ohboy Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 Noen som har hørt no om det nye TvinPowerTurbo systemet til bmw å veit litt åssen det virker? Hørt at det er ganske så genialt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 står noe her http://www.bmwblog.com/2010/01/02/twin- ... explained/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ohboy Skrevet September 13, 2011 Forfatter Share Skrevet September 13, 2011 je skjønner ikkje engelsk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 googletranslate.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 je skjønner ikkje engelsk! Det kommer du aldri til å gjøre heller om du ikke prøver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 det kalles twin scroll!!, er en turbo med 2 innløp, delt opp i tenningsrekkefølge forskjøvet 180 grader slik at det blir jevnere eksos strøm til turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 Her! http://translate.google.com/translate?s ... plained%2F På norsk, oversatt av google.. BARE for deg... LES! Og oppfør deg som et normalt menneske! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bliza Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 det kalles twin scroll!!, er en turbo med 2 innløp, delt opp i tenningsrekkefølge forskjøvet 180 grader slik at det blir jevnere eksos strøm til turbo snedig system!, er dette noe som er prøvd ut før med andre bilmerker?. og er det bedre/mer effektivt enn et vanlig turbo system?. lettere sagt, har de "funnet opp turbo v2" ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 det kalles twin scroll!!, er en turbo med 2 innløp, delt opp i tenningsrekkefølge forskjøvet 180 grader slik at det blir jevnere eksos strøm til turbo snedig system!, er dette noe som er prøvd ut før med andre bilmerker?. og er det bedre/mer effektivt enn et vanlig turbo system?. lettere sagt, har de "funnet opp turbo v2" ? Tja, kalle det Turbo V2 kan du kanskje gjøre. Det eneste som er den vesentlige forskjellen er at du får en jevnere og bedre eksostrøm fordi de har satt sammen manifolden til turboen til å samle sylindrene som har like eksospulser. Dvs at i en firer f.eks, så har sylindre 1 og 4 samme gange og utblås, mens 2 og 3 er forskjøvet fra 1 og 4. Mtp at disse ikke er linket sammen i manifolden så vil ikke utblåset fra 2 og 3 påvirke operasjonen til sylinder 1 og 4. Ga dette mening for deg? =) Barneskole versjonen jeg forklare nå. Men jeg orker ikke gå mere detaljert inn fra mobil telefonen Står artikkel over her på BMW Blog. Den beskriver det mye bedre med skisser av eksosmanifold og innløp i turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bliza Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 det kalles twin scroll!!, er en turbo med 2 innløp, delt opp i tenningsrekkefølge forskjøvet 180 grader slik at det blir jevnere eksos strøm til turbo snedig system!, er dette noe som er prøvd ut før med andre bilmerker?. og er det bedre/mer effektivt enn et vanlig turbo system?. lettere sagt, har de "funnet opp turbo v2" ? Tja, kalle det Turbo V2 kan du kanskje gjøre. Det eneste som er den vesentlige forskjellen er at du får en jevnere og bedre eksostrøm fordi de har satt sammen manifolden til turboen til å samle sylindrene som har like eksospulser. Dvs at i en firer f.eks, så har sylindre 1 og 4 samme gange og utblås, mens 2 og 3 er forskjøvet fra 1 og 4. Mtp at disse ikke er linket sammen i manifolden så vil ikke utblåset fra 2 og 3 påvirke operasjonen til sylinder 1 og 4. Ga dette mening for deg? =) Barneskole versjonen jeg forklare nå. Men jeg orker ikke gå mere detaljert inn fra mobil telefonen Står artikkel over her på BMW Blog. Den beskriver det mye bedre med skisser av eksosmanifold og innløp i turbo ja dette gav mening, takker!. det virker jo som et topp system etter det jeg leser på den bmw blogg sia. blir spennende å se om dette er noe som blir hengende eller om det bare blir flopp, høres jo helt fantastisk ut egentlig!. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 Jesus.... Hva er det som skjer her da? virker som om folk tror at turboer med twin-entry eksoshus er noe helt nytt og revolusjonerende....? Er da på ingen måte noen sensasjon dette. Twin scroll, twin entry, pulssplitt.... Samme sak, forskjellige navn. Dette har da eksistert i en årrekke, maaaange som kjører rundt med sånne eksoshus. Hadde det blant annet selv på motoren som stod i 345'n min, Borg Warner 372 turbo med pulssplitt. Men kjørte uten pulssplitt grenrør. Mange som har pulssplitt turbo men kjører med vanlig grenrør, av den grunn at det sies man merker veldig lite av å kjøre med pulssplitt. Men alle monner drar.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet September 14, 2011 Share Skrevet September 14, 2011 Har blitt brukt på lastebiler i sikkert 20 år dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet September 14, 2011 Share Skrevet September 14, 2011 Ryddet litt i tråden. Som nevnt over er vel ikke dette noe nytt nei. "Pulslading" eller noe slikt var det vel de kalte det på fagskolen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå