gnmfr Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 må ha ny motor til 320d(150hp) 2003mod kan jeg da bruke 136hp motoren, vil den passe rett på det originale ledningsnettet?
Bchris Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Alle tenker det, eg spør: KORFOR? Korfor gå 14 hester NED?... Og tviler forresten på at det går rett på, 150hesteren er mye anderledes enn 136 hesteren etter ka eg har forstått.
gnmfr Skrevet September 11, 2011 Forfatter Skrevet September 11, 2011 Alle tenker det, eg spør: KORFOR? Korfor gå 14 hester NED?... Og tviler forresten på at det går rett på, 150hesteren er mye anderledes enn 136 hesteren etter ka eg har forstått.[/quoteHvis du lurer på hvorfor så har det vel noe med det er flere 136 hestere på markede en 150hp og om familiebilen har 14 hp mindre det gir jeg langt faen i. men hvet du det eller tror du du hvet er liksom litt viktig hehe..
320dt edition 33 Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 tror en 150hk er veien å gå står ganske mye om begge motorene i diesel tråden til trf her på forumet ut i fra hva jeg har lest meg fram til så er turbo, drivstoff tilførsel og en del andre ting rimelig forskjellig på disse to motorene
aigin Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Forskjellen er Common-rail .. Tror du rett og slett bør finne deg en motor med samme motorkode.
gnmfr Skrevet September 11, 2011 Forfatter Skrevet September 11, 2011 takker for svar må vel finne 150hestern jeg da:D
TRF Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 forskjellen er som beskrevet i dieseltråden, + en generasjon i forksjell på motorstyringssida.
aigin Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 TRF-Racing: M47 = ikke Common-rail M47N = Common-rail (aktuell for trådstarters bil).
TRF Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 hva er det du ville med det? han spør om hvor mye arbeid det er å bruke 136hk, og de fleste pleier å droppe tanken når det er snakk om edc16 og edc15. det er ikke cr/ikke cr som gjør det komplisert, men 15/16. eller skulle jeg ikke svare fordi du allerede hadde svart?
aigin Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Er jo nettopp det som teller her he he he.. edc15 edc16 !?? haha om han får tak i likens motor, så er det ikke edc15/16 som teller, da dette enkelt flyttes over på den nye motoren.. Men nå forskjellen er Common-rail, så blir det noe helt annet!!! For det går ikke å flytte over på M47 Det er for mange ulikheter, selv om motorene heter det samme.. Mitt råd er å få tak i nøyaktig samme motor..
TRF Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 selvfølgelig må han bruke lik motor. og om du virkelig trodde jeg ikke kan forskjellen på disse motorene, ja da så... og nei, det er ikke noe problem å få elektronikken på g så lenge en holder seg på samme generasjon.. ikke så enkelt om du bruker en edc16 motor selv om du innbiller deg at dette potensielt kunne vært flytta over (hvilket det ikke kan).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå