Gå til innhold

1999 320d e46 - vifteproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan nok godt hende ja, for den starter med å fortelle hva jeg er nødt til å ta vekk for å få ut motoren. Må ta bort hele viskersystemet for å få nok plass ser det ut til.

Takk skal du ha rekorden :-)

Skrevet

Da er viftemotoren tatt ut. Sjekket hva den fikk av strøm før jeg tok den ut - fikk alt fra 3,5 til 12 volt på de forskjellige trinnene, så varmemotstanden er friskemeldt. Da jeg stod og målte dyttet jeg til vifta, og den begynte å gå - den er derfor IKKE friskemeldt.

Ny original koster over 6000,- Andre steder i Norge har jeg funnet den til rundt 3500,- som billigst.

På ebay(inkl moms og frakt og alt det der) kan jeg få den i postkassa for rundt 2000,- Ulempa er at det fort går borti 14 dager.

Huggern rett borti veien har riktig viftemotor som har stått i en bil som akkurat har passert 100.000km til 850,- tror jeg går for den jeg. ;-)

Skrevet

Hadde lett byttet børster om det var mulig, men det er ikke til å plukke fra hverandre...

Syntes ikke 850 er en upris, med tanke på at den viftemotoren jeg nå tar ut har gått 440.000km og 12 år.

Om den jeg kjøper varer noen år og 100.000km så er jeg fornøyd. - og det gjør den helt sikkert :-)

Skrevet

Når du vet hvordan, så tar det kanskje en liten time. Når du ikke vet hvordan - "the sky is the limit" ;)

Er avhengig av hva slags motor du har.

Se her: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/55/73

Vurderte å lage en DIY når jeg monterer sammen igjen(får se om jeg gidder - har jo ikke vært det mest omtalte tematikken dette her)

Jeg for min del måtte ta bort hele vindusviskersystemet(ikke mye jobb), viskerene bort + en kontakt og en bolt.

Hva slags motor har du?

Skrevet

Hva slags motorkode har den da? M52TU/M54? Lik framgangsmåte på disse, og rimelig enkelt ser det ut som.

Necessary preliminary tasks:

E46 and E83:

Remove heater bulkhead .

E46 M43TU only:

Remove cylinder head .

E46 M47, M47TU only:

Remove complete wiper console .

Remove air cleaner element .

E46 M52TU, M54 only:

Remove engine cover .

Skrevet

Tja, si det? Jeg gikk på http://bmwfans.info/parts/catalog/ og valgte 320i sedan europa og 1999, da er det nødt til å være M52 eller M54. TU på M52 vet ikke når kom(det kan sikker andre si noe om...)

Uansett har du enten en M52 eller en M54- motor slik jeg kan skjønne det, og da er det bare å følge forrige post + resten av den (TIS), som er linket til før i tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...