Gå til innhold

Tordah's E39 528i, It's alive!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger masse deler i garasjen som venter på å bli skrudd sammen, men har bare ett øye som fungerer akkurat nå, så er litt vanskelig. Grenrør er på vei, Cold air intake er på vei, div. bolter og pakninger, ccfl angel eyes osv.. Clutchen jeg bestilte befinner seg for øyeblikket i Tyskland, estimert ankomstdato er den 23. håper jeg kan se igjen til da ! klør i fingrene etter å skru! :D

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dette så bra ut! Skulle ønske jeg drev å bestilte deler til gobilen! :/ klør mer en noen gang før med å komme i gang, men trenger lokale å stå i:/

Skrevet
Dette så bra ut! Skulle ønske jeg drev å bestilte deler til gobilen! :/ klør mer en noen gang før med å komme i gang, men trenger lokale å stå i:/

Takktakk :D bilen din er jo pønn, og den har en motor som fungerer, så da er det jo ikke -såå- viktig :P

Hehe, ser den ;) Treger lokale etterhvert jeg også, skal selge huset.. :( så må bli ferdig med bilen i løpet av et par mnd.. :P

Edit: Fikk forresten en epost fra turner. Noen av delene jeg hadde bestilt, så pakken blir litt forsinket.. kommer i løpet av 2-3 uker fikk jeg beskjed om :)

Skrevet

Da er girkassa flyttet over fra den gamle motoren, og clutch + letta svinghjul er montert! :D

hs0lbyswfb0g9za9l9bw.jpg

Tørket av svinghjulet og trykkplata før jeg monterte det selvfølgelig :D

p9w96gzrpnmnu1rygmei.jpg

dp0ojy58fz9g68nax67h.jpg

ooii5azn3f9sq5noc0sd.jpg

7wnlwxuix4zngedklehj.jpg

Utløserlageret som fulgte med var j**vlig trangt! pussa såvidt litt inn og dro det fram og tilbake maaange ganger, så ble det litt bedre etterhvert :)

skrudde også av bunnpanne og toppdeksel. tenkte jeg skulle bytte pakninger og vaske det, da det var ganske grisete. noen som ser noe feil ? :wink:

8fjozmc7g96b9h0lnmlv.jpg

oijz0c93vb6vy1a6862q.jpg

8wjpw75u3xt6t23flrd2.jpg

Det er tydelig at motoren har stått på en bil med automat, for både toppdeksel og bunnpanne var fullt av koks !

n95moskc7pixeq803fa0.jpg

mmas9r7ceujkg390a2p7.jpg

fikk også flyttet over dysene fra den gamle railen.

wo0zy1cnlgvikmg8zbkb.jpg

2e6omjwy93992wqcitsf.jpg

I vinterkulda er denne kjekk å ha ! må vel stå på full blås i 3 timer før det blir grei temp i garran :P

Blir en tur til GS i løpet av uka for å kjøpe nye pakninger til toppdeksel og bunnpanne. Gamle toppdekselpakninga var sprø som kavring, knuste når jeg tok den av :lol:

Skrevet
Blir bra dette :D

Begynner å komme seg ja, får chippa ecu i løpet av uka, så da er egentlig alt klart for oppstart :D

Skrevet

Begynner å komme seg ja, får chippa ecu i løpet av uka, så da er egentlig alt klart for oppstart :D

Har du lageret inni veiva nå da, med tanke på at motoren kommer fra en automat bil ? Husker når jeg bytta motor i min, måtte jeg ta det ut, siden jeg hadde motor fra manuell bil. ;) Var ikke du med da btw? :P

Skrevet

Har du lageret inni veiva nå da, med tanke på at motoren kommer fra en automat bil ? Husker når jeg bytta motor i min, måtte jeg ta det ut, siden jeg hadde motor fra manuell bil. ;) Var ikke du med da btw? :P

hvis du ser på bildene ser du at lageret er der ;) var med ja på det, ja :)

Skrevet

Se der ja! Dette kommer seg veldig nå! Blir nok av krutt i denne motoren her;) kribler så ekstremt i fingrene etter å skru selv nå, sommer og sol og BMW er tingen;)

Skrevet
Komma seg, skal ikke ha E36 M3 bremser på den a ? Jeg har komplette liggende :) Samme som 540

Får se hvor lenge det holder med orginale bremser. har jo splitter nye klosser og skiver, så får se hvor lenge det holder.. :)

Se der ja! Dette kommer seg veldig nå! Blir nok av krutt i denne motoren her;) kribler så ekstremt i fingrene etter å skru selv nå, sommer og sol og BMW er tingen;)

Begynner å komme seg nå ja, gleder meg som et lite barn til å fa satt i motoren og skrudd alt sammen igjen! :D til sommern blir det myyye cruising! 8)

Husker ikke hva jeg betalte for clutch kittet mitt sist, men hva måtte du betale inkl frakt og moms/toll ? :D
Husker ikke hva jeg betalte for clutch kittet mitt sist, men hva måtte du betale inkl frakt og moms/toll ? :D

Du kjøpte det av m3 yngve, gjorde du ikke ? mener å huske det kom på rundt 500$ :)

Har vasket toppdekselet, bunnpanna og innsuget på jobben, blir som nytt! Bilder kommer etterpå :D

Skrevet

Var litt rask med å bestille snadder deler, så nå står jeg med grøten i postkassa. mangler pakninger til bunnpanne og toppdeksel, samt pakninger til eksos. får lønn den 20, så det blir handlet deler da ! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...