Gå til innhold

Tordah's E39 528i, It's alive!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du får skrudd takluka manuelt, med umbrako tror jeg det var, i midten av motoren. men kasetten sitter skrudd i taket med masse skruer rundt hele, så du må ta ned taktrekket..

men det igjen sitter skrudd rundt takluka, så du må skru takluka helt tilbake afterall :P

Får kjørt motoren, men den "hopper over", så tror ikke det er noe poeng i å prøve å skru den.. men hvis jeg må kjøre takluka tilbake uansett, hvordan i !"#()¤#% skal jeg klare å få fiksa det da ? den har jo kilt seg heeelt :(

vel, hvis du vipper forsiktig kanten rundt takluka nedover så skal den hoppe av, den er ikke skrudd fast ordentlig, det er kun klips som er skrudd fast, som du kan løsne taktrekket fra, bare vær forsiktig så får du det til ;)

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Du får skrudd takluka manuelt, med umbrako tror jeg det var, i midten av motoren. men kasetten sitter skrudd i taket med masse skruer rundt hele, så du må ta ned taktrekket..

men det igjen sitter skrudd rundt takluka, så du må skru takluka helt tilbake afterall :P

Får kjørt motoren, men den "hopper over", så tror ikke det er noe poeng i å prøve å skru den.. men hvis jeg må kjøre takluka tilbake uansett, hvordan i !"#()¤#% skal jeg klare å få fiksa det da ? den har jo kilt seg heeelt :(

vel, hvis du vipper forsiktig kanten rundt takluka nedover så skal den hoppe av, den er ikke skrudd fast ordentlig, det er kun klips som er skrudd fast, som du kan løsne taktrekket fra, bare vær forsiktig så får du det til ;)

Prøver det i morra! :) håper virkelig at det fungerer.. :mrgreen:

• 2 months later...
Skrevet

hoho, her har jeg ikke vært inne på leeenge!! hehe. planen var å selge, jeg "skulle bare" ta litt rust og shine den opp litt på utsiden, pluss en skikkelig vask av interiøret. finner ikke kabel til kameraet, men skal prøve å laste opp via tapatalk :)

Fikk meg en ganske stor overraskelse når jeg skulle ta en nærmere titt på den lille rustflekken som var rett under bakluka. begynte å klore på det, men merka ganske fort at det ikke bare var lakk der. dum som jeg var, fortsatte jeg å grave, og før jeg viste ordet av det sto jeg der med en sparkelklump i hånda som var kanskje 8cm bred og 7-8mm dyp. Faen, faen, faen! dro til billakkspesialisten og kjøpte 2k grunning, glassfibersparkel, finsparkel, 2k klarlakk, og selvfølgelig farge. var ganske greit at takluka var demontert, tok bare med meg denne inn til bye, og fikk scannet fargen :)

Bilder kommer strææks

Skrevet

Slik så det ut etter sparkelen ble fjernet.

evysa5an.jpg

Kan se tydelig at det var brukt mye sparel her.

yzuju8y3.jpg

På med grunning og sparkel.

u5uvygun.jpg

Første forsøk med farge, faen igjen !

tu5u2u7y.jpg

Har ikke noen fler bilder før jeg fikk dreisen på lakkingen.

ysygyzy7.jpg

Ble veldig fornøyd med fargen! Her er det ikke lagt på klarlakk enda.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet

Desverre lyver bildene, men jeg er fornøyd med jobben mtp at jeg aldri har lakkert 'seriøst' før :)

yqe3eger.jpg

Før det blir sagt noe om skjolder eller nupper eller whatnot, det kommer et strøk til :D

Skrevet

Pleier å bli seende tålelig bra ut om man går løs med våtslipepapir, etterfulgt av korrigering av det samme området ;)

Skrevet
Pleier å bli seende tålelig bra ut om man går løs med våtslipepapir, etterfulgt av korrigering av det samme området ;)

Sant ;) tenkte Jeg skulle tyvlåne maskina til Martin en dag :) hehe. Gikk brått tom for lakk, så må fyke en tur til malerstua i lunsjen i morgen :)

Skrevet

Sant ;) tenkte Jeg skulle tyvlåne maskina til Martin en dag :) hehe. Gikk brått tom for lakk, så må fyke en tur til malerstua i lunsjen i morgen :)

Martin er vel ikke så vond å be etter det jeg har skjønt :P fri til sinns! haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...