg med at det er det.

Prøv å legg opp en startkabel fra blokka til jord for å sjekke.

Permanent løsning:

Du har sikkert skrudd den på plass, men det er sannsynligvis ikke nok. Ta av ledningen, puss kontaktpunktene og prøv igjen.

det er allerede gjort :P har blitt fast rutine å rense opp godspunkter før jeg skrur de på, er standard på jobben :)

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da er motoren startet, og masse annet småfiks er skrudd på plass og retta opp i! :D kommer bilder og video i morgen :D

Skrevet

Har skumma gjennom tråden din nå! Artig lesning! :D

Tipper du satt med den samma jævla følelsen når motoren ikke starta på første forsøk og den samme supre følesen når den starta etter litt skruing og hodekløing! ;) Pågangsmot skal du ha vertfall!

Gratulera med ein super motor! :D

Skrevet
Da er motoren startet, og masse annet småfiks er skrudd på plass og retta opp i! :D kommer bilder og video i morgen :D

Så bra du fikk start

Var deilig, ja :D

Har skumma gjennom tråden din nå! Artig lesning! :D

Tipper du satt med den samma jævla følelsen når motoren ikke starta på første forsøk og den samme supre følesen når den starta etter litt skruing og hodekløing! ;) Pågangsmot skal du ha vertfall!

Gratulera med ein super motor! :D

Skal jeg love deg ;) var så nervøs når jeg starta den at halvparten kunne vært nok :lol:

Hva var feilen? :)

Vet ikke :lol: bytta hjerner litt fram og tilbake, så er ikke helt sikker.. :?

Gratulerer med vellykket oppstart :D

Bilder og film er obligatorisk! Så pøs på

Tusen takk :D

med en gang jeg starter motoren går den på rundt 2000rpm, og etter et par sekunder senker det seg igjen til rundt 800.. kanskje falskluft ? må se litt på det etterpå :) fyker ned å knipser bilder og film nå :)

Skrevet

med en gang jeg starter motoren går den på rundt 2000rpm, og etter et par sekunder senker det seg igjen til rundt 800.. kanskje falskluft ? må se litt på det etterpå :) fyker ned å knipser bilder og film nå :)

Det gjør min og. Men bare av og til, ingen system i det. Men eg kjøre og med b20 lmm utkoplet da eg venter på b28 lmm. Vet ikke om det er den som gjør det men. :P

Skrevet
Jo, LMM kan forårsake det.

Regner med den faller fortere ned om du gir såvidt gass rett etter oppstart?

Lmm'en som sitter på er koblet til, og stammer fra en 528, så burde ikke være noe problemer med det.. :) når bilen er varm stiger den ikke.

Laster opp film av oppstart nu :D

Skrevet

Kan fortsatt være en feil med den, det ser du fort med diagnose om det er en shadow feil der :)

Men gratulerer med oppstart! Fått kjørt noe særlig med den?

Skrevet
Kan fortsatt være en feil med den, det ser du fort med diagnose om det er en shadow feil der :)

Men gratulerer med oppstart! Fått kjørt noe særlig med den?

Det er sant. :) Tusen takk :D var ute en tur i sta å testa litt, myye sprekere enn 523i ! :mrgreen:

Skrevet

Godt å se at den endelig er fungerende igjen :P

Da forventer jeg egentlig å se denne på Møller fremover, og ikke Seaten!

Skrevet
Godt å se at den endelig er fungerende igjen :P

Da forventer jeg egentlig å se denne på Møller fremover, og ikke Seaten!

Hehe, skal bli deilig å slippe seaten :P kjører den til jobb i morgen, så blir det EU kontroll i løpet av uka :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...