Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte til dekkonline.com i dag for å få tilbud på nye vinterdekk. Fikk ikke akkurat mye hjelp av selgeren for å si det sånn! Måtte sende de en mail etterpå, bare for å gjøre de klar over hvor inkompetente selgere de har. Les mailen under!

Hei

Snakket med en selger hos dere i dag, da jeg skal kjøpe nye vinterdekk til en av mine biler. Det ble en heller negativ opplevelse, da selgeren deres knapt visste forskjellen på et vinterdekk og et sommerdekk.

Jeg starte med å spørre om han hadde noen anbefalinger. Da fikk jeg til svar at det kunne han ikke gi da han ikke hadde lov til dette. Det synes jeg er rart da mange andre dekkforhandlere gjør det.

Jeg spurte deretter om forskjellen på to spesifikke conti dekk, da disse var av samme modell men hadde stor forskjell i pris. Dette kunne selger ikke svare på. Han så at det var forskjellige bokstaver på de to dekkene (H og T), men visste ikke hva disse bokstavene betydde. Da måtte jeg som kunde forklare han at dette var hastighetsindeksen til dekket. Han visste heller ikke hva de forskjellige bokstavene tillater av hastighet. Faktisk så anbefalte han meg å ringe Mekonomen, da han mente de hadde kontroll på slikt!

Jeg ønsker gjerne å kjøpe dekk av dere, men er helt avhengig av å snakke med noen som kan noe om dekk!

Med vennlig hilsen

XXXXXXX

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Oss dødelige klarer oss med den infoen som står på nettsiden, og kjøper utifra det.. Klarer de ikke selge på nett så får de ikke solgt til meg over telefon. Hvis du ikke fikk nok info av å lese ville jeg valgt en annen bedrift.

Skrevet

Mine dekk har vært ferske de 4 gangene jeg har bestilt.

Har ikke falt meg inn å ringe dem heller...

Ring dekkskift.no de gutta er hyggelige

Skrevet
De er billige ja, pga dem selger gamle dekk... (Er hvertfall det ryktene sier, om det er 100% sant vet jeg ikke)

De ryktene stemmer iallefall ikke. Jeg har selv kjøpt dekk fra dem som har vært 2 uker gamle, og jeg er ikke den eneste.

Bestilte faktisk fire nye dekk i dag.

Hvis de lagres riktig så gjør det heller ingenting at de ikke er kliss nye. De mister jo ikke akkurat egenskapene over natten heller..

Skrevet

google.no

er da bare å se på div dekktester, er sånn jeg gjør det, og regner med resten også gjør det den veien

å sende den mailen komme du ingen vei med, du kunne heller brukt tiden på å google noen dekktester :)

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår poenget med mailen du sendte til dekkonline.

Det første svaret du fikk er relevant nok. Mange store forhandlere anbefaler ikke en leverandør fremfor en annen. Det er ikke ualminnelig å føre en slik leverandør/forhandlerpolitikk. Det er også mange som ikke vil anbefale en annen forhandler hvis de ikke selv har varen du etterspør.

Det andre svaret du fikk skyldes ganske sikkert en misforståelse. Hastighetsmerkingen alene gir normalt ikke det store utslaget i prisen med mindre dekkdimensjonene også er helt forskjellig. 15" dekk er tildels betydelig billigere enn 16" dekk. 60 profil dekk mye dyrere enn f.eks 55 profil. En dekkbredde på 195 mm er mye billigere enn 225 mm osv. Det er mange variabler som avgjør prisnivået selv om dekkmerket og modellen det snakkes om er den samme.

Jeg har kjøpt dekk fra dekkonline to ganger og kvaliteten har vært som forventet. Her i Danmark er dekkonline imidlertid svært kjappe med leveringen. Jeg bestilte dekk mandag ettermiddag og allerede onsdag morgen var dekkene på døren.

Skrevet

Misforståelse? Jeg sjekket pris på en dekkdim (195/65-15). Og på samme merke og type dekk var prisforskjellen ca 40%. Eneste forskjell som jeg kunne lese av info på nettsiden deres var hastighetsindeksen.

Men det er kanskje ikke alle som stiller krav til dekkselgere. Jeg synes de burde vite hva hastighetsindeks er for noe i alle fall.

Skrevet

Og når det gjelder det første svaret, så fikk jeg ikke anbefalt en annen forhandler. Han ba meg ringe Mekonomen for å få svar på hva de forskjellige hastighetsindeksene betyr, for det visste han jo ikke selv...

Skrevet
Misforståelse? Jeg sjekket pris på en dekkdim (195/65-15). Og på samme merke og type dekk var prisforskjellen ca 40%. Eneste forskjell som jeg kunne lese av info på nettsiden deres var hastighetsindeksen.

Men det er kanskje ikke alle som stiller krav til dekkselgere. Jeg synes de burde vite hva hastighetsindeks er for noe i alle fall.

Hvilket dekk var det du sjekket prisen på... Continental...?

Selvfølgelig skal man stille krav til en selger, men det handler også om kommunikasjon og da kan mange ting gå galt. Hvis det var vanskelig nok for for deg i den aktuelle situasjonen kan du jo bare tenke deg hvor vanskelig det er for oss å ta stilling til saken når vi bare har kjennskap til din versjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...